Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Spatzwear

JRBosma
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 16 jun 2017 08:16

JRBosma 04 feb 2021 16:28

Ik gebruik sinds twee maanden de Pro 2 versie. En ik moet zeggen dat ik er heel tevreden over ben. Heb al redelijk wat overschoenen versleten maar dit is het eerst paar die mijn voeten goed warm houdt. Verder blijven je voeten goed droog, zelfs bij hevige regen.

Ze zijn vrij prijzig maar mijn inziens zeker het geld waard!

https://www.spatzwear.com/collections/s ... -else-pro2

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 04 feb 2021 16:39

Ugh. Ogenschijnlijk moet ik er ook aan gaan geloven. Vind ze ontzettend lelijk, maar je bent niet de eerste die ze tipt. Mijn huidige overschoenen zijn echt op en hebben eigenlijk nooit voldaan.

i-mac

i-mac 04 feb 2021 17:01

Zou je die kunnen gebruiken met een MTB schoen?

Edit : ik zie dat er een gravel versie is, maar die zijn nog een pak duurder 😳. €129 maar liefst
Laatst gewijzigd door i-mac op 04 feb 2021 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 04 feb 2021 17:26

Krijg je daar geen enorme zweetvoeten in?
Afbeelding

Rolandos
Forum-lid
Berichten: 310
Lid geworden op: 18 nov 2020 22:47

Rolandos 04 feb 2021 23:26

https://www.spatzwear.com/products/spat ... evlar-rdmn

Ik gebruik de roadman 2, zowel met spd en spd-sl geen probleem. Ik vind ze er prima uitzien en erg goed voor kou en regen! Top spul en voor 80eu bij hopmans.

De sokken vind ik ook fijn! Mooi hoog voor de overschoenen. De baselayer is erg goed maar het stuk bij je handen kan soms een beetje snijden in je duim. Handschoenen ben ik wel benieuwd naar!

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1053
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 05 feb 2021 07:58

Ondershirt is inderdaad fijn. Door de geribbelde stof worden er een soort luchtpockets gecreeerd die de warmte vasthouden.

Die Roadman 2 overschoenen, zijn die rekkend bij de kuiten? Ik heb vrij forse kuiten, dus ben bang dat ik daar niet in zou passen als het stugge stof is.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3339
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 05 feb 2021 08:44

Ik gebruik nu al twee winters de Roadman 2. Inderdaad SPD en SPD-SL (op de gravelfiets) geven geen probleem. Wel beginnen ze bij mij te scheuren op de linkerbovenvoet, aan de buitenzijde, daar waar de sluitingen van de schoen er het meeste druk op uitoefenen.

Ze zitten strak om de kuiten, maar niet storend. Na elke rit heb ik wel natte onderbenen/sokken/binnenkant Spatzwear van het zweet.
Afbeelding

Rolandos
Forum-lid
Berichten: 310
Lid geworden op: 18 nov 2020 22:47

Rolandos 05 feb 2021 10:09

Het is natuurlijk van dat wetsuit achtige stof, geeft redelijk wat mee en zit daarna strak. Natte onderbenen herken ik wel ja, daarom werkt het natuurlijk ook omdat het warmte vast houd. Tijdens de rit merk je daar 0.0 van, alleen tijdens het uittrekken

i-mac

i-mac 08 feb 2021 14:39

De Gravlr overschoenen zijn binnen. Met MTB schoenen lukt het me net om ze over de tip van mijn schoen te krijgen. Met koersschoenen gaat het goed. Ik heb M/L besteld, en heb schoenen in maat 45. In theorie zou dat moeten gaan, maar op mijn MTB schoen staan vooraan noppen, en die maken het lastig om de schoen over de tip te krijgen.

Morgen ga ik de Gravlr's testen.

hayes

hayes 12 feb 2021 15:10

Ook maar een baselayer Basez 2 besteld. Heftige prijs toch wel maar met korting bij Van Eyck al iets beter verteerbaar. Ik ben benieuwd.

Ik vond het vroeger de moeite niet en deed liever laagjes, laagjes,... aan. Maar als ik twee laagjes kan vervangen door 1 base layer met bv een Perfetto erbovenop. Zit je minder als Michelin mannetje op de fiets.

i-mac

i-mac 27 nov 2021 20:38

Iemand ervaring met de Spatzwear Neoz handschoenen?
De 3 reviews zijn lovend, maar ik hoor liever nog een paar extra meningen.


https://www.spatzwear.com/collections/g ... loves-neoz

Vangalo74
Forum-lid
Berichten: 480
Lid geworden op: 09 dec 2015 20:23

Vangalo74 21 dec 2021 20:15

Geen ervaring met deze, wel met die van Rapha (zijn volgens mij uit de collectie)

Deze draag ik alleen als het de hele tijd door regent of miezert. Heeft het denk ik ook het meeste effect.

Bij wisselende omstandigheden krijg je wel zweethanden. Als je ze dan uit doet bij een stop en daarna weer aan zorg er dan wel voor dat de binnenkant goed droog is, voelt niet lekker met droge handen in vochtige handschoen. Je handen worden dan langzaam koud.

Bij koud en droog kan je beter andere handschoenen dragen.

Vandaag zijn de Legalz Pro bezorgt, van het weekend maar eens testen.

Plaats reactie