Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst 2020

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8519
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 18 feb 2020 23:20

Fietsjongen schreef: 16 feb 2020 23:40 Gisteren op mijn Sensa naar Nijmegen getoogd, had zin in echte hoogtemeters! ;)
Dat werd dus een ritje naar de Zevenheuvelenweg, met de gedachte: Zolang ik niet weer terug naar beneden rol terwijl ik naar boven wil, zal het wel loslopen. :D

Volgens mijn Garmin 3.20 gedaan over 78 kilometer, dat is een nogal triest gemiddelde als je weet dat ik voor een groot gedeelte de wind in de rug had. Maar merkte bij het binnenrijden van Nijmegen dat mijn benen begonnen te blokkeren, wel wat gegeten daarvoor maar ben bang dat dat te laat was. Merk wel dat ik wat dat betreft nog wel moet leren te pacen en wanneer ik mijn energie moet gebruiken en wanneer alleen de pedalen rond te laten draaien. Ook zal het vast niet geholpen hebben dat ik na 6km zoiets had van: Heb de wind in de rug, even knallen; waardoor ik opeens 49.3 op de teller zag staan in volle sprint...

Op de Zevenheuvelenweg zelf werd ik vrolijk gepasseerd die waarschijnlijk heel hard "AMATEUR!" in gedachten aan het gillen was naar mij, merkte dat de bovenbenen het wel hadden gehad. Op karakter afgemaakt en vervolgens vanuit Berg en Dal weer teruggereden naar Nijmegen, waarna ik met de trein ben afgedropen naar huis, ;)
Leuk verhaal👍Gewoon een keer terug komen en een mooi klimrondje maken.www.klimbijnijmegen.nl is een leuke site voor inspiratie.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 19 feb 2020 10:22

Helaas jouw link werkt niet, deze is beter: https://klimbijnijmegen.com ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 20 feb 2020 09:31

Gisterenmiddag een paar uurtjes gesnipperd om een lekker stukje op SuperX te trappen, zag de racefiets niet zo zitten vanwege stevige wind.
Rond 13:00u op de fiets met het idee zo'n 4 tot 5 uur te trappen en ook beetje het idee van "hoe kan ik een leuke gravelroute zonder dubbele stukken rijden".
Met dat in mijn achterhoofd eerst richting het oosten, dus Amersfoort, landgoed den Treek, Austerlitz, Maarn, Zeist en Soesterberg. Daarna via het vliegveld (oei wat een tegenwind) richting Lage Vuursche en Hilversum. Zat iets meer asfalt in, maar ook genoeg gravel en iets bos.
Uiteindelijk na 4:35u tevreden terug met 114 km op de klokken https://www.strava.com/activities/3113971220
2020-02-20 09_18_41-Nieuw gravelrondje, lekker _ Rit _ Strava.png
Volgens bovenstaand screenshot ook aardig geslaagd in opzet qua rondje. Wellicht binnenkort nog wat bijschaven met paar andere gravelstukjes, maar denk voor veel gravelrijders best leuk rondje (doe er je voordeel mee).
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4497
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 20 feb 2020 09:50

alle wegen op de route wel eens gereden met wegfiets, crosser of atb... maar alles achter elkaar... mooi gedaan!

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5097
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 20 feb 2020 12:56

Die sla ik even op, mooi om te combineren met rondje onverhard rond Hilversum die ik wel eens fiets.

laurens87
Forum-lid
Berichten: 632
Lid geworden op: 29 jul 2013 15:38

laurens87 20 feb 2020 13:02

Gisteren mijn twee-wekelijkse vrije dag, en aangezien het op zich prima weer was lekker op pad met de racefiets voor een goede duurtraining. Het idee was om vanuit Breda via Oudenbosch, Steenbergen naar de Philipsdam te rijden. Vandaar via onder andere Nieuwe Tonge en Den Bommel naar het Hellegatsplein om via Fort Helwijk, Fijnaart en Standaarbuiten terug naar huis te rijden.

Eigenlijk het hele plan uitgevoerd zoals ik dit bedacht had. Behalve dan dat ik er iets langer over deed dan verwacht want het waaide een beetje hard!
Vanaf Breda eerst rechts west via Etten-Leur, Hoeven naar Oudenbosch om vervolgens via Oud-Gastel en Kruisland naar Steenbergen te rijden. In Steenbergen het laatste punt met een Brabantwater-tappunt. Dus na 38km mijn ene lege bidon weer gevuld. Vanuit Steenbergen eerst naar Nieuw-Vossemeer omdat er nog een Veloviewer vakje lag dat ik niet gehad had (de 1 na laatste voor mij bereikbare in Brabant ten westen van mijn woonplaats) vandaar de noordelijkste brug over het Schelde-Rijnkanaal over gestoken richting Sint Philipsland.
Brug op had ik ongeveer 57km gehad, en al ruime 2 uur gefietst. Ik was er aardig klaar mee, maar wist ook dat het ergste over zou zijn na de Philipsdam dus even doorbijten. Voor de brug het laatste vakje in Brabant afgevinkt en net na de brug een moeilijk bereikbare in Zeeland.

Over de Philipsdam naar Nieuwe Tonge gereden, vanaf Nieuwe Tonge was het een beetje draaien keren naar Den Bommel om alle vakjes in dit deel van Goeree af te kunnen vinken. Vanaf Den Bommel recht naar het zuiden om via Ooltgensplaat te rijden, voor de laatste 3 vakjes in Goeree en deze ook aan mijn cluster toe te voegen. Daarna wind mee naar het Hellegatsplein, gek genoeg voelde de wind nu minder dan eerder maar toch aardig tempo. Via Helwijk en Fijnaart naar Standaarbuiten gereden, helaas meer zijwind want die was wat zuidelijker dan eerder op de dag. Vanaf Standaarbuiten onder de Mark naar Steenbergen. Gelukkig had ik nog redelijke benen anders was het tempo echt weggevallen. met een klein lusje vlak voor Breda om de 150 vol te maken was ik om kwart voor vier moe maar voldaan thuis! 27,9 gemiddeld voor 150,7km met deze wind is toch niet onaardig!

Helaas moest ik wel de fiets poetsen, niet omdat de weg echt nat of smerig was. Nee, door een inhalende trekker op de Philipsdam, die kon geen 20 meter wachten en sproeide een waas van fijne en smerig bruine druppels over mij heen. Dus thuis toch maar gepoetst, na daarvoor de hele rit op de beste man gescholden te hebben. Want dat is echt verschrikkelijk smerig en koud! Gelukkig was het zonnig en was ik niet doorweekt...

https://www.strava.com/activities/3113741821
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8519
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 20 feb 2020 17:28

Orlok schreef: 19 feb 2020 10:22 Helaas jouw link werkt niet, deze is beter: https://klimbijnijmegen.com ;)
Check :winkthumb:
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8519
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 20 feb 2020 17:31

DDX schreef: 20 feb 2020 12:56 Die sla ik even op, mooi om te combineren met rondje onverhard rond Hilversum die ik wel eens fiets.
Keer een forum Gravelrit in Midden Nederland?
Ik ga sowieso ook een keer die kant op al kan ik bij mij in de buurt ook heel goed Gravellen(crossen)
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5097
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 21 feb 2020 12:55

nijkie schreef: 20 feb 2020 17:31 Keer een forum Gravelrit in Midden Nederland?
Ik ga sowieso ook een keer die kant op al kan ik bij mij in de buurt ook heel goed Gravellen(crossen)
Lijkt me leuk :like:

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 21 feb 2020 20:22

Bedankt voor reacties op rit van woensdag. Forumrit wordt genoemd, maar weet niet of dat wat is voor mij. Wil de rest niet ophouden en daarnaast plan ik niet te veel. Met slecht weer bedank ik voor de eer en straks bij mooi weer stapt Fredje op de motor.

Overigens vandaag weer een lekkere gravelrit gedaan van iets meer dan 150 km. Vanuit Soest over de bekende paden richting Rhenen en toen maar stuk door naar oosten gegaan tot iets voorbij Wageningen. Daarna via Ede en stuk Ginkelse heide door naar Lunteren.
Vanaf Lunteren een stuk van eerder gereden gravelrit gepakt tot Amersfoort. Dat was het zwaarste gedeelte van mijn rit met die tegenwind en vooral sommige paden die er slecht bij lagen.
Vanaf Amersfoort wat meer beschut door de bossen naar Soest om na 6:22u (langste rit vh jaar) https://www.strava.com/activities/311919332
Even een paar pic's van vandaag en dan weten jullie waarom ik het gravelen steeds meer waardeer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Jac
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:43
Locatie: Veenendaal

Jac 22 feb 2020 16:21

In tegenstelling tot vorig jaar , was het dit jaar een pittige editie van de Zuid Veluwe tocht vanuit Dodewaard . Al jaren de seizoensopener en met Vélo pakken we de route op in Veenendaal en op de Defensieweg . Ondanks de regen en de Zuidwester van 6 bf, had ik er veel zin in en voelde me goed . Half 9 vanaf de slaperdijk de route volgen naar de Defensie weg waar de andere zouden aansluiten, die waren er al maar helaas was daar ook de 1e lekke band , wilde helaas niet zo vlot lukken en daar sta je dan in de regen en wind .
Uiteindelijk gelukt en konden we door, bij Kesteren de 2e lekke band, gelukkig konden we onder het viaduct droog en uit de wind staan.
Deze verliep een stuk vlotter en we waren weer snel door, na 2 km weer lek bij dezelfde, nu bij een benzinestation was de aardige dame zei kom maar binnen staan hoor.
Dat deden we maar al te graag want het regende nog steeds. Mochten we ook nog koffie pakken van haar, echt top. Dit alles was dus nog voor de start in Dodewaard . Daar nog maar een bakkie koffie gedronken en een banaan mee voor onderweg. De rit verliep verder goed tot de koffiestop voor ons na 70 km . Daarna werd het pas echt heftig met de harde wind tegen en vele open stukken.
De laatste 15 km was de pap op en kon ik niet meer in het wiel blijven bij de mannen , de wind beulde me af, maar met 101 km en 28.6 gemiddeld ben ik dik tevreden voor vandaag .
Mannen bedankt en natuurlijk ook een bedankje voor de goede verzorging en route van het Versnellertje uit Dodewaard
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5097
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 22 feb 2020 20:42

Ik heb vandaag de trein gepakt naar Apeldoorn om ritje met iets minder wind te maken.
Lekker onverhard door de Kroondomeinen het Loo/Veluwe.
Mooie/rustige omgeving, als de zon schijnt ga ik daar zeker nog eens rondje maken en dan maak ik de lus ten zuiden van Apeldoorn ook af.
Nu ben ik laatste stuk van 20km over fietspad richting Apeldoorn gegaan om niet in het donker te fietsen.

Zo'n dagje onverhard met flink wat klimmetjes en veel vals plat is ook lekker motiverend om beetje door te rijden.
Zie je ook wel aan gemiddelde hartslag.
140km waarvan zeker 110km onverhard.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://www.strava.com/activities/3122506036

Plaats reactie