Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Sporza doet geen moeite

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5208
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 14 feb 2020 15:13

Ik verwijs maar naar de woorden van XML.
Of misschien is het gewoon XML die in zijn sportfantasieleven niet kan zien dat mensen ook tragedies in hun leven kunnen meemaken en dat hij niet zo goed is in woordkeuzes...
Of misschien mag een sportcatern ook wat anders melden dan sport. Doet ons af te toe er bij stilstaan dat het maar sport is en er hogere doelen en waarden in het leven zijn. Maar misschien niet voor XML....

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5208
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 19 feb 2020 23:08

Stoort het eigenlijk als er sportnieuws gegeven wordt tussen het andere nieuws?

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 20 feb 2020 07:43

Nee in principe niet.
Een nieuwspagina, moet gewoon het nieuws in het algemeen tonen.
Eventueel hebben ze filters of categoriën (binnenlands, buitenlands, politiek, sport, wetenschap etc. etc.)

Wat mij betreft prima als dat op volgorde van publicatie op de homepage staat, dan heb je al het nieuws in een oogopslag. Ook prima als ze wat kleiner, specifiek nieuws, niet op de homepage tonen maar alleen in de subsectie of filter waar het thuis hoort.

Maar als een pagina alleen maar "nieuws" en "sportnieuws" heeft. Dan is het wellicht een beetje vreemd als berichten van de ene categorie ook tussen de berichten van de andere categorie staan.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 20 feb 2020 09:42

Moet een interview met een sporter ook direct worden afgekapt als de thuissituatie of andere persoonlijke omstandigheden ter sprake komen?

Is het bericht dat een sporter geblesseerd is geraakt sportnieuws of juist niet? (Hij kan immers voorlopig niet meer sporten.)

Verder is het wel heel makkelijk om Sporza hiervan te beschuldigen. Op de gemiddelde nieuwssite moet je op zijn minst met een wereldkampioen in een meer dan gemiddeld populaire sport, een ramp met 100+ doden of een ernstig gezinsdrama aankomen om de laatste relatiebreuk van een bn'er voorbij te steken in de meest gelezen berichten.

Mensen willen dit soort dingen dus graag lezen. Misschien levert het Sporza genoeg advertentie inkomsten op om een fatsoenlijke eindredacteur in dienst te kunnen nemen.
Campagnolo Ultra Dork

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5208
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 20 feb 2020 18:49

xml schreef: 13 feb 2020 22:39 fout omdat het niet echt in de categorie sport behoort: https://sporza.be/nl/2020/02/13/nikolas ... -geboorte/

voor mij gaat dit toch wel de degoutante richting uit. ken je prioriteiten, Sporza.
Ze zijn weer degoutante bezig: https://sporza.be/nl/2020/02/20/evenepo ... interview/

Goed dat XML ons er op wijst. Ik kende een dergelijke beoordeling niet.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 20 feb 2020 19:52

Het is degoutant en komt uit het Frans. het is de equivalent is van het Engelse disgusting. In het Nederlands zou je het smakeloos of weerzinwekkend noemen. (“Het keert je maag”)

Maar even op de inhoud: diet is toch van een totaal andere orde dan het initiële bericht uit deze discussie? Dit soort dingen zie je heel vaak in de sport en vooral in het wielrennen. Vingertje naar de hemel als zegegebaar om maar iets te noemen.

Trouwens wel een superstrakke overwinning van Evenepoel!!
Do or don’t, there is no try

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5208
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 26 mar 2020 17:16

Laps; tegenwoordig is er niks op de sporza website dat de moeite is; ik weet het, en toch ga ik af en toe kijken.
Walter

dario
Forum-lid
Berichten: 3819
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 27 mar 2020 23:07

Ik kijk sowieso zelden of nooit naar Sporza omdat ze over sporten die mij boeien amper of niet berichten (en omdat ik Ruben Van Gucht niet kan verdragen, maar dat terzijde), maar los daarvan: zijn niet alle media in hetzelfde bedje ziek? En vooral: spelen de sportlui ook niet gretig het spelletje mee? Voor een renner die zelden of nooit iets wint is de geboorte van een baby, of desnoods zelfs de aankoop van een nieuwe hond immers een uitgelezen gelegenheid om wat media-aandacht mee te pikken en zo zijn marktwaarde op te krikken.
En wie denkt dat hij voor een commerciële zender minder betaalt dan voor een openbare: droom vooral rustig verder! (met wiens geld denk je dat commerciële zenders worden betaald?)
Sporza is kut, zoveel is zeker, maar ik vrees dat het niet eens hun eigen schuld is...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

i-mac

i-mac 30 mar 2020 19:40

Sporza is vandaag in een diepe rouw. André Meganck is niet meer. De naam zal in Nederland misschiuen geen belletje doen rinkelen, maar in Vlaanderen, en de ganse wielerwereld is die man gekend.

https://sporza.be/nl/2020/03/30/legenda ... 563857357/

Plaats reactie