Review: Vittoria Corsa 28mm, dikkere banden voor in de winter?
Afgelopen maanden reed ik met de 28mm versie...
Om het forum te gebruiken dien je je eerst in te loggen.
Woon-werk verkeer is zakelijk. Zeker als dat incidenteel is en de fiets komt uit de pool van het bedrijf waarbij het bedrijf bepaald dat er alleen zakelijke kilometers mee worden gemaakt.Ernie C. schreef: ↑04 dec 2019 18:47Nu staat er bij mij op het werk een fiets die ik af en toe mee naar huis neem om een bammetje te doen als ik wat langer werk heb dan normaal. Die fiets is hooguit 2 tientjes waard maat volgens deze regeling zou ik nu dus 7% over de originele catalogusprijs moeten gaan dokken anders ben ik ook zo'n moreel verwerpelijke belastingontduiker?
Dit is niet relevant. Het gaat erom wat de feitelijke regels worden. Irrelevant of er iets beters is te doen.
Onzin. Er wordt niet gesproken over 'lease'.Een lease vereist een contract
Iets lenen niet
Yep kindertoeslag aanpakken is veel belangrijker.Enzzo schreef: ↑04 dec 2019 21:10[hypothese] Die fiets staat daar gewoon en niet van de werkgever of de bv of de stichting, het ding staat er gewoon en niemand weet waar hij vandaan komt of van wie hij ooit was. Er is binnen het bedrijf een cultuur ontstaan dat iedereen die fiets af en toe pakt om een boodschap te doen, even naar huis te rijden of wat dan ook. Het ding is geen stuiver waard maar gewoon handig[/hypothese]
De praktijk is gewoon iets weerbarstige dan de theorie. Er zijn echt wel dringendere zaken bij de belastingdienst of de accountant vermoed ik...
Een lease vereist een contract
Iets lenen niet
Kun je dan ook in feitelijke termen uitleggen waarom het wel of niet toegestaan is om 4 gebruikte fietsen op je bedrijf over te zetten en die vervolgens aan (vermoedelijk) één persoon uit te leasen?
Nah, geen feesboek, maar in wetenschappelijk verantwoorde verhandelingen blinken we hier ook niet uit hoor (ik spreek voor mezelf).
Gebruikers op dit forum: djatwork69 en 11 gasten