Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Tacx TTS4 - Wie kan mij helpen?

equipe-b
Forum-lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 31 jul 2009 01:49

equipe-b 02 jan 2020 19:53

kimscholten schreef: 08 dec 2019 21:12
synapse schreef: 08 dec 2019 20:59 Als de video's legaal zijn gekocht bij Tacx kun je contact met ze opnemen.
Wellicht kunnen zij de codes geven om ze opnieuw te downloaden.
Bedankt! Het gaat echter niet om de video’s maar om het programma zelf wat niet lukt om te installeren...
Ik heb zelf ook een installatie gedaan vandaag. Ging de eerste keer niet goed en de tweede keer werkte het wel.

Waar loop je tegen aan tijdens de installatie? Krijg je foutmeldingen?
Als je verder in het proces komt dan dien je nog een code in te voeren. Kans is aanwezig dat je daar op vast loopt aangezien de code nog is gekoppeld aan de versie die het niet meer doet.

excellent050
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jan 2020 11:16

excellent050 03 jan 2020 11:22

Ik loop tegen een vergelijkbaar probleem aan. Ik draai Windows 8.1 en kan moeiteloos van de DVD de softwareversie 2.02 van de Tacx Fortius installeren, tot het moment de vraag komt de USB-kabel aan te sluiten voor de registratie van het product. En dan stopt het. Het programma is verder correct geïnstalleerd, maar je kunt niet starten vanwege die registratie. Die buttons blijven grijs, in alle opties.

Ik heb gebeld en de sowtware wordt niet meer ondersteund, de webservers draaien niet meer en de meneer aan de lijn bevestigde mijn opmerking, dat ik hem dus bij het grofvuil kon zetten.

Maar er moet toch wel een omweg zijn om die code ergens in het programma te krijgen? Is er geen wizzkid hier, die dat kan oplossen? Want ik vermoed, dat dit ook het probleem is van de topicstarter.

Ramon31
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jan 2020 20:03

Ramon31 21 jan 2020 20:08

Zelfde probleem hier. Webserver wordt niet gevonden. Kan de software niet draaien zonder de server.?

Ramon31
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jan 2020 20:03

Ramon31 22 jan 2020 11:29

Zie bericht tacx:

de windows naam is veranderd. Om TTS4 te gebruiken is het te adviseren de naam terug te zetten naar het origineel omdat TTS4 niet meer ondersteund wordt door Tacx.

Iemand idee wat er aangepast moet worden?

sjaak66
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mei 2011 10:57

sjaak66 23 jan 2020 15:37

Bij mij draait TTS4 prima op Windows 10 (64bits)
Je krijgt inderdaad de melding dat de server niet meer bereikbaar is omdat Taxc gestopt is met het ondersteunen (wat ze zeer ruim van te voren hebben aangekondigd), deze is echter niet noodzakelijk voor de werking.
Voordat je TTS 4 installeert ervoor zorgen dat de drivers van je ANT+ dongle up to date zijn.
En registratie code juist invullen na het installeren van TTS4.
Indien de originele registratie code niet meer werkt kun je proberen TACX een mailtje te sturen voor hulp.
support@tacx.com

Bassie51
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 feb 2020 12:42

Bassie51 09 feb 2020 17:03

Helaas is Tacx over genomen door Garmin en is de Tacx website uit de lucht gehaald door Garmin. Hierdoor is activeren van softwaresleutels niet meer mogelijk. Herinstallatie is ook niet meer mogelijk. Je kunt nog beperkte adviezen krijgen van een Tacx medewerker via de mail (als je geluk heb). Ik had en heb problemen met mijn Flow motorrem, hij wordt wel gevonden en je kunt hem verbinden maar hij wordt niet meer opgeslagen, je moet bij het opstarten telkens de rem selecteren in mij apparaten, kalibreren en dan kun je pas fietsen. vrij omslachtig allemaal. Garmin/Tacx gaf aan dat de TTS 4 software niet meer paste in de privacy regelgeving en dat alle servers uit de lucht zijn gehaald. Ben bang dat je van de kant van Garmin, voor non smart trainers weinig meer kunt verwachten.

xenius
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 11 mei 2019 10:43

xenius 01 mar 2020 14:58

sjaak66 schreef: 23 jan 2020 15:37 Bij mij draait TTS4 prima op Windows 10 (64bits)
Je krijgt inderdaad de melding dat de server niet meer bereikbaar is omdat Taxc gestopt is met het ondersteunen (wat ze zeer ruim van te voren hebben aangekondigd), deze is echter niet noodzakelijk voor de werking.
Voordat je TTS 4 installeert ervoor zorgen dat de drivers van je ANT+ dongle up to date zijn.
En registratie code juist invullen na het installeren van TTS4.
Indien de originele registratie code niet meer werkt kun je proberen TACX een mailtje te sturen voor hulp.
support@tacx.com
Ik heb een Tacx Vortex Smart maar ik krijg hem niet werkend met Tacx Desktop app... Zwift/Sufferfest doen het allemaal prima met de Ant+ antenna... Werkt de windows app van tacx zelf alleen op bluetooth ofzo? https://imgur.com/a/3g1jm1P The android app werkt ook prima...

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 01 mar 2020 21:47

xenius schreef: 01 mar 2020 14:58 Ik heb een Tacx Vortex Smart maar ik krijg hem niet werkend met Tacx Desktop app... Zwift/Sufferfest doen het allemaal prima met de Ant+ antenna... Werkt de windows app van tacx zelf alleen op bluetooth ofzo? https://imgur.com/a/3g1jm1P The android app werkt ook prima...
De Tacx Windows App (TDA) werkt inderdaad met Bluetooth, niet met ANT+.

BulldogNL
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2020 13:19

BulldogNL 08 jun 2020 13:24

ik denk de enige manier om tacx nog werkend te krijgen
op een andere pc is dat je indien de oude pc nog benaderbaar
is welke is geregisteerd bij de tacx server het mac adres opzoekt
en dit mac adres kloont naar de nieuwe pc
( dit kan wel conflicten geven in je eigen netwerk )
tip hierin is de mac adressen omruilen

voor meer info :
https://www.pc-tips.info/tips/windows-1 ... tips-info/

equipe-b
Forum-lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 31 jul 2009 01:49

equipe-b 07 aug 2020 13:09

BulldogNL schreef: 08 jun 2020 13:24 ik denk de enige manier om tacx nog werkend te krijgen
op een andere pc is dat je indien de oude pc nog benaderbaar
is welke is geregisteerd bij de tacx server het mac adres opzoekt
en dit mac adres kloont naar de nieuwe pc
( dit kan wel conflicten geven in je eigen netwerk )
tip hierin is de mac adressen omruilen

voor meer info :
https://www.pc-tips.info/tips/windows-1 ... tips-info/
Wel een goede tip. :winkthumb:

Een MAC adres klonen om je software aan de praat je krijgen. Dat is voor een heleboel mensen die in de IT werken al een hele stap. Denk hierbij aan alle mensen die dagelijks niets met hardware doen. Voor een eindgebruiker lijkt mij dit al helemaal niet te doen.

Jammer dat Tacx dit zo heeft gedaan Aan de andere kant doet Apple ook niets met compatibiliteit en dat vinden een heleboel mensen ook goed. :dislike:

Engineer
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jan 2021 22:12

Engineer 18 jan 2021 22:17

Allen

Het is veel makkelijker:
Slechts de naam van de oude computer en de file tss4.lic van de oude computer zijn voldoende om de software offline opnieuw te installeren.
Hier is voldoende over te vinden.

Marc

Cor_19741978
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jan 2021 12:48

Cor_19741978 26 jan 2021 12:53

Hoi,

Dat zou mooi zijn. Waar staat die tts4.lic? Kan hem niet vinden in mijn stallatiedirectories.

Met vriendelijke groet,

Cor

Plaats reactie