Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst 2020

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 09 sep 2020 18:50

Vandaag vanuit Almere een rondje van 81 km rondom Hilversum gereden. Het weer was ondanks dat het zwaar bewolkt was iig beter dan gisteren in Almere want toen miezerde het een groot deel van de ochtend/middag. Ondanks de temperatuur van 20°C toch vertrokken in lang shirt (Castelli Puro) en geen spijt daarvan gehad. De zuidwestenwind (4Bft) daarentegen was 'verraderlijk' want soms niet aanwezig en dan weer uit het westen. :x

https://www.strava.com/activities/4034391625
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1683
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

Gebruikersavatar jwkeij 10 sep 2020 09:54

In eerste instantie zou ik dit jaar naar Wenen fietsen, maar door Covid19 mijn plannen iets gewijzigd. Een vakantie naar het meest westelijke punt van ons land, bij Sluis Zeeland. En naar het meest zuidelijkste punt van Nederland: grenspaal 12 bij Kuttingen, Limburg. Met een extra lus door het oosten van Gelderland.

Wat begon met 'wat' opstartproblemen, bleek een fantastische aaneenschakeling van ritten, mooie momenten en prachtige landschappen.

Onderstaand 1 van de 'opstartproblemen'
Dag 4: verschrikkelijk! 75 km gefietst vandaag, maar daar ging wat aan vooraf.

Komt ie: de fietspont bij Perkpolder gaat maar 3x per week, dus ik moest met de bus terug door de Westerscheldetunnel. Dat is 2x 20 km fietsen bovenop de 120 km die gepland stond.
Maar in Heinekezand klap ik vól op een paaltje en maak een salto over m’n stuur, met een stooklek als gevolg. Dan maar een dynaplug erin.... gat té groot. Dán een binnenbandje... lek. Dan op zoek naar een fietsenwinkel. Na 1,5 uur eindelijk 2 binnenbandjes! Yes! Door naar Goes. Maar de buitenband zit niet goed in de velg. Dan maar langs Bart van @windcycleworks om te vragen of ik een goéde pomp mag lenen. Daar de band opgepompt: PANG! zei de binnenband. De binnenband piept door de buitenband. Binnen- én buitenband kapot... Gelukkig mocht ik n buitenband van de privécrosser van Bart lenen.🙌

Ondertussen is het al 15:00 en loop 160 km achter op fietsschema. Dat is in mijn geval 7,5 uur fietsen.😅 Ik sta nog steeds in Goes. Op hetzelfde punt als 2 dagen geleden.
Dán maar met de trein naar Tilburg. Laatste 11 km nog even naar de camping fietsen.

Sommige dagen gaan niet als gepland, maar ach, ik ben op vakantie. Kan ik er maar beter van genieten...."


Strava
https://www.strava.com/activities/4038137481
1078 km gereisd, 960 km gefietst.

Sfeerimpressie op IG:
https://www.instagram.com/jwkeij/
WiND 56 - 2020

Gebruikersavatar
CampaYolo
Forum-lid
Berichten: 315
Lid geworden op: 01 sep 2020 18:54
Locatie: Daar waar Brabant Zeeland kust

Gebruikersavatar CampaYolo 10 sep 2020 18:23

Vanochtend een rondje op de bos fiets gedaan. Rondje zwart bij bergen op zoom, en andere paden. Heerlijk, 'sochtends ook vriendelijke mensen in t bos. Je bent gewoon de hele tijd buiten adem omdat je goeie morrege loopt te brullen naar elke vriendelijke passant. Heeerlijk
Boerke van buut'n

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 10 sep 2020 21:02

Vandaag een rondje Gardameer met een aantal Italiaanse vrienden.
Er was in mei een heel schema met plannen rond de Giro maar die konden in de covid-prullenbak.

Giro dit jaar zie ik niet zitten. Ga niet met een mondkapje langs een passo staan.
Gewoon 10 dagen naar Italië waarvan een week aan het Gardameer.
Vandaag kwam de vriendengroep uit Modena.
Eigenlijk al meer dan 10 jaar doen we een paar tochten.
Gardameer was vandaag prima te doen. Vakanties zijn nagenoeg over.
Daarnaast had Luigi (met hem is de vriendschap ooit gestart) een extra lusje.
De Strada Della Forra. Een klim die deels door een kloof gaat en door Churchill tot de mooiste weg is benoemd.
Ik ga er geen wedstrijd van maken maar kan wel melden dat het dik de moeite is.
Klim is gelijkmatig en niet te steil.
Leuke bonus op zo'n rondje.

Vlak voor de finish liet ik de groep een stukje over het fietspad gaan waar m'n lief met bier en fris op ons zat te wachten. Zoiets doet het altijd goed na een dagje op de fiets.

Wie Gardameer een keer wil doen gaat het beste met de klok rond en je moet wel je plek op de weg opeisen. Kan je dat niet wordt het wel een dagje stress.
Zelf mij niet 1 keer onveilig gevoeld.
Wel lampje onder zadel en in lange tunnels vestje aan. Is formeel ook verplicht.

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 10 sep 2020 21:15

9-W schreef: 09 sep 2020 18:16 Maar het allergrootste verschil is dat je hier eigenlijk maar 1 route hebt die iedereen fietst, terwijl je in Nederland vanuit dezelfde plaats toch wel verschillende rondjes kan maken.
Gelukkig hebben de meeste daar maar 2 weken vakantie, hebben ze er ook niet zo last van :lol:

(Deze opmerking is gewoon omdat ik jaloers ben :lol: , vind het echt tof, ook die foto's :like: )

9-W schreef: 09 sep 2020 18:16 In Nederland is het over het algemeen een stuk veiliger (en daardoor relaxter) fietsen.
Heb je dagrijverlichting?

Van bijv. Bontrager of Garmin
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

i-mac

i-mac 10 sep 2020 23:00

Net terug van de Utrechtse Heuvelrug. Wat is dit toch iedere keer genieten van alle prachtige MTB routes. Daarvoor betaal ik met het grootste plezier voor het vignet.

Met nog 5 collega's hebben we deze morgen eerst de Hoge en de Lage Vuursche gereden. Nadien maakten we de verplaatsing met de auto naar Leersum, om daar dan Leersum, Hoge Ginkel en Amerongen te rijden. De reden dat we de verplaatsing tussen beide parkoers met de auto deden, is dat we een collega mee hadden die nog niet echt vertrouwd was met de MTB. Maar bij een volgende keer doen we dat zeker en vast al met de fiets.

Met een paar ommetjes om wat te eten en te drinken, kwamen we uit op een goeie 80km fietsplezier.

https://www.strava.com/activities/4038640507
https://www.strava.com/activities/4039810318

Aangezien de afstand tussen Brugge en Soest ±230km bedraagt, hadden we besloten om de avond er voren al af te zakken naar Soest. We boekten een kamer voor 6 man in de plaatselijke Stayokay. Dat zullen ze zich vast en zeker nog een tijdje herinneren, want we hadden heel veel plezier. Gelukkig hielden we niemand onnodig wakker (althans, we deden deze morgen toch eens navraag hierover).

We komen zeker nog eens terug :mrgreen:

Baselga
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 28 apr 2020 18:38

Baselga 11 sep 2020 14:29

Met mevrouw Baselga ,vanuit Gelderland, door Overijssel naar de VAM berg gefietst via ook veel onverhard. Totaal 140 km. genoten van dit nieuwe ritje ..
IMG-20200910-WA0025.jpg
20200910_112527.jpg
IMG-20200910-WA0019.jpg
I don't really want no 9.00 to 17.00
I want to ride my bike from 9.00 to 21.00

0475
Forum-lid
Berichten: 811
Lid geworden op: 05 apr 2020 09:56

0475 11 sep 2020 19:25

Ontspannen ronde richting Weert, half toeristisch door enkele fietspaden in o.a. de Laurabossen. Bij thuiskomst was de odo met 82 aangevuld.
3172DEA4-B02C-40A1-B5A9-177E6C5AF714.jpeg
78E3FAB0-A188-44C2-A932-860D6A9FC56C.jpeg

Gebruikersavatar
jepickx
Forum-lid
Berichten: 346
Lid geworden op: 02 mar 2017 13:11

Gebruikersavatar jepickx 11 sep 2020 19:59

Vandaag vanuit (bijna) Diever een rondje Noord Nederland gedaan,
Langs plaatsen waar ik vroeger veel vertoefd heb. Aangezien im ni in Brabant woon was het verblijf in Oude Willem een prima uitgangspositie.
Wel gekozen voor zoveel mogelijk bekende trajecten. Waarbij het dan op minder bekende plekken toch wel hier en daar 'uit koers' ging.
Gepland was 120 km, het werden er 141.

https://www.strava.com/activities/4043330764
Bianchi Intenso
Koppie Coppi

Gebruikersavatar
9-W
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 03 mei 2019 02:25

Gebruikersavatar 9-W 12 sep 2020 20:31

mhr-zip schreef: 10 sep 2020 21:15
9-W schreef: 09 sep 2020 18:16 Maar het allergrootste verschil is dat je hier eigenlijk maar 1 route hebt die iedereen fietst, terwijl je in Nederland vanuit dezelfde plaats toch wel verschillende rondjes kan maken.
Gelukkig hebben de meeste daar maar 2 weken vakantie, hebben ze er ook niet zo last van :lol:

(Deze opmerking is gewoon omdat ik jaloers ben :lol: , vind het echt tof, ook die foto's :like: )

9-W schreef: 09 sep 2020 18:16 In Nederland is het over het algemeen een stuk veiliger (en daardoor relaxter) fietsen.
Heb je dagrijverlichting?

Van bijv. Bontrager of Garmin
Ik zelf niet, maar ik denk dat misschien 10% van de mensen ermee rond rijdt.

Wat betreft die vakantiedagen, dat is helemaal waar (mijn werkgever is gelukkig iets genereuzer), maar dat belet de fietsers hier niet. Amerikanen die wielrennen zijn over het algemeen fanatieker dan fietsers in NL, zonder dat dit betekent dat ze harder fietsen. Maar er wordt veel vroeg in de ochtend gefietst (6u vertrek met de groep) en er wordt flink met geld gesmeten om de dikste fietsen te hebben. De correlatie tussen snelheid en dikte van de fiets is nog zwakker dan in NL ;)

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 12 sep 2020 22:14

9-W schreef: 12 sep 2020 20:31
mhr-zip schreef: 10 sep 2020 21:15
9-W schreef: 09 sep 2020 18:16 Maar het allergrootste verschil is dat je hier eigenlijk maar 1 route hebt die iedereen fietst, terwijl je in Nederland vanuit dezelfde plaats toch wel verschillende rondjes kan maken.
Gelukkig hebben de meeste daar maar 2 weken vakantie, hebben ze er ook niet zo last van :lol:

(Deze opmerking is gewoon omdat ik jaloers ben :lol: , vind het echt tof, ook die foto's :like: )

9-W schreef: 09 sep 2020 18:16 In Nederland is het over het algemeen een stuk veiliger (en daardoor relaxter) fietsen.
Heb je dagrijverlichting?

Van bijv. Bontrager of Garmin
Ik zelf niet, maar ik denk dat misschien 10% van de mensen ermee rond rijdt.

Wat betreft die vakantiedagen, dat is helemaal waar (mijn werkgever is gelukkig iets genereuzer), maar dat belet de fietsers hier niet. Amerikanen die wielrennen zijn over het algemeen fanatieker dan fietsers in NL, zonder dat dit betekent dat ze harder fietsen. Maar er wordt veel vroeg in de ochtend gefietst (6u vertrek met de groep) en er wordt flink met geld gesmeten om de dikste fietsen te hebben. De correlatie tussen snelheid en dikte van de fiets is nog zwakker dan in NL ;)

Ik ben wel een paar keer in de USA geweest. In de meeste toeristische plaatsen viel het mij op, dat Amerikanen altijd veel geld konden uitgeven in weinig tijd :lol: . Dus ondanks weinig vakantiedagen, spendeerden ze meer.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

laurens87
Forum-lid
Berichten: 632
Lid geworden op: 29 jul 2013 15:38

laurens87 13 sep 2020 07:18

Nu al een paar dagen in Levico Terme, Italië. Prima toeven hier want lekkere temperatuur en fantastische omgeving! Gisteren Monte Bondone gefietst, en Gastheerg verdient een bedankje voor zijn waarschuwing over het wegdek in de afdaling!
Eerste stuk niks aan de hand tot ik een bos in reed snapte ik ineens waarom hij zelfs lek reed. Gelukkig bleef me dat bespaart en veilig beneden gekomen!
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...

Plaats reactie