Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst 2020

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1754
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 08 aug 2020 13:03

Ronschr schreef: 08 aug 2020 12:36Even een vraagje: ik heb vakantie en wil dolgraag fietsen, maar is dat wijs met deze temperaturen? Hoeveel moet je wel niet drinken?
Wat mij betreft in ieder geval niet om pakweg 14:00u in de volle zon fietsen op moment dat het 35 graden in de schaduw is.
Zelf mijn 2 laatste ritten met soort van tropenrooster gereden.
Vrijdag: De wekker gezet en net iets na 06:30u op pad met de hop dat ik 4 tot 5 uurtjes kon trappen voor het echt heet zou worden.
Vanuit Soest lekker richting het oosten om in ieder geval te voorkomen dat ik met (lichte) tegenwind terug zou moeten.
Opkomend zonnetje en temperatuur dik onder de 20 graden, echt genieten.

Afbeelding

Afbeelding
Inderdaad, onder de 15 graden. Heerlijk !!!

Na 50 km rijden bij Otterlo de keuze om rondom park de Hoge Veluwe te gaan of veiligheidshalve noordswaarts te gaan en zeker dat ik op tijd terug zou zijn. Dat laatste gedaan en via Kootwijk, Ermelo, Nijkerk terug naar Soest. Achteraf geen spijt van, want laatste stuk fors warmer en vinden mijn voeten alles behalve leuk.
Uiteindelijk 4:5u en 127 km op pad geweest https://www.strava.com/activities/3877017840

Zaterdag: Geen wekker gezet, maar toch vroeg wakker. Maar toch ietsjes later (06:45u) op pad voor polderrit.

Afbeelding

Afbeelding

Was goed te merken dat de minimum temperatuur toch stuk hoger was dan dag eerder, maar goed te doen. Verder toch best redelijk rijders op de racefiets. Dus meer mensen die een tropenrooster aanhouden dit moment.
Na iets meer dan 3:30u en 103 km thuis en klaar voor dit weekend https://www.strava.com/activities/3881302236
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2145
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 08 aug 2020 14:03

Ronschr schreef: 08 aug 2020 12:36 Even een vraagje: ik heb vakantie en wil dolgraag fietsen, maar is dat wijs met deze temperaturen? Hoeveel moet je wel niet drinken?
Afgelopen week nog een keer om 21 uur 's avonds gaan fietsen, maar dan ben je nogal beperkt qua afstand. Om 22.30 uur begon ik mezelf af te vragen of ik niet een beetje gek was: geen hond te bekennen in de polders.
Tsja, wijs met deze temperaturen? Luister naar je lichaam, let op overmatige inspanning en gebruik voldoende vocht. De temperaturen zijn nou niet van dien aard dat er grote problemen kunnen ontstaan. Uiteraard voor mensen met een normale gezondheid.
Of het prettig is, fietsen bij 30+? Ik vind van wel, zweten, zweten en nog eens zweten. Heerlijk. Liefst kom ik thuis dat alle kleding kletsnat is van het zweet. Genoeg drinken onderweg.
Vandaag 113km gefietst met normaal gemiddelde, redelijk vlakke rit en windstil. Om 8:15 vertrokken met 19 graden en om 11:55 weer terug, voordat de echte warmte in de lucht komt.
Dogma F

kopjethee
Forum-lid
Berichten: 566
Lid geworden op: 23 mar 2015 13:30

kopjethee 08 aug 2020 14:06

Ronschr schreef: 08 aug 2020 12:36 Leuk, die foto's van een zeer bekende omgeving.

Even een vraagje: ik heb vakantie en wil dolgraag fietsen, maar is dat wijs met deze temperaturen? Hoeveel moet je wel niet drinken?
Afgelopen week nog een keer om 21 uur 's avonds gaan fietsen, maar dan ben je nogal beperkt qua afstand. Om 22.30 uur begon ik mezelf af te vragen of ik niet een beetje gek was: geen hond te bekennen in de polders.
Af en toe niemand tegenkomen is toch heerlijk?!
Ik geniet er iig van om soms savonds te fietsen van 20.00 tot max 23.00. Veel later maak ik het niet ivm in slaap komen

Gebruikersavatar
PietH
Forum-lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 jun 2018 10:18
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar PietH 08 aug 2020 14:21

Vandaag om half negen vertrokken voor 100km ritje. Ja het is warm (28 graden gemiddeld, 34 graden max), maar als je je hartslag een beetje in de gaten houdt, genoeg drinkt en zorgt dat je zo af en toe een stuk in de schaduw kunt fietsen is het prima te doen.
Goed opletten hoe je lichaam aanvoelt is wel handig, dan kun je op tijd een tandje terugschakelen als dat evt. nodig is.
🚴🏻Strava

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 08 aug 2020 15:52

Ik heb afgelopen Donderdag nog een rondje gefietst en het voelde niet goed. Hartkloppingen en een raar gevoel van zwakte ondanks veel drinken. Zelfs als ik al lang en breed thuis was had ik nog last van hartkloppingen en een benauwd gevoel.
Ghost Nivolet 6LC

hagi
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 12 aug 2009 20:45

hagi 08 aug 2020 16:04

Ook vakantie en start om 7.00 uur en ben om 10 uur terug heerlijk.
Kwam vanmorgen zelfs een groep van 1o man tegen.
Rij lekker op vetverbranding en zo vroeg is er ook minder smog.

roos1
Forum-lid
Berichten: 636
Lid geworden op: 17 mei 2006 09:24

roos1 08 aug 2020 16:07

@Ronschr Draai het om. Ik zat vanochtend om 6 uur op de fiets.
En het was prima te doen
Gr Roos

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 08 aug 2020 16:19

Aangezien ik in de winter ook door fiets, heb ik voldoende verlichting liggen. Ik rijd met deze omstandigheden (heet én vakantie) ook wel eens echt midden in de nacht. Heerlijk om te doen.

Ronschr
Forum-lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 12 jul 2016 19:47

Ronschr 08 aug 2020 16:55

Leuk om te lezen hoe verschillende personen er mee om gaan, en hoe de voorkeuren kunnen verschillen.
Ik heb de spullen al weer klaar liggen voor vanavond. Ik vind het persoonlijk prettiger om met warmte te vertrekken, en met iets lagere temperaturen weer thuis te komen dan andersom.

i-mac

i-mac 08 aug 2020 17:36

Ik ben deze morgen iets na 8 de fiets opgesprongen, en heb iets meer dan 4 uur van bos naar bos gefietst. 2 tussenstops aan een terras voor een frisse cola. En intussen de bidons aanvullen met het nodige water. Ik was op stap met een vriend die weinig tijd heeft om te fietsen, dus lag de snelheid laag.

Voor volgende week voorzie ik telkens een vroege rit, om rond de middag terug thuis te zijn. Ik heb vandaag in de namiddag nog boodschappen gedaan met de stadsfiets, en het was heel erg warm. Bij een apotheek stond er °41, al was dat misschien ietsje overdreven. Maar de warmte valt echt op je. Zeker als je dan uit een supermarkt komt waar de airco volle bak draait.

Ik maak trouwens mijn bidons al de avond vooraf klaar. Ik vul die 3/4de, en dan gaan ze zonder dop de diepvries in. 's Morgens dan nog wat bijvullen tot aan de nok. Dan heb ik toch een tijdje een behoorlijk frisse dorstlesser. Misschien zijn er mensen met nog andere tips?

bever
Forum-lid
Berichten: 2124
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 08 aug 2020 17:41

i-mac schreef: 08 aug 2020 17:36

Ik maak trouwens mijn bidons al de avond vooraf klaar. Ik vul die 3/4de, en dan gaan ze zonder dop de diepvries in. 's Morgens dan nog wat bijvullen tot aan de nok. Dan heb ik toch een tijdje een behoorlijk frisse dorstlesser. Misschien zijn er mensen met nog andere tips?
goede tip ! Ga ik ook proberen straks :like:

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 08 aug 2020 18:20

Hier is het, met af en toe een iets mindere dag (flinke mistral) al ruim twee weken 33-35 graden. Ik ga niet heel vroeg mijn bed uit, maar wel eerder fietsen dan bij temperaturen onder de 30 graden. Vanmorgen om 9 uur vertrokken. Boodschap onderweg gedaan en om 12 uur thuis. Dat is voor mij echt goed te doen. En wordt het toch te warm, zoals donderdag op een helling, dan zoek ik schaduw en ga daar even bijkomen. Met twee bidonnen red ik het wel.

Plaats reactie