Alles over vakanties op én met de fiets

Mont Ventoux - gemiddelde amateur snelheid

pino
Forum-lid
Berichten: 3372
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 12 apr 2023 17:04

Tja, zo verzinnen ze wat.
Er is niet voor niets een kasseienstreep in Bedoin.
(Juiste segment vind ik boeiender dan de tijd)
Niet zijken maar reiden !

CDBE
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 dec 2018 21:09

CDBE 13 apr 2023 09:19

Ik hem ooit eens opgereden, meer dan 30 jaar geleden als 17jarige (1e jaar junior), dat was nog met een simpel fietscomputertje en een 6 speed in 1u22 vanuit Malaucène. Waar is de tijd seg... We zijn toen vertrokken vanuit Ophasselt en dwars door Frankrijk gefietst op 7 dagen naar Nice. Dat was en is nog steeds de mooiste reis van mijn leven. Het was met 20 tal fietsvrienden.
Ik ben 1m75 en woog toen 59kg.
Specialized Sl7 pro Sram Force

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8940
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 13 apr 2023 09:55

Hoe ouder je wordt, hoe beter je was toch? ;-)
In het pre-strava tijdperk reed ik ook onder de anderhalf uur (va Bedoin). Toen lukte het me ook nog om voor langere tijd >4W/kg te leveren. Ooit, vroegah... :-)
Een paar jaar later, ongetraind, want net papa geworden, deed ik er met moeite iets minder dan 2 uur over geloof ik. Inmiddels weer wat fitter, maar een echt snelle tijd zit er niet meer in denk ik.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

pino
Forum-lid
Berichten: 3372
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 13 apr 2023 09:59

Those were the days. Jij was zo'n ellendig joch dat drie keer in mijn lijf past en achteloos naar boven fladdert. Waar wij ons moeizaam naar boven hijsen met assistentie van 1 op 1 verzetten, Join, plastic fietsen en andere al dan niet legale hulpmiddelen.

Zoals ik dinsdag in het Zuiderzeemuseum hoorde: " die tijd komt niet weer".
tempImageltxsVj.gif
Niet zijken maar reiden !

CDBE
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 dec 2018 21:09

CDBE 13 apr 2023 10:24

Schitterend gezegd @Pino, nu is het ook niet meer "fladderen" maar harken en stoempen en 10kg zwaarder.
Specialized Sl7 pro Sram Force

hayes

hayes 20 apr 2023 13:20

1094 schreef: 12 apr 2023 15:48 In hoeverre is de klim vanuit Bedoin vergelijkbaar met die vanuit Maulecene?
Als je uit de twee moet kiezen, dan Malaucene.
Bedoin is nog meer bos. Heb je geen uitzicht én véél vliegen. Ik wilde Bedoin gedaan hebben. Nu ik het hokje kan afvinken, denk ik niet nog die kant opnieuw te doen.

De mooiste en leukste is echt Sault, maar dat wordt ook de mietjeskant genoemd omdat het gemiddeld nog geen 5% is denk ik.
En uiteindelijk kom je ook aan Chalet Reynard en moet je toch écht nog een aantal km's "écht" klimmen.

Sommigen vinden het één grote hype, de Ventoux. Ikzelf vind de klim leuk, maar ook de sfeer die er hangt.

pino
Forum-lid
Berichten: 3372
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 20 apr 2023 13:46

hayes schreef: 20 apr 2023 13:20 Sommigen vinden het één grote hype, de Ventoux. Ikzelf vind de klim leuk, maar ook de sfeer die er hangt.
Ik vind het wel erg een toeristenattractie aan het worden. Een hype is het voor velen. Blijf het een mooie berg vinden, met vooral een paar prachtige offroadafdalingen. Degenen die er in juli-augustus heen gaan verklaar ik hartgrondig voor niet goed in de Cabeza.
En bij het monument voor Simpson ben ik nooit gestopt en zal het niet doen ook.

Toprondje is nog steeds vanaf Bedoin omhoog en over Sault (lunch) en de Gorges de la Nesque terug.
Niet zijken maar reiden !

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5098
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 20 apr 2023 14:06

hayes schreef: 20 apr 2023 13:20
1094 schreef: 12 apr 2023 15:48 In hoeverre is de klim vanuit Bedoin vergelijkbaar met die vanuit Maulecene?
Als je uit de twee moet kiezen, dan Malaucene.
Bedoin is nog meer bos. Heb je geen uitzicht én véél vliegen. Ik wilde Bedoin gedaan hebben. Nu ik het hokje kan afvinken, denk ik niet nog die kant opnieuw te doen.

De mooiste en leukste is echt Sault, maar dat wordt ook de mietjeskant genoemd omdat het gemiddeld nog geen 5% is denk ik.
En uiteindelijk kom je ook aan Chalet Reynard en moet je toch écht nog een aantal km's "écht" klimmen.

Sommigen vinden het één grote hype, de Ventoux. Ikzelf vind de klim leuk, maar ook de sfeer die er hangt.
Is echt iets persoonlijks, vanuit Bedoin vindt ik makkelijk om in je ritme te komen en te blijven.
Vanuit Malaucene heb je teveel rustmomenten (als in relatief vlak) om weer uit je ritme te komen.

En in juli/augustus kan je ook prima gaan, heb ik 2 jaar geleden eens eind van de dag gedaan, best wel rustig.
(Malaucene kant)

hayes

hayes 20 apr 2023 14:52

Ik ben al iedere keer begin juli geweest. Dan is het druk op de top maar onderweg valt het goed mee.
De laatste keer was half september dit jaar en het was toen quasi even druk.

En idd Gorges de la Nesque is gewoon één van de mooiste locaties waar ik al gefietst heb.

1094
Forum-lid
Berichten: 1653
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 20 apr 2023 16:17

DDX schreef: 20 apr 2023 14:06
hayes schreef: 20 apr 2023 13:20
1094 schreef: 12 apr 2023 15:48 In hoeverre is de klim vanuit Bedoin vergelijkbaar met die vanuit Maulecene?
Als je uit de twee moet kiezen, dan Malaucene.
Bedoin is nog meer bos. Heb je geen uitzicht én véél vliegen. Ik wilde Bedoin gedaan hebben. Nu ik het hokje kan afvinken, denk ik niet nog die kant opnieuw te doen.

De mooiste en leukste is echt Sault, maar dat wordt ook de mietjeskant genoemd omdat het gemiddeld nog geen 5% is denk ik.
En uiteindelijk kom je ook aan Chalet Reynard en moet je toch écht nog een aantal km's "écht" klimmen.

Sommigen vinden het één grote hype, de Ventoux. Ikzelf vind de klim leuk, maar ook de sfeer die er hangt.
Is echt iets persoonlijks, vanuit Bedoin vindt ik makkelijk om in je ritme te komen en te blijven.
Vanuit Malaucene heb je teveel rustmomenten (als in relatief vlak) om weer uit je ritme te komen.

En in juli/augustus kan je ook prima gaan, heb ik 2 jaar geleden eens eind van de dag gedaan, best wel rustig.
(Malaucene kant)
Ik heb 1 keer vanuit Malaucene gereden en kan me niet echt herinneren dat er rustmomenten waren :mrgreen:

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3371
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 20 apr 2023 16:39

Van vliegen hebben we vorige week geen last gehad. Maar dat zal wel stilaan beginnen nu?

Het mooiste voor ons nieuwe stukje wat wij vorige week hebben gereden was vanuit Joucas via Murs, de Col Ligne op en dan richting Monieux. Heel mooie natuur en met indrukwekkende zichten op de combi Ventoux/Gorges de la Nesque.
Afbeelding

pino
Forum-lid
Berichten: 3372
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 20 apr 2023 16:42

1094 schreef: 20 apr 2023 16:17
Ik heb 1 keer vanuit Malaucene gereden en kan me niet echt herinneren dat er rustmomenten waren :mrgreen:
De rotonde bij Mont Serein (en je kunt er een paar rondjes omheen rijden).
Niet zijken maar reiden !

Plaats reactie