Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2020

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 30 sep 2020 07:54

Het is natuurlijk levensgevaarlijk sinds gisteren om te koersen, en hoe moet je al die duizenden mensen op de berg hellingen in het gareel houden.
Wat een sneue beslissing, en maar weer klagen over draagvlak.

el_loco
Forum-lid
Berichten: 969
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 30 sep 2020 08:00

Waarom is er hier geen aandacht voor het feit dat vdPoel van zijn (Belgische!) ploeg zich in de sprint moet wegcijferen voor (de Belg!) Merlier? Dat kan toch niet zomaar? Hij zou naar een andere ploeg moeten!!!!

:lol: ;)

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16220
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 30 sep 2020 08:03

Hij moet met zijn vuist op tafel slaan en nooit meer een meter kopwerk doen!
Douglas schreef: 30 sep 2020 07:46 Op zich mag het peloton nog wel rijden binnen de aangescherpte regels. Er mogen bij sportwedstrijden geen toeschouwers aanwezig zijn. Bij het wielrennen is dit alleen nauwelijks te organiseren/handhaven. En dan is het maar hoe je hiermee wil omgaan. Publiek bij start en finish weren is te regelen maar voor onderweg kun je alleen een oproep doen om niet te komen kijken. Met een beetje goede (politieke) wil is het in mijn beleving wel mogelijk om het door te laten gaan.
Als je mensen langs de openbare weg als publiek bestempeld, dan mag je sowieso niet meer met een racefiets over straat :mrgreen: .
Campagnolo Ultra Dork

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 30 sep 2020 08:47

Gelukkig gaat de Waalse pijl vandaag wel door, De damesuitzending is vanaf 11 uur op tv te volgen. Om 14u is het aan de mannen.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 30 sep 2020 10:03

El Pistolero schreef: 29 sep 2020 18:46 Jammer dat Dylan Groenewegen niet meer in actie komt dit jaar. Veel foute sprints gezien, helaas had Dylan de pech dat het zo verkeerd afliep. Had ook bij andere sprints zo kunnen eindigen.
Jacobsen komt ook dit jaar niet meer in actie, misschien nooit meer. :o :dislike:
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37665
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 30 sep 2020 10:06

UCI vindt het blijkbaar geen probleem. Onderzoek nog niet afgerond, andere sprints niet ingegrepen.
Less is bore

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 30 sep 2020 10:09

Douglas schreef: 30 sep 2020 07:46 Op zich mag het peloton nog wel rijden binnen de aangescherpte regels. Er mogen bij sportwedstrijden geen toeschouwers aanwezig zijn. Bij het wielrennen is dit alleen nauwelijks te organiseren/handhaven. En dan is het maar hoe je hiermee wil omgaan. Publiek bij start en finish weren is te regelen maar voor onderweg kun je alleen een oproep doen om niet te komen kijken. Met een beetje goede (politieke) wil is het in mijn beleving wel mogelijk om het door te laten gaan.
ik denk dat de tour zijn sportief hoogtepunt gehad heeft maar op het gebied van veiligheid een dieptepunt was en het voor de andere koersen verpest heeft. Hun wedstrijd is doorgegaan maar de rest zal het mogen uitzweten.
Ik denk niet dat je koersen kunt organiseren zonder de veilgheid op gebied van corona in gevaar te brengen. Op hellingen, de start en aankomst laat je geen publiek toe en onderweg zie ik niet in wat het verschil is tussen in de stad een massa en een aantal (wschlk mindere massa) mensen langs de weg.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 30 sep 2020 10:53

Mwa in Italië lijken ze het tot nu toe een stuk beter onder controle te hebben, daar worden de regels gemiddeld genomen door het publiek een stuk beter opgevolgd dan in Frankrijk.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37665
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 30 sep 2020 11:51

Italie schijnt men nog steeds onder de indruk te zijn van de gebeurtenissen dit voorjaar. Aldus mijn italiaanse contacten.
En daar leeft een grotere urgentie om dat te voorkomen dan in bijv Spanje of andere Europese landen.
Het meest aparte vind ik Spanje; die hebben het ook zwaar gehad en gaan nu weer die kant op.
Less is bore

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 30 sep 2020 12:43

Ik ben deze zomer in Italië op vakantie geweest en kan alleen maar onderstrepen dat ze daar erg gedisciplineerd omgingen met de maatregelen.
Willen kost wat kost een 2e lockdown voorkomen...

Anna vd Breggen wint voor de 6e keer de Waalse Pijl! :like:

louise
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 25 jul 2007 14:07
Locatie: Rotterdam
Contact

louise 30 sep 2020 12:49

Ik vond de afgelasting gisteravond van de tijdrit in Vlissingen een grote domper. Ik had me verheugd op de beelden uit mijn geboortestad; Mathieu van der Poel over de Boulevard zien racen. Op tv dan, hè, ik zou er niet heen. Mijn indruk is ook: de interpretatie van de maatregelen lijkt nu inderdaad sterk afhankelijk van politieke overwegingen. Lastig hoor.

Louise
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 30 sep 2020 15:24

Zeeland is 1 van de weinige , nog corona arme, streken, ik denk dat de afgelasting eerder financieel is, men krijgt de begroting niet meer rond.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Plaats reactie