Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2020

bever
Forum-lid
Berichten: 2122
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 20 sep 2020 01:35

Landa kruipt ook weer de top 4 in...Het is een rare vogel, maar ik vlak hem niet uit voor de Giro en Vuelta.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 sep 2020 07:47

Porte gun ik het ook van harte. Die man blijft eindelijk weer eens vrij van grote pech in een ronde en valt een keer niet heel lullig.
Less is bore

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 20 sep 2020 08:29

timo2.0 schreef: 19 sep 2020 22:28
hayes schreef: 19 sep 2020 20:14Een ontknoping waar we over 10 jaar nog over spreken.
Op de bank bij Oprah? ;)
Pfff, als je het wielrennen wat volgt dan weet je al enkele jaren dat Poggy ooit tot grootse dingen in staat zou zijn. Het is niet dat het een eenmalig hoogtepunt was.

Peiper verklaarde vorige week al dat het ideaal zou zijn om op de laatste dag pas de trui te nemen, omdat ze de ploeg niet hebben om ze te verdedigen.

Dat J-V daarvoor niet bevreesd was en tevens de ogen sloot voor de wereldprestatie die Poggy op de Peyresourde reed lijkt me op z'n minst een tactische flater. Ik hoorde het gisteren in één van de praatprogramma's door iemand benoemen als Nederlandse arrogantie.

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 20 sep 2020 10:07

Wellicht is het gewoon een stukje mentale "doping". Roglic wil winnen en heeft een krappe marge, alles te verliezen en denkt: "als dit maar goed gaat"
Pogacar heeft niks te verliezen en denkt alles of niks.
Vervolgens is het verschil al vrij snel 12 sec.
Hierdoor verkrampt Roglic en krijgt Pogacar vleugels. met het resultaat zoals we nu kennen.

Ik denk dat alle teams zo'n beetje met gelijke wapens strijden.

Had het als Nl'er TJV graag gegund, maar gun het Pogacar ook wel. Zonder het verlies in de waaierrit hadden we een ander koersverloop gezien denk ik, maar het komt op mij wel over al dat de sterkste in koers heeft gewonnen. In zijn eentje tegen een sterke ploeg redt hij het toch maar mooi.

Vind het vooral jammer voor de knechten van TJV. Hebben zich drie weken helemaal scheel gereden en komen op de één na laatste dag met lege handen te staan.
Prestatie van Tom Dumoulin geeft de burger weer moed. Na lang afwezig geweest te zijn, weining koersritme toch nog als 7e in het klassement eindigen. Als hij iin de Pyreneën niet was gaan knechten had een top 5 er wellicht ingezeten.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 sep 2020 10:11

Top 5 was reeel geweest. Want nu ook paar keer gelost na een kopbeurt ipv maximaal bij blijven hangen.
Less is bore

evilhomer
Forum-lid
Berichten: 961
Lid geworden op: 24 jul 2007 10:38

evilhomer 20 sep 2020 10:29

@uninvitedguest: mooi samengevat. Helemaal eens met deze beschouwing. Overigens denk ik dat iemand als Dumoulin niets geeft om de 7e plek of top-5. Die wil winnen en als dat niet mogelijk is, maakt de eindklassering hem niet zoveel uit.

Ik denk wel dat het team hem nuttiger had kunnen gebruiken door hem kort in het klassement iets te laten proberen en dan de andere teams hem te laten terughalen (en als dat zou lukken Roglic laten demarreren, etcetera). Maar goed, dat is allemaal wijsheid achteraf.
t.a.f.k.a.e.h.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12640
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 20 sep 2020 11:05

Mooie ontknoping.

Porte viel me ook op, die had ook ergens al wat tijd verloren toch?
Roglic ben ik wel met Keezx eens, Ik denk dat dit gewoon zijn maximale kunnen is deze ronden. Had ie ergens echt beter geweest had ie wel weg gereden. Behalve 1 etappe was Pogacar overal beter.

Interessant een ronde met een goede Bernal, Roglic, Pogacar, Dumoulin, Sivakov. Misschien Mas nog? Misschien mis ik er nog 1 maar als deze vijf goed zijn zie ik niet een Porte of een Uran winnen oid.

Wat kan een v Aerth. Ik ben er nooit zo van om zo'n jongen om te vormen tot ronden renner, maar bij hem vraag ik me echt af of er zoveel voor nodig is. Wel een hele andere voorbereiding dat moet je wel kunnen.

TD geeft aan nog niet top te zijn..... is dat zo? Ik denk eerder mentaal dan fysiek. Ik hoop Fysiek, want als dat zo is doet ie gewoon mee voor de overwinning, maar ik denk het niet :-)

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 20 sep 2020 11:12

Overigens las ik dat TJV gisteren voor de tenue's van Dumoulin en Martin ook nog twee boete's had gekregen.
De WK streepjes zouden niet op de juiste plek op het pak hebben gezeten; niet onderaan de mouwtjes, maar iets te hoog.

Editje met link:
https://www.wielerflits.nl/nieuws/tour- ... nboogvlag/
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 20 sep 2020 11:15

Enzzo schreef: 20 sep 2020 00:02
timo2.0 schreef: 19 sep 2020 22:28
hayes schreef: 19 sep 2020 20:14Een ontknoping waar we over 10 jaar nog over spreken.
Op de bank bij Oprah? ;)
Zo zeg! Het stof is nog niet neergedaald of daar komen de doping beschuldigingen al.
Wacht gewoon even tot er feiten naar boven komen! En als je dan toch zonodig die kant op wilt gebruik daar dan het dopingtopic voor.
Echt niet chique om dit nu meteen op te werpen vind ik!
Méh, ik vind het wel grappig. Ieder z'n meug.
Op "chique" kan de beroepswielrennerij echt nog geen aanspraak maken. Het is nog steeds een ranzig wereldje.

Gebruikersavatar
Arjan
Forum-lid
Berichten: 771
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:55

Gebruikersavatar Arjan 20 sep 2020 11:22

Vooropgesteld dat het natuurlijk een enorme domper is voor al die hardwerkende mannen van TJV vind ik het eigenlijk prachtig dat een individuele renner complete ploegen die de koers controleren weet te overklassen.
In deze tour: vooralsnog het einde van de hegemonie van Sky/Ineos, een ploeg die een poging doet om deze tactiek min of meer te kopiëren slaagt daar niet in. Een individuele renner met een mindere ploeg die zich toch echt niet heeft weggestoken in de afgelopen drie weken slaagt erin om de tour te winnen. Chapeau!! Hopelijk gaat hij niet naast zijn schoenen lopen en valt hij niet voor het grote geld van Ineos.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 sep 2020 11:32

uninvitedguest schreef: 20 sep 2020 11:12 Overigens las ik dat TJV gisteren voor de tenue's van Dumoulin en Martin ook nog twee boete's had gekregen.
De WK streepjes zouden niet op de juiste plek op het pak hebben gezeten; niet onderaan de mouwtjes, maar iets te hoog.

Editje met link:
https://www.wielerflits.nl/nieuws/tour- ... nboogvlag/
Dat is ook een veel groter vergrijp dan het foutief plaatsen van hekken in de finishstraat, het niet beperken van de massa’s publiek, rotondes in de laatste km opnemen, etc.....
UCI maakt zich weer onsterfelijk belachelijk.
Less is bore

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7966
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 20 sep 2020 11:35

Ik heb het helemaal gehad met die Tour en de UCI!!
De beeldregistratie van gisteren was om te janken; totale chaos en onduidelijkheid.
Als er een Fransman ergens aan zijn kont krabt in het peloton komt die minuten lang in beeld.
Als er een Fransman een millimeter voor het peloton uit rijdt krijgt hij meteen de strijdlust.

Maar wat er nu weer gebeurt na gisteren: Tom Dumoulin en Tony Martin droegen een regenboog streepje op hun shirt aangezien ze beide ex wereldkampioen zijn. Dat mag ook, vermoedelijk moet het zelfs.
En toch krijgen ze 2000 ChF boete want..... Hou je vast....
Het regenboograndje zat op de schouder ipv op de mouw van het shirt. Really?!

Wat een triestheid zeg, niet te geloven!!

Benieuwd welke Fransman vandaag de superstrijdlust gaat krijgen van die corrupte bende
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Plaats reactie