Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst 2020

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 01 mei 2020 06:18

    Rayb81 schreef: 01 mei 2020 04:55 Leuk die krokodil, jammer genoeg niet in de buurt hier (Ams)
    Over de fietsroute LF2 is het wel dik de moeite. Pracht route en Ams naar de krokodil is maar 70 km ;)

    Overigens nog een leuke aanvulling op de dierentuin foto's. Ik heb ooit OP de racefiets in een mini peloton door de dierentuin gefietst. Dat zullen er toch niet veel kunnen zeggen.
    Was voor een Franse film. Heel rommelig. Paar keer geweest voor het echt wat werd.
    Complete idiote regiseur en een visagiste die sloeg je met een natte dweil al in brand!
    VPRO heeft de film ooit uitgezonden. Vaag, vaag, vaag

    Baselga
    Forum-lid
    Berichten: 98
    Lid geworden op: 28 apr 2020 18:38

    Baselga 03 mei 2020 15:33

    Vandaag de dag dat de Veluwse fietspaden terug bevolkt werden door massa's 3 en 4 -tallen racefietsers. Zelfs een paardenlul die lekker zijn neus ledigde terwijl ik ze bijna had bijgehaald in de Dellen 👎

    Je moet uitkijken dat je je weekend niet binnen een kwartier laat verpesten, dat kan de bedoeling niet zijn als je besluit een rondje te gaan trappen.

    Vierhouten, 70 km.
    I don't really want no 9.00 to 17.00
    I want to ride my bike from 9.00 to 21.00

    Gebruikersavatar
    rob74
    Forum-lid HC
    Berichten: 5891
    Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
    Locatie: Utrecht
    Contact

    Gebruikersavatar rob74 03 mei 2020 16:16

    goh,.... leuke eerste post :lol: Welkom op dit forum ;)
    Live fast; die young. mijn blog

    NoBlink
    Forum-lid
    Berichten: 82
    Lid geworden op: 09 jun 2015 19:55

    NoBlink 03 mei 2020 16:22

    Baselga schreef: 03 mei 2020 15:33 fietspaden terug bevolkt werden door massa's 3 en 4 -tallen racefietsers
    Hier helaas ook wat geërgerd van de fiets gestapt. Zelfs meerdere groepjes van meer dan 5 renners gezien op de Heuvelrug. Zag mtb-ers filerijden op sommige MTB paden en ook nog een bijna dood ervaring in de afdaling van de Amerongseberg door een MTB-er die zonder te kijken de weg overstak.

    Hand in eigen boezem modus - Niet meer in het weekend rond lunchtijd op de racefiets stappen voor een rondje Heuvelrug. Vroeg in de ochtend of laat in de middag vanaf nu...

    Gebruikersavatar
    Hanz Bé
    Forum-lid HC
    Berichten: 4223
    Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
    Locatie: Veenendaal

    Gebruikersavatar Hanz Bé 03 mei 2020 16:31

    Ik ben vanochtend tegen 9 uur op de fiets gestapt. Snel van de Heuvelrug af (woon in Veenendaal) en richting westen gefietst. Onder de rivieren weer terug, en tegen 1 uur weer op de Heuvelrug aangekomen.
    Inderdaad erg druk met "wielrenners", e-bikers, gezinnetje, wandelaars, honden, joggers, skaters, ruiters en wat er zoal nog meer gebruik maakt van de openbare ruimte. Maar mijn ervaring was dat de ruimte vrij goed gedeeld werd.

    Gelukkig heb ik "maar" 2 groepjes van 4 fietsers gezien.
    Het was (m.i) veel te druk, dat wel. Maar ja, ik weet dat alleen omdat ik er zelf ook was......

    In elk geval niet chagrijnig of prikkelbaar van de fiets gestapt. Heb gewoon lekker gefietst.

    Baselga
    Forum-lid
    Berichten: 98
    Lid geworden op: 28 apr 2020 18:38

    Baselga 03 mei 2020 16:44

    rob74 schreef: 03 mei 2020 16:16 goh,.... leuke eerste post :lol: Welkom op dit forum ;)
    Sorry, en bedankt!

    Dacht eigenlijk laatst mijn eerste posting te plaatsen toen ik door mijn kantoor rolde om de Daniel Oss grap in het P Moonen topic, maar dat ging blijkbaar niet goed..
    I don't really want no 9.00 to 17.00
    I want to ride my bike from 9.00 to 21.00

    Jac
    Forum-lid
    Berichten: 1659
    Lid geworden op: 27 jul 2011 19:43
    Locatie: Veenendaal

    Jac 03 mei 2020 17:13

    De Heuvelrug was zeer druk vandaag , vanaf naar de Amerongse berg leek het wel of mij een toertocht tegemoet reed, niet normaal zoveel fietsers en zeker 3 groepen gezien van meer dan 4 . Richting de Veluwe werd het wat rustiger en meer solo en koppels.
    Totaal rondje van 86 km .
    Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
    Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

    Keezx
    Forum-lid HC
    Berichten: 9745
    Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

    Keezx 03 mei 2020 18:44

    Ook in de duinen van Noord Holland was het erg druk, maar grotere groepen dan 3 heb ik niet gezien.
    Wel heel veel wandelaars die de fietspaden claimen, terwijl er toch een uitgebreid net van goede onverharde paden is.
    Het was hier en daar slalommen tussen de wandelaars en fietsers door en heb nog een duikeling in het gras gemaakt toen een frontale aanrijding met een tegenliggende fietser dreigde en ik de berm in moest, niks aan de hand verder.
    Herhaal dit niet onnodig
    Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

    i-mac

    i-mac 03 mei 2020 19:40

    Ik ga bewust wat later op pad dezer dagen, of kies voor een traject waar waar het anders ook rustig is. Vandaag veel fietsers, in alle varianten (ebike, stadsfiets, koersfiets, MTB). Op één na, werd prompt gereageerd op mijn fietsbel. Na de 3de keer toch maar eens met een luidere stem of hij wat plaats wou maken.

    Waar ik me wel aan stoorde, is jongeren die (leren?) skeeleren, rolschaatsen. Ze doen dat met 2 naast elkaar, en kijken langs geen kanten ver vooruit. Alleen naar hun traject, maximaal 5 meter ver. Aankomende fietsers zien ze veel te laat. En ook bellen hielp niet. Van mij mag iedereen sporten wat hij wil, maar ze moeten wel rekening houden met de anderen. En heel misschien zoek je beter een breder pad uit waar je wel met 2 naast elkaar kan rolschaatsen.

    Na dik 2 uur begon het te druppelen, en zag je opeens bijna niemand meer.

    https://www.strava.com/activities/3392079528

    Ramon73
    Forum-lid
    Berichten: 2137
    Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

    Ramon73 03 mei 2020 19:55

    Vandaag weer eens met de ATB op pad. 75km slechts.
    Weer mogen kennis maken met de onverschilligheid van wandelaars op een ATB route.....ze hebben zoiets van "tsja ik loop hier, zie maar hoe je je redt". Bergaf zal het mij een zorg zijn, ik kies mijn lijn en geef duidelijk aan waar ik er langs wil. Ze hebben ruimschoots de tijd gekregen en ik bel volop. Natuurlijk is het pad van iedereen, maar ik moet toch minstens 50cm breed spoor hebben en in deze tijd nog een beetje meer.
    Meest vervelende zijn de 3-4 middelbare stellen die samen wandelen. Sowieso niet de bedoeling op dit moment, gaan ze ook nog beetje stoer doen en de fietsers geen plaats gunnen.
    Bijna thuis, op asfalt werd ik nog ingehaald door een k*thollander op een gravelbike. Hij was beetje óp en had me ook met pijn en moeite ingehaald. Ik wilde er wel langs want hij hield in na inhalen. Ik kon er niet direct langs vanwege tegenliggers dus moest er ff achter blijven. Net toen ik er langs wilde draait hij zich om en roept met aardappelen in de keel "hey, het is niet de bedoeling om in het wiel te hangen". Wat een idioot, ik heb voldoende zelfbeheersing maar een ander zou hem van zijn fiets getrapt hebben.
    Heb hem wel verzocht om Limburg te verlaten en zijn heil boven de rivieren te zoeken.

    Blij als het 8 juni is, dan kan ik de Voerstreek weer in met de ATB. Dan gaat de Belgische grens weer open.
    Dogma F

    Sulla
    Forum-lid
    Berichten: 1141
    Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

    Sulla 04 mei 2020 08:14

    De drukte is inderdaad vreselijk en vooral de voetgangers zorgen voor veel irritatie. Vooral de mensen die tegen het verkeer inlopen, wat op zich goed is, maar dat 2 man breed doen en dan vervolgens weigeren ook maar 1mm in te schikken voor tegemoed komend verkeer.

    Anyway, bepaalde stukken midden delfland vielen nog mee. Dus toch mooi rondje van 60 gedaan

    Gebruikersavatar
    Gastheerg
    Forum-lid HC
    Berichten: 6165
    Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
    Contact

    Gebruikersavatar Gastheerg 04 mei 2020 15:16

    Vandaag een rondje Krimpenerwaard.
    Bij Gouda de waard in en bij de Algrabrug er weer uit.
    In de Krimpenerwaard zelf een soort bord spaghetti bij elkaar gefietst omdat ik veel gravel en andere kleine weggetjes verzameld heb.

    Fris stevig windje maar met een beetje spelen op dit soort stroken was het goed te doen.

    Langs de Beyersche Vliet
    Afbeelding

    Nogmaals langs de Beyersche Vliet.
    Afbeelding

    Heerlijke passage toch?
    Afbeelding

    In quarantaine
    Afbeelding

    Een van mijn favoriete bochten in de Krimpenerwaard
    Afbeelding

    10km van het station in Gouda en 25km van CS Rotterdam: Wat een rust! (Graafkade)
    Afbeelding

    Deze strook moet ik verder verkennen.....stukje gedaan maar zag niet gelijk hoe ik "rond kon rijden"
    Afbeelding

    En diep in de finale nog wat hoogtemeters. Overigens wie belangstelling heeft in de watersnoodramp van 1953 neemt toch eens de moeite om bovenop de brug bij de infoborden een korte stop te maken.
    Afbeelding

    Net geen 70km. Genoeg voor vandaag ga zo ook nog met m'n lief wandelen.

    Plaats reactie