Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Nieuwe fiets Pinarello of Colnago

walters
Forum-lid
Berichten: 943
Lid geworden op: 01 jan 2009 17:51

walters 16 sep 2019 22:31

Zou de Colnago kiezen, veel mooier, zeker gezien de mogelijkheden van het kleurenschema. Veel tijdlozer dan de Pinarello.
Voor het echte tijdloze moet je natuurlijk een titaniumfiets nemen. In deze prijsklasse kun je kiezen voor een Passoni Top Force. Mooi, op maat gemaakt en daalt heerlijk!

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 16 sep 2019 23:56

Titanium is inderdaad tijdloos, je mag het ook zakelijk of onmodieus noemen...maar ik denk niet dat dat iedere persoon(lijkheid) bevalt.....
Als er iemand vraagt : Colango of Piranello zou IK niet met titanium op de proppen komen, dat komt niet in TS's blinghersentjes op.
Ontopic: oud lood om ijzer.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 17 sep 2019 00:38

Colnago en Pinarello zijn volgens mij ook niet echt modieus meer. Passoni is voor velen wel weer de overtreffende trap van bling bling uit Italië.

Het is meer dat een F12 disc op de shortlist staat. Dan weet je al dat tijdloos niet per definitie tot het eisenpakket behoort.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1462
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 17 sep 2019 09:03

er is maar 1 bling matthews.....

het is allemaal off topic, de TS wil graag een carbonnen C64 of F12,
natuurlijk rijdt hij op een bijna zelfde fiets wanneer er 3k wordt uitgegeven.
het is puur persoonlijk natuurlijk, maar een beetje neerlandse techniek en passie, zou ik voor het budget echt voor een st joris gaan.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12477
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 17 sep 2019 09:07

Is die C64 nog nog steeds zo,n tentstokken frame???

Nou dan zou de keuze makkelijk zijn de F12, vind ik sowieso wel een mooie fiets.

peerke84
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 12 mei 2011 13:38
Locatie: Drunen

peerke84 17 sep 2019 09:48

Hallo Allemaal,
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Ik ben 15-9 op de Colnago ownersday bij Codagex geweest daar begon de twijfel, daarvoor was ik er eigenlijk al wel uit.
Ik hou van een fiets met uitgesproken kleuren en niet van matte of zijdeglans kleuren.
Bij de Pinarello zou ik gaan voor Meteor Red maat 55
Bij de Colnago zou ik gaan voor de BDRD maat 52s

Op alle foto's leek de Colnago mat of zijdeglans te zijn(dus niet mijn smaak) tot ik bij Codagex kwam waar ik zag dat de Colnago volledig hoog glans gespoten is.

Van de Pinarello vind ik de vorm iets mooier/speelser + monocoque
Van de Colnago vind ik het spuitwerk wel heel erg mooi + klassieke vorm met de Lugs

Dus beide fietsen zijn mooi

PS.
Titanium vind ik een heel mooi materiaal maar mijn fiets mag meer bling hebben.

walters
Forum-lid
Berichten: 943
Lid geworden op: 01 jan 2009 17:51

walters 17 sep 2019 12:57

Meer blink, dan begrijp ik je keuze. Ik vind de pwji een mooie kleur, maar voor jou de saai.
Succes met je keuze (luxe probleem).

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 17 sep 2019 13:04

Ik zou denk ik voor de F12 galaxy blue gaan. Maar je doet aan geen van beide fietsen een verkeerde keuze.
Less is bore

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 17 sep 2019 15:20

Ik heb zelf 2 Dogma’s en die sturen beide hetzelfde en super in vergelijk met mijn recente vorige fietsen (Cervelo R3 en 2x Giant TCR) en huurfietsen (Merida, Cube, Giant, Bianchi, Isaac, Ridley, Specialized en 3 x Canyon) van deze kon alleen de Canyon CF endurance mij ook wel bevallen qua rijgedrag. Mijn F8 voelt wel sneller dan mijn 65.1 (ik weet dat er nu sceptici zijn die denken dat je dit niet kan voelen) dus die F12 zal ook wel snor zitten,
Ik heb de C64 een paar keer met mooie afmontage mogen bewonderen en die zit er echt prachtig uit, Ik ben echter geen fan ervan om een carbon frame in buizen en lugs uit te voeren en zou alleen daarom zelf nooit voor deze Colnago kiezen.

Ik heb alle standaard F12 kleuren in het echt gezien en die zijn zoals gewoonlijk in het echt veel mooier dan op de foto. Persoonlijk vind ik Venus Orange het mooiste met Vertigo blue als 2e keus. De Inneos kleur vind ik zelf het minst en wit of BOB zou ik niet kiezen omdat ik al fietsen in die kleuren heb.
Afbeelding

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 17 sep 2019 17:05

peerke84 schreef: 17 sep 2019 09:48 Hallo Allemaal,
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Ik ben 15-9 op de Colnago ownersday bij Codagex geweest daar begon de twijfel, daarvoor was ik er eigenlijk al wel uit.
Ik hou van een fiets met uitgesproken kleuren en niet van matte of zijdeglans kleuren.
Bij de Pinarello zou ik gaan voor Meteor Red maat 55
Bij de Colnago zou ik gaan voor de BDRD maat 52s

Op alle foto's leek de Colnago mat of zijdeglans te zijn(dus niet mijn smaak) tot ik bij Codagex kwam waar ik zag dat de Colnago volledig hoog glans gespoten is.

Van de Pinarello vind ik de vorm iets mooier/speelser + monocoque
Van de Colnago vind ik het spuitwerk wel heel erg mooi + klassieke vorm met de Lugs

Dus beide fietsen zijn mooi

PS.
Titanium vind ik een heel mooi materiaal maar mijn fiets mag meer bling hebben.
Gaat dus alleen maar over kleuren.
Daar heb ik geen enkele vorm van mening over.
Technische aspecten wil wel eens toelichten.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

peerke84
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 12 mei 2011 13:38
Locatie: Drunen

peerke84 17 sep 2019 17:08

@KEESX: Het gaat dus juist NIET over de kleuren. Kleur en vorm is smaak en kun je alleen zelf beslissen.
Het gaat juist wel om de technische aspecten dus als je deze kunt toelichten graag.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 17 sep 2019 20:21

ericpeters schreef: 17 sep 2019 15:20
Ik heb de C64 een paar keer met mooie afmontage mogen bewonderen en die zit er echt prachtig uit, Ik ben echter geen fan ervan om een carbon frame in buizen en lugs uit te voeren en zou alleen daarom zelf nooit voor deze Colnago kiezen.
Je vind het mooi en technisch gezien zijn er geen nadelen maar toch zou je het niet kopen. Die mag je mij uitleggen.

Een gelugd carbon frame is vooral duurder om te maken maar de monocoque topmodellen zijn net zo duur dus daar kun je geen voordeel uit halen. Een C64 is iets zwaarder maar dat is niet per definitie een eigenschap van gelugd carbon (Parlee!).
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie