Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

Invloed corona op fietsevenementen

Roelants
Forum-lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 25 jul 2015 13:14

Roelants 05 jun 2020 17:37

hopjes schreef: 04 jun 2020 20:12 @gastheer, een offtopic vraag.

Eind september hoop ik nog een dag of 4 mooie bergen te doen. Naar susa om daar oa colle finestre, colle di nivolet en mont cenis te doen, is dat een goede keuze of te laat in het seizoen?
Van Susa naar de top van colle del Nivolet is een slordige 140km enkel. Heen en terug is qua afstand een kleine Milaan-San Remo, maar met een flinke klim erbij (de eerste en laatste 80kms zijn min of meer vlak). Of is er een snellere fietsverbinding?

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 05 jun 2020 17:44

Er zijn inmiddels nieuwe richtlijnen uitgebracht door Brussel (EU)

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/05/06 ... ontvangen/

Blijkbaar mag je voorlopig alleen nog kamperen in Italie en gaan de hotels pas op later te bepalen datum open

Dit ter info ;)
Do or don’t, there is no try

Roelants
Forum-lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 25 jul 2015 13:14

Roelants 05 jun 2020 18:29

Enzzo schreef: 05 jun 2020 17:44 Er zijn inmiddels nieuwe richtlijnen uitgebracht door Brussel (EU)

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/05/06 ... ontvangen/

Blijkbaar mag je voorlopig alleen nog kamperen in Italie en gaan de hotels pas op later te bepalen datum open

Dit ter info ;)
In het artikel staat "beperkt open". Als de gepaste maatregelen genomen zijn, kan het volgens mij. Of het aangewezen is, is een ander verhaal.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 06 jun 2020 11:56

Aanvulling op sept/okt in de Alpen

Foto van amclassic-fan heeft een lucht zoals 90% van mijn bergsportdia's in sept/okt eruit zien. Bijna (let op) altijd goed weer. Foto geeft wel zin :mrgreen:

Laten we ook even bedenken dat de Giro 3(!!!) weken in Oktober is. Dat plannen ze niet als dat voor heel veel ellende gaat zorgen. Natuurlijk KAN het een paar dagen sneeuwen, maar zoals ik al eerdere opmerkte kan dat ook in de zomer.

Dus wie een berg van z'n dromen in sept/okt wilt gaan doen? Je hebt de tijd? Je hebt het geld?

Doen! MAAR goede kleding mee!

In m'n antwoord had ik mij puur op het weer gericht. Fietstechnisch nog even.
Om van Susa naar de Nivolet te fietsen is idd een best stukje. Ik ken de Nivolet niet maar die omgeving heb ik wel vaak gefietst. Diverse zijdalen omhoog geweest en omgeving Turijn ken ik ook vrij goed,
Om helemaal te fietsen is ook niet boeiend.
Van Susa naar Turijn? Er lopen door dat dal DRIE doorgaande routes. Dat is niet omdat het zo lekker rustig is. ;) (komt door de tunnel)
Ik ken de Nivolet niet maar ik ken wel Pont Canavese, Daar op het pleintje je auto zetten. Dan is het 50 km omhoog. En 50 terug. Lijkt mij een mooi ritje. In Pont Canavese zitten een paar prima bakkertjes :mrgreen:

hopjes
Forum-lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 06 jun 2020 22:28

Roelants schreef: 05 jun 2020 17:37
Van Susa naar de top van colle del Nivolet is een slordige 140km enkel. Heen en terug is qua afstand een kleine Milaan-San Remo, maar met een flinke klim erbij (de eerste en laatste 80kms zijn min of meer vlak). Of is er een snellere fietsverbinding?
Het idee is om vanuit susa eerst met de auto te gaan en dan heen en weertje 50*2. Lekker genieten en veel fotos maken, lijkt me prachtige omgeving,

hopjes
Forum-lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 06 jun 2020 22:42

Gastheerg schreef: 06 jun 2020 11:56 Aanvulling op sept/okt in de

Dus wie een berg van z'n dromen in sept/okt wilt gaan doen? Je hebt de tijd? Je hebt het geld?

Doen!
Dankjewel voor je uitgebreide reacties, top!

Kleding is het probleem ook niet, maar ik hou ervan om droog te fietsen. Vogezen eind september is bv geen goed idee maar je kunt het dan uiteraard ook prima treffen qua weer.

In augustus met gezin op vakantie. Daarna 4-6 weken werken en dan weekje fietsen, beetje spreiden.

Maar had intussen zelf ook bedacht dat ik hotel boek met optie tot paar dagen van te voren en dan als alternatief naar mont ventoux gebied als er idd veel regen op de planning staat.

Roelants
Forum-lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 25 jul 2015 13:14

Roelants 17 jun 2020 21:58

In The Guardian vandaag: "Germany agrees to ban all major events for another four months

Germany will ban large events until at least the end of October, it has been confirmed.

The German chancellor Angela Merkel on Wednesday met the premiers of the country’s 16 states and they all agreed to extend the ban on big gatherings, such as festivals and fairs, to avoid another wave of Covid-19 infections."

Of Eifel 205 een "big gathering" is (werd al verplaatst naar 19 september 2020), daar is nog geen officiële mededeling over.

Edit: hoewel nu op de officiële website ook weer de vermelding staat: "
PARTICIPANT INFORMATION

Due to the recent news about hosting sport events in Germany, we, the event team of Eifel205, are currently analysing and working on different possibilities to find the best solution in order to guarantee the safety of our participants and residents of the Eifel area. We will take a decision in the upcoming days and inform you on our official channels."

barbaar
Forum-lid
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 dec 2009 00:25

barbaar 17 jun 2020 23:01

Dat staat er al een paar maanden ;)

Roelants
Forum-lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 25 jul 2015 13:14

Roelants 18 jun 2020 09:04

barbaar schreef: 17 jun 2020 23:01 Dat staat er al een paar maanden ;)
Kan zijn (ik heb wel de volgende mail ontvangen: "Due to the last restrictions in Germany, caused by CoVid-19, hosting sport events is not allowed until 31 August. From the Organisation we have achieved to postpone Eifel 205 until 19 September, 2020", je zou dan toch verwachten dat dat ook op de website staat).

Het is het eerste deel (van The Guardian) dat me zorgen baart.

barbaar
Forum-lid
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 dec 2009 00:25

barbaar 18 jun 2020 09:24

Roelants schreef: 18 jun 2020 09:04
barbaar schreef: 17 jun 2020 23:01 Dat staat er al een paar maanden ;)
Kan zijn (ik heb wel de volgende mail ontvangen: "Due to the last restrictions in Germany, caused by CoVid-19, hosting sport events is not allowed until 31 August. From the Organisation we have achieved to postpone Eifel 205 until 19 September, 2020", je zou dan toch verwachten dat dat ook op de website staat).

Het is het eerste deel (van The Guardian) dat me zorgen baart.
Dat ben ik met je eens. Ik had bedacht dat de organizatie spaans is, en dat daar de oorzaak is.

Afwachten.. Ik heb me 14 dagen geleden ingeschreven voor de Eifel 205. Zou jammer zijn als ook deze Gran Fondo niet doorgaat.

Sowieso viel me op dat er erg weinig info over de dag zelf te vinden is. Ongeveer het enige dat bekend is, is dat de start in Bitburg is op 19 sept (al roept mijn inschrijfbewijs 22 sept)

mumares
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 15 apr 2012 18:41

mumares 18 jun 2020 10:34

Gastheerg schreef: 06 jun 2020 11:56

In m'n antwoord had ik mij puur op het weer gericht. Fietstechnisch nog even.
Om van Susa naar de Nivolet te fietsen is idd een best stukje. Ik ken de Nivolet niet maar die omgeving heb ik wel vaak gefietst. Diverse zijdalen omhoog geweest en omgeving Turijn ken ik ook vrij goed,
Om helemaal te fietsen is ook niet boeiend.
Van Susa naar Turijn? Er lopen door dat dal DRIE doorgaande routes. Dat is niet omdat het zo lekker rustig is. ;) (komt door de tunnel)
Ik ken de Nivolet niet maar ik ken wel Pont Canavese, Daar op het pleintje je auto zetten. Dan is het 50 km omhoog. En 50 terug. Lijkt mij een mooi ritje. In Pont Canavese zitten een paar prima bakkertjes :mrgreen:
Nivolet twee jaar terug gedaan en vanaf Ceresole Reale is die echt fantastisch mooi. Zou wel aanraden om een weekdag uit te kiezen, in het weekend wat drukker qua verkeer door de vele wandelaars die tot boven willen rijden.
Sinds de Giro passage zal het wel nog een stukje bekender geworden zijn, maar meer dan terecht.

el_loco
Forum-lid
Berichten: 951
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 26 jun 2020 08:28

Kreeg gisteren bericht van l`Etappe du Tour. Het evenement is verplaatst naar 5 september. Op zich prima natuurlijk, maar ik heb echt geen zin om een half jaar na het uitbreken van een (wereldwijde) pandemie met 10.000 man uit alle hoeken van de wereld bijeen te komen om een stukkie te fietsen. Gelukkig is er de mogelijkheid om je deelname naar volgend jaar door te schuiven, zien we dan wel weer...
(ik vind het eerlijk gezegd ook echt heel erg raar dat dit soort dingen door mogen gaan, gezien de hoeveelheid mensen, het feit dat ze van over de hele wereld komen, erg veel punten waar je met honderden op een kluitje staat, etc. Vreemd beleid)

Plaats reactie