Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

KICKR climb ervaringen?

Koenie
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 29 nov 2015 15:49

Koenie 27 nov 2019 18:14

Beste forumleden,
Vorig jaar heb ik een KICKR core aangeschaft en heb deze flink gebruikt in combinatie met met name Sufferfest.
Nu heb ik mijn oog laten vallen op de KICKR climb, echter heb ik zoals waarschijnlijk velen mijn twijfels over het nut. Het ziet er gaaf uit en het lijkt wat toe te kunnen voegen en scheelt wellicht wat zadelpijn door de gewijzigde houding. Maar een stapel boeken onder het voorwiel doet ook veel. Dit heb ik overigens wel eens gedaan maar dan is het ook weer een hele sessie met of zonder, tussendoor afstappen vind ik niets. Kortom ik ben benieuwd of er hier op het forum gebruikers zijn van de KICKR climb en wat de ervaringen zijn. Dank alvast voor je reactie ,
Specialized Tarmac SL6 Disc

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5808
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 25 sep 2022 16:44

Ook ik ben benieuwd naar de meerwaarde van de Kickr Climb. Het lijkt me een fijnetoevoeging voor de Kickr Core - zeker aangezien ik de komende 3 maanden een trainings ruimte in huis heb - tot 1/2 januari. Geen last van het ding steeds op te bergen, dus worden er meer ritten op gemaakt. De Wahoo mogelijkheid om ritten na te rijden die ik gedaan heb vind ik ontzettend leuk ( zeker Limburg en de Alpen). Het voordeel lijkt me de klimpositie tov de vlakke fiets.

Wel zie ik op filmpjes de Kickr Climb wat wiebelen, maar dat doet een voorwiel ook. De reviews zijn over het algemeen zeer positief - maar echte ervaringen hier op het forum heb ik nog niet gelezen. En dan nog - ik kan eerst zo'n ding huren voor een maand of 2 en kijken wat het is, of direct een aanschaffen wat ook een optie is.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2212
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 25 sep 2022 18:37

Het is een leuke maar dure gimmick, wat het je waard is moet ieder voor zich bepalen denk ik. Ik heb er 1 en ik vind het leuk, maar ik zou ook prima zonder gekunt hebben.

swannie
Forum-lid
Berichten: 227
Lid geworden op: 27 okt 2016 14:39

swannie 22 okt 2022 16:50

Ik ben ook aan het nadenken om me dit ding aanschaffen, lijkt me toch een leuke toevoeging.
Weining reacties op deze topic vind ik, zo weinig mensen die dat hebben dan?

1094
Forum-lid
Berichten: 1594
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 22 okt 2022 17:55

Likkt me wel interessant maar vind het te duur en heb een tacx dus kan er sowieso niks mee

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5014
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 23 okt 2022 12:13

Ik heb ook wel eens (vrij recent nog) overwogen om 1 te koop, maar zou ik dat nu beslissen dan zou ik eerder voor de Elite Rizer gaan. Voordeel van deze is dat hij compatible is met elke ANT+ trainer (waarbij de fiets ook omhoog kan) en je dus in de toekomst niet aan Wahoo vast zit. De Rizer heeft ook de stuurfunctie en werkt met een grote schroefdraad ipv een band zoals bij de Wahoo. dat is ook gelijk de achilleshiel van de Climb, die band wil nog wel eens stuk gaan (en dan vaak net buiten de 2 jaar garantie).

Voordeel van de Rizer is ook dat je handmatig kan instellen dat de hellingshoek ook daadwerkelijk gelijk is aan wat je op het scherm ziet. Bij de Wahoo is het zo dat als je in Zwift de trainer difficulty op 50% zet, de Climb ook maar 50% van de hellingshoek weergeeft. Dat kan je met de Rizer overrulen.

Al met al vind ik het nog steeds een hoop geld voor de mate waarin ik binnen fiets. Eigenlijk fiets ik alleen indoor in de periode oktober-februari en probeer dan weekends en rustige trainingen zo veel mogelijk buiten te doen. Ik heb op dit moment niet het idee dat de Climb het binnen fietsen gigantisch veel leuker zou maken, en laat ik daar maar aan vasthouden, scheelt me een hoop geld :mrgreen:

derxx
Forum-lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 23 okt 2022 15:27

Kan geen thumbs-up doen, maar nuitkor slaat hier een dikke spijker op zn kop imho
Afbeelding

Koenie
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 29 nov 2015 15:49

Koenie 23 okt 2022 18:24

Leuk mijn oude topic nieuw leven ingeblazen te zien worden. Destijds twijfelde ik over de aankoop, zeker gezien het bedrag. Wat ik uiteindelijk gedaan heb is een gebruikte op marktplaats gekocht, 275 euro is dan net een iets ander bedrag. Heb hem nu al even in gebruik en ben eerlijk gezegd er toch blij mee. De Sufferfest trainingen (nu Wahoo X) zijn er wat afwisselender door en in het algemeen heb ik door de regelmatig wijzigende houding een stuk minder snel pijn in het zitvlak. Kortom ik ben er tevreden over, maar dat in relatie tot de prijs die ik er voor betaald heb. Het is een leuke toevoeging. Kortom, mijn tip, marktplaats afstruinen :)
Specialized Tarmac SL6 Disc

swannie
Forum-lid
Berichten: 227
Lid geworden op: 27 okt 2016 14:39

swannie 24 okt 2022 19:01

@ Nuitkor, merci voor de tip!
Ik ga diene Rizer van Elite bestellen ipv de Climb.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5014
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 23 nov 2022 16:56

Ik heb laatste de Kickr Climb gekocht en na 1 ritje is die rechtstreeks teruggegaan. Ik vond het gevoel van klimmen met de fiets omhoog bij lange na niet vergelijkbaar met buiten. Ik kon er totaal mijn draai niet op vinden.

Plaats reactie