Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Konmari zelfhulp topic

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 04 mar 2020 09:24

Mijn Cervelo heeft zo'n 3mnd op marktplaats gestaan en elke keer van die grapjassen die kansloze biedingen deden.
Hij vreet geen brood dus bleef ie hangen totdat ik wel een goed bod kreeg.
Belangrijk is wel dat er geen druk is om de fiets te verkopen zodat je kan wachten op de juiste koper.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 04 mar 2020 10:31

havana schreef: 04 mar 2020 08:32 Daarom verkoop ik bijna alles via het forum, dan heb je eigenlijk nooit gezeur.
Dat probeer ik ook maar is wat lastiger als je in België woont, meestal wat ver om eens te komen kijken.
Afbeelding

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 04 mar 2020 15:16

Mijn probleem is; wanneer ik iets koop (2de hands) ik steeds teveel betaal omdat ik het wil hebben.En als ik iets verkoop altijd te weinig vraag omdat ik er vanaf wil. :mrgreen:

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 04 mar 2020 17:20

Ik verkoop meestal direct het onderdeel wat ik vervang. Bestel ik een nieuwe groep dan gaat de oude op Marktplaats als het pakket nog onderweg is. Idem voor stuur/wielen/frame etc. Meestal is het dan binnen een week verkocht. Op die manier heb je altijd een (net iets mooiere) pleister op je wond en staat er niets stof te happen.

Vrijwel alles verkoopt wel. Soms duurt het wat langer tot de juiste bieder a la ottorongo langskomt die het moét hebben en als iets niet verkoopt is het vaak ook wel rijp voor de afvalbak.

Trots op

Dat ik een aantal nieuwe onderdelen via MP gekocht heb voor een leuke prijs. Een jaartje mee gereden en vervolgens met winst doorverkocht heb.

Blij mee

Complete fietsen en Etap groep waarvan de meeste onderdelen weer doorverkocht en de upgrades mij slechts een paar honderd euro kostte. Kost wel veel meer moeite, maar heeft ook al weer geleidt tot leuke gesprekken of fietsritjes om iets op te halen/weg te brengen. Zie dit tevens als onderdeel van de hobby.

Nog moeite met

De verkoop van mijn eerste 'echte' racefiets de Gazelle V3 (voor een bedrag lager dan mijn duurste voorwiel). Net als Havana is 3 fietsen ook mijn limiet. Achteraf had ik de Gazelle graag gehouden voor op de Tacx, maar gelukkig heb ik hem weg kunnen doen aan iemand die voor het goede doel de Ventoux op ging.

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4202
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 12 apr 2020 20:18

Hanz Bé schreef: 02 mar 2020 18:58 Leuk idee!

Ik heb als laatste de chroom “bling bling” wieltjes verkocht, die ik zelf voor mijn Gazelle Champion Mondial gebouwd had.
En op de nominatie voor verkoop staat mijn Rose X-lite CRS (zie onderschrift)
Eigenlijk zou de Gazelle zelf ook in de verkoop gaan, maar dat is (bij nader inzien en vooralsnog) toch een brug te ver......

Dit alles dan wel ter ondersteuning van de aanschaf van een Fairlight Secan gravelbike 😜
We zijn weer wat verder. De Rose heeft even op marktplaats gestaan. Heb wat zeurende “geïnteresseerden” gehad. En dat verdroeg hansje maar matig. Dus ook de Rose weer uit de verkoop. Morgen weer een rondje doen! Damn, dat N+1 toch.........

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4202
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 25 mei 2020 21:32

Hanz Bé schreef: 12 apr 2020 20:18
Hanz Bé schreef: 02 mar 2020 18:58 Leuk idee!

Ik heb als laatste de chroom “bling bling” wieltjes verkocht, die ik zelf voor mijn Gazelle Champion Mondial gebouwd had.
En op de nominatie voor verkoop staat mijn Rose X-lite CRS (zie onderschrift)
Eigenlijk zou de Gazelle zelf ook in de verkoop gaan, maar dat is (bij nader inzien en vooralsnog) toch een brug te ver......

Dit alles dan wel ter ondersteuning van de aanschaf van een Fairlight Secan gravelbike 😜
We zijn weer wat verder. De Rose heeft even op marktplaats gestaan. Heb wat zeurende “geïnteresseerden” gehad. En dat verdroeg hansje maar matig. Dus ook de Rose weer uit de verkoop. Morgen weer een rondje doen! Damn, dat N+1 toch.........
En weer een paar weken (nou ja, maanden) verder. De Rose vanmiddag toch weer op Marktplaats gezet. Binnen het uur twee reacties, waarvan de tweede hem wilde hebben voor de vraagprijs. Snel akkoord, en nog eens 3 uur later was de fiets opgehaald. Deze snelle manier van handelen scheelt enorm in de verwerking :roll:
Weer iets meer ruimte in de schuur.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 mei 2020 22:15

Fietsen verkopen is erg leuk nu. Voor mijn Epic veel meer gevangen dan vooraf bedacht. In 1 avond tijd 9 serieuze reacties, na het reserveren nog een paar.
Dus tip voor dit topic: sla nu je opruimslag!
Less is bore

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 26 mei 2020 07:29

Orbea binnen? Waar staan de pics? (or it didn't happen)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 1987
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 27 mei 2020 10:43

M’n winterfiets + complete uitrusting aan m’n broertje gegeven omdat hij graag wil fietsen met z’n vrienden.

Die fiets stond toch maar stof te vangen en ik had 3 helmen, 4 paar schoenen en een kast vol kleding. Pluspunt is dat ik nu ook eens een rondje met hem kan fietsen!

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 27 mei 2020 14:56

Ik heb ook mijn oude fiets + schoenen/helm weggegeven
(aan mijn vader in dit geval, zodat deze een beetje het wielrennen op kon pakken)

Is werkelijk een gouden zet geweest!
Wat het ding nog opgeleverd had, weegt niet op tegen hoeveel plezier hij ervan heeft + inderdaad dat je nu samen eens een rondje kan doen :like:

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 27 mei 2020 18:11

Ik heb mijn remblokjes te koop gezet, is dat niet fantastisch? :lol:
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 27 mei 2020 19:34

scepticus schreef: 27 mei 2020 18:11 Ik heb mijn remblokjes te koop gezet, is dat niet fantastisch? :lol:
Valt mij mee dat ze nog nieuw zijn en niet zoals je zo vaak ziet; "gebruikt maar kunnen nog vele kilometers mee.!" :lol:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Plaats reactie