Electrische Fietspompen
Dit is iets voor thuis toch?
Ik heb ook al enkele keren gedacht aan zo'n elektrisch pompje voor onderweg.
Bij Cade Media waren ze ook erg enthousiast. Maar ik rij echt nog amper lek...
Ik heb ook al enkele keren gedacht aan zo'n elektrisch pompje voor onderweg.
Bij Cade Media waren ze ook erg enthousiast. Maar ik rij echt nog amper lek...
Cade Media zou ook enthousiast zijn over Poetin, mits er maar betaald wordt.
Bij mijn weten aanvaarden die zelden geld en als er een sponsordeal is, vermelden ze dat gewoon netjes (wat zelden gebeurt).
En dat pompje was zelfs niet van hen maar van Lawrence Carpenter, maar op een roadtrip pikten ze dat ding constant.
En dat pompje was zelfs niet van hen maar van Lawrence Carpenter, maar op een roadtrip pikten ze dat ding constant.
Ik heb er ondertussen eentje, dat kleinste modelletje van Cycplus, de AS2. Past perfect in mijn Rapha Essentials Case, tesamen met een TPU binnenbandje, een Dynaplug Racer Pro, een bandenlepeltje, multitool en kettingschakel. 'k Heb eens de autonomie getest, kon er zonder probleem 3x een 30mm band mee oppompen van 0 naar 3.7-4.0 bar, en er was nog wat batterij over. En het ding is super eenvoudig in gebruik.

-
- Forum-lid
Ik heb net de AS2 pro gekocht. Voor dagtochten neem ik nog co2 mee, totdat die ooit op zijn. Maar op fietsvakantie wissel ik asfalt met gravel af. Leek mij handig om bandenspanning te verlagen voor lang stuk onverhard en dan weer harder voor verhard wegdek. Ga in juni rondje om Brussel doen, met ook Vlaamse Ardennen en paar strookjes PR. Leek het mij ook ideaal voor. Binnenkort ff uitproberen hoe vaak band van 38mm opgeblazen kan worden.
-
- Forum-lid
-
- Forum-lid
Maar mijn humeur wel, als ik onderweg met zo'n handprutspompje sta te pielen in de brandende zon of plensende regen. Vond co2 al een vinding maar dat is wat ongecontroleerd. Deze stel je meteen in op gewenste druk. Ieder zijn voorkeur natuurlijk. Maak meerdaagse fietsreizen maar zonder kamperen. Dus ben toch al een watje. Dan maar voluit gemaksmannetje.
Nou de mijne is wel degelijk op merkte ik afgelopen weekend
Heeft iemand deze al: https://www.mantel.com/shanren-mini-ele ... -fietspomp
of deze: https://www.12gobiking.nl/pro-user-bp12 ... compressor
Waar ik een beetje mee worstel (het is psychisch), is het gewicht. De meesten wegen een onsje of 4, ik rij op een carbon fiets, en dan ga ik er een ding van 4 ons aan hangen. Zelfs mijn brooks C17 zadel is lichter
. Die Xiaomi bijvoorbeeld weeg 400 gram, dat vind ik echt teveel. Maar van mijn co2 patronen af zijn is ook wel een optie. Ik heb nu zo'n co2-ding naast mijn bidon, zit prima maar mooi is anders. En dit zou in mijn zadeltasje erbij kunnen (want daar zit ook nog een reservepatroon in...)
Deze shanren weegt een ons en is net even betaalbaarder dan de cyclus as2 (is wel licht). Shanren klinkt wel shady goedkoop chinees....maar is denk ik kleiner dan die cyclus as2.
Iemand een mening over deze 2 pompjes?
Bijna jarig, ik weet nooit wat, maar vind ik wel een leuke kadootje.
of deze: https://www.12gobiking.nl/pro-user-bp12 ... compressor
Waar ik een beetje mee worstel (het is psychisch), is het gewicht. De meesten wegen een onsje of 4, ik rij op een carbon fiets, en dan ga ik er een ding van 4 ons aan hangen. Zelfs mijn brooks C17 zadel is lichter

Deze shanren weegt een ons en is net even betaalbaarder dan de cyclus as2 (is wel licht). Shanren klinkt wel shady goedkoop chinees....maar is denk ik kleiner dan die cyclus as2.
Iemand een mening over deze 2 pompjes?
Bijna jarig, ik weet nooit wat, maar vind ik wel een leuke kadootje.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
rikkert schreef: β16 apr 2025 08:34 Heeft iemand deze al: https://www.mantel.com/shanren-mini-ele ... -fietspomp
Ik heb de Shanren pomp en ben er wel tevreden mee. Een nadeel is dat je niet weet hoeveel bar je erin pompt, maar na twee keer lek, moet ik zeggen dat dat geen probleem is.
Hij weegt minder dan 2 co2 Patronen + C02pompje.
Past bij mij in een klein BBB zadeltasje, samen met 2 TPU bib, en bandenlichters.
Bij al deze electrische pompjes moet je, denk ik, wel opletten met de kunststof ventielen van TPU bandjes.
Die zijn meestal verlijmd, en de pompmond wordt toch best warm.
Disclaimer: ik heb deze pomp gekregen!!!
Ik heb nog een 25% discount code voor die Shanren, indien je hem wilt uitproberen.