Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst 2020

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 07 sep 2020 12:38

Ik snap wel dat het komisch bedoeld is, maar het slaat gewoon nergens op :-)
Volgens mij heeft het niets met een banque te maken maar met een banc, (meer specifiek een 'banc de piere') en het heeft al helemaal niet met de post te maken maar met monsieur Pos. Zou dus iets kunnen zijn als 'Banc de Pos'.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 07 sep 2020 12:39

Havana op Strava?
o'7o

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27536
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 07 sep 2020 13:12

@De Tukker

De meeste van mijn titels op Strava slaan helemaal nergens op :D Even wat voorbeelden van dit jaar

- Hij werd verkeerd begrepen
- Heerlijk heerlijk heerlijk
- Col du Ruiterberg
- 030 he beter as 020
- Ik heb gekozen voor de Posbank
- Giroblauw past bij jou
- Ik hoef niet te tanken schat
- Iedereen drinkt bier in het café
- Na coronette komt de processierups
- Mien breur was d'r bie
- Cornette is een griepje
- Radler is kein Alkohol
- Buienradar = fake news
- Geen 1,5m afstand = dedde
- Overal beetje kip halen
- etc.

@Douglas

Dit is poging 3 inmiddels, ik heb nu eindelijk een modus gevonden waarin het voor mij werkt. Ik volg (en accepteer) alleen mensen die ik zelf ken, d.w.z. in real life ontmoet heb. Geen (semi)-professionals en andere exoten. Werkt nu voor mij goed.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 07 sep 2020 17:51

Fiume Mincio
Deze rivier is eigenlijk de afvoer van het Gardameer. Zuid oost loopt het water bij Peschiera d/g via deze rivier naar de Po bij de stad Mantua
Langs deze rivier loopt een geweldig fietspad maar voor de liefhebber kan je nagenoeg overal een strook onverhard vinden.
Heen ook wat strookjes gepakt en terug lekker het asfalt.
Langs deze rivier een paar fraaie dorpen waaronder het fraaie Borghetto.
Staat ook op de lijst van mooiste dorpen van Italie. Prima plek voor een espresso of lunch.
Ik ben niet helemaal tot de Po gefietst en op de terugweg paar lusjes over wat heuvels.
Geen idee hoever want tracker stond niet aan. Gewoon lekker gefiets over rustige route in een fraaie groene strook.

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2135
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 07 sep 2020 23:19

Lekker even heen en weer naar werk gereden, samen 55km. Vanmorgen was het best frisjes, 6 graden op sommige stukken. Gelukkig mouwstukken op zomertenue, dus het was te doen.
Dinsdag is het ietsje warmer, weer met de fiets.
Dogma F

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5732
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 08 sep 2020 14:17

Afgelopen weekend had ik een vriendenweekend in Brunssum.
Aangezien ik niet zo'n drinker ben had ik me voorgenomen om een rondje te doen als de rest nog wakker moest worden.
Rondje getekend in Komoot en zaterdagochtend op pad.
Op één afdalinkje met kiezels na had ik het niet verkeerd getekend.
Wel wat kleine buitjes en in de loop van de ochtend werd het steeds drukker met andere fietsers.
Waarschijnlijk de deelnemers aan de eerder hier aangehaalde toertocht.
(zondag trouwens nog een toertochtje daar)
Lekker een kleine 80 km weggetrapt, hoewel ik wel het kleine voorblad van mijn triple heb gebruikt dit keer.
Daarna weer deelgenomen aan de bezigheden met de rest van de groep. :D
https://www.strava.com/activities/4014035010

Gebruikersavatar
9-W
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 03 mei 2019 02:25

Gebruikersavatar 9-W 08 sep 2020 16:12

Gisteren was het een feestdag in de VS, Labor day, dus er hoefde niet gewerkt te worden. In plaats daarvan heb ik in een heerlijk (na)zomer zonnetje een rit gemaakt naar Staten Island, en plek waar je als fietser vanuit de stad niet komt (de voornaamste fietsroute vanuit New York ligt langs de Hudson naar het noorden).

Staten Island staat bekend als de "forgotten borough", komt doordat het wel echt geisoleerd ligt en kijkende op de kaart zo het misschien ook logischer zijn als het onderdeel zou zijn van New Jersey. Maar de Hertog van York had een paar eeuwen geleden het decreet uitgevaardigd dat alle kleine eilanden bij New York zouden horen, waarbij een klein eiland werd gedefinieerd als een eiland waar je binnen 24u omheen zou kunnen roeien. Met wat moeite lukte dat (in 23u), dus Staten Island werd onderdeel van New York.

Eerst via de normale route de stad uit, over de George Washington brug en daarna langs de Hudson afzakken naar het zuiden. Vanaf daar heb je mooi uitzicht op Manhattan:

Afbeelding

Bij Bayonne weer de brug over om op Staten Island te komen. Daar fiets je dan langs Freshkills Park, een park neergelegd om de grootste afvalstortplaats van de stad te bedekken. Je krijgt zelfs even het gevoel de stad uit te zijn, er zijn zelfs een paar heuvelachtige gravelpaadjes om overheen te gaan. Dan kom je bij Richmond Town uit, wat een goed bewaard 18e eeuws dorpje is midden op Staten Island.
Afbeelding

Daarna door naar de oceaan en langs het strand richting de veerboot terug naar Manhattan. Dan kom je onder de Verrazzano brug door, met daaronder een oud verdedigingsfort.
Afbeelding

En vanaf de SI ferry goed uitzicht op het financial district en je komt ook nog dicht in de buurt van Lady Liberty.
Afbeelding
Afbeelding

0475
Forum-lid
Berichten: 811
Lid geworden op: 05 apr 2020 09:56

0475 08 sep 2020 19:40

Vanmorgen de vriendin van een vriend geleend en op ons gemak een ronde gefietst en onderweg ook even de tijd genomen voor een rustige lunch. 77km bij thuiskomst en een gemiddelde waar verder geen woorden aan vuil gemaakt hoeven te worden :-) Tot aan Geulle de wind vol van voren en ik hoorde alleen maar een klaagzang daarover naast mij , maar goed, madam had gisteren er al 90 gefietst en het is haar vergeven, Op de Slingerberg mijzelf verrast door met een voor mijn doen aardig tempo van 16 naar boven te gaan. Ja ja de klimgeiten zullen er wel om lachen. Na de lunch (na de Adsteeg) richting Spaubeek, een paar km omlaag via Hobbelrade, altijd lekker. Vriendin besloot de Stammenhof op te fietsen (ze heeft net een nieuwe fiets met nog iets lichter verzet) en ik nam de Stammenhof light die iets verderop ligt (officieel heet dat de slakweg) want de lunch was nog aan het verteren. Vanuit daar richting Schinveld en via een stukje Duitsland weer naar huis. Het was een aangenaam ritje.
IMG_0608.jpeg
IMG_0448.jpeg
Laatst gewijzigd door 0475 op 08 sep 2020 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15946
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 08 sep 2020 20:25

havana schreef: 07 sep 2020 13:12 .......... Ik volg (en accepteer) alleen mensen die ik zelf ken, d.w.z. in real life ontmoet heb. Geen (semi)-professionals en andere exoten. ..................
Zo doe ik het zelf, net als op fb, ook.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2135
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 08 sep 2020 22:53

0475 schreef: 08 sep 2020 19:40 Vanmorgen de vriendin van een vriend geleend en op ons gemak......
Ik lees soms verhalen die een identiek begin hebben en compleet anders aflopen :)
Dogma F

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 09 sep 2020 11:38

9-W schreef: 08 sep 2020 16:12 Gisteren was het een feestdag in de VS, Labor day, dus er hoefde niet gewerkt te worden. In plaats daarvan heb ik in een heerlijk (na)zomer zonnetje een rit gemaakt naar Staten Island, en plek waar je als fietser vanuit de stad niet komt (de voornaamste fietsroute vanuit New York ligt langs de Hudson naar het noorden).

Staten Island staat bekend als de "forgotten borough", komt doordat het wel echt geisoleerd ligt en kijkende op de kaart zo het misschien ook logischer zijn als het onderdeel zou zijn van New Jersey. Maar de Hertog van York had een paar eeuwen geleden het decreet uitgevaardigd dat alle kleine eilanden bij New York zouden horen, waarbij een klein eiland werd gedefinieerd als een eiland waar je binnen 24u omheen zou kunnen roeien. Met wat moeite lukte dat (in 23u), dus Staten Island werd onderdeel van New York.

Eerst via de normale route de stad uit, over de George Washington brug en daarna langs de Hudson afzakken naar het zuiden. Vanaf daar heb je mooi uitzicht op Manhattan:

Bij Bayonne weer de brug over om op Staten Island te komen. Daar fiets je dan langs Freshkills Park, een park neergelegd om de grootste afvalstortplaats van de stad te bedekken. Je krijgt zelfs even het gevoel de stad uit te zijn, er zijn zelfs een paar heuvelachtige gravelpaadjes om overheen te gaan. Dan kom je bij Richmond Town uit, wat een goed bewaard 18e eeuws dorpje is midden op Staten Island.


Daarna door naar de oceaan en langs het strand richting de veerboot terug naar Manhattan. Dan kom je onder de Verrazzano brug door, met daaronder een oud verdedigingsfort.
Afbeelding

En vanaf de SI ferry goed uitzicht op het financial district en je komt ook nog dicht in de buurt van Lady Liberty.
Leuk om een verhaal te lezen over een rondje wat ik totaal niet ken. Meteen gekeken op de kaart waar Staten Island ligt.

Wat ik mij afvraag is hoe je een hobby als fietsen beleeft in zo'n omgeving. Ik stap op racefiets of gravelbike en zit binnen 5 minuten in bos/hei of bij de Loosdrechtse Plassen. Dat lijkt mij in jouw geval echt anders.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
9-W
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 03 mei 2019 02:25

Gebruikersavatar 9-W 09 sep 2020 18:16

JoostG schreef: 09 sep 2020 11:38 Wat ik mij afvraag is hoe je een hobby als fietsen beleeft in zo'n omgeving. Ik stap op racefiets of gravelbike en zit binnen 5 minuten in bos/hei of bij de Loosdrechtse Plassen. Dat lijkt mij in jouw geval echt anders.
Ik woon op een gunstige plek in de stad, dus het kost mij ongeveer 20 minuten om de George Washington brug over te stekenom de stad uit te gaan. Het is dan zeker niet zo dat je dan in de natuur bent en je moet de weg delen met (heel veel) auto's, maar je kan dan wel redelijk goed doorfietsen. Als je hartje Amsterdam woont dan zal het minstens even zoveel tijd kosten. Maar voor fietsers die in Brooklyn wonen kan het zo 45 minuten kosten om de stad uit te komen, dus er worden ook veel rondjes gemaakt in Central Park en Prospect Park.

In Nederland is het over het algemeen een stuk veiliger (en daardoor relaxter) fietsen. Maar het allergrootste verschil is dat je hier eigenlijk maar 1 route hebt die iedereen fietst, terwijl je in Nederland vanuit dezelfde plaats toch wel verschillende rondjes kan maken.

Plaats reactie