Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Waar is NPO Studio Sport tijdens dit EK?

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15962
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 11 aug 2019 22:45

amclassic-fan schreef: 11 aug 2019 22:31 @Lcsmet: PS. ik kan ook bijdehand doen en jou een ban geven voordat dit volledig ontspoort. Je biedt mij met de laatste 10-20 posts argumenten genoeg.
Lees even de non bijdrages van Timo in dit topic.
Was gewoon denigrerend naar de Vlamingen die wel naar Sporza kijken toe.
Het was hem echt niet te doen over kijkeraantallen.
Timo poogt al geruime tijd om het forum te verzieken, ik ben heus niet de enige die er zo over denkt trouwens, en mij dan nu even willen "pakken" over mijn laatste posts naar hem toe vind ik dan weer kleintjes.

Misschien toch maar een slotje op dit topic. :mrgreen:
I know myself like no one else
Nothing to defend

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 11 aug 2019 22:55

Altijd interessant als iemand een vraag gaat interpreteren in plaats van beantwoorden en dan ook ook op basis van die aannames bepaalt dat iets "ontspoort" en "op slot moet". Gaat "Lsmet" nu voor mij bepalen wat ik bedoel en of ik een antwoord wil? Dus nogmaals: dat Sporza scoort met de grote koersen - met name de Tour en het Vlaamse voorjaar - is duidelijk maar wat voor kijkcijfers halen ze met die doordeweekse wedstrijden. Geen idee of die een beetje opwegen tegen zoveel uren televisie.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15962
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 11 aug 2019 22:58

timo2.0 schreef: 11 aug 2019 22:55 ..................Geen idee of die een beetje opwegen tegen zoveel uren televisie.
Voor een openbare zender doet dat er soms niet toe.
Maar lees nog even je oorspronkelijke vraag en je zelf geschreven antwoord.
- Stempelaars
- Bejaarden
- Ploegenwerkers.

Morgen poog ik even op te zoeken hoeveel mensen er in Vlaanderen in elke categorie zijn.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 11 aug 2019 23:05

Kom op zeg jongens, wat een onzinnige discussie. Sporza bepaalt op basis van hun informatie dat uitzenden zinnig is. De Belgische belastingbetaler, die het financiert, kan er mee leven en wij hebben koers op tv. Dat lijkt mij een win win situatie.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 11 aug 2019 23:16

De door mij genoemde werklozen, bejaarden en mensen met flexibele uren zijn in alle landen de hoofdmoot van het "daytime television" publiek: in Nederland, Duitsland, Frankrijk, in de UK, overal, dus ook in Vlaanderen. Dat jij het meteen als een belediging van de Vlamingen ziet is voor jouw rekening. Maar in tegenstelling tot al die andere landen zendt de Vlaamse televisie vrijwel elke doordeweekse middag wielrennen uit. Zou leuk zijn als iemand inderdaad die vraag over kijkcijfers kan beantwoorden in plaats van op de zin- of onzinnigheid van mijn vraag te blijven hameren.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 11 aug 2019 23:27

Maar Timothy, waarom zou een antwoord op die vraag relevant zijn? Wat kan jij met een antwoord, behalve zeggen: "Wow, zoveel had ik nooit verwacht." of "Met zulke aantallen zou ik echt stoppen met uitzenden." Beide nogal nutteloos in een discussie over NPO en het EK wielrennen.

Mocht het je puur om de nieuwsgierigheid van het weten gaan, dan adviseer ik je om te googlen op de termen Sporza en kijkcijfers. Dan valt er vast wel wat te vinden en wordt de discussie hier niet verstoord.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 11 aug 2019 23:50

Wat kost het uitzenden van een dergelijke wedstrijd eigenlijk? Zou het veel duurder zijn dan (herhalingen van?) Buren?
Campagnolo Ultra Dork

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 12 aug 2019 07:08

Ik neem maar aan dat ik "Timothy" ben (nu bepalen jullie ook al voor mij hoe ik heet? :mrgreen: ). Ik heb uiteraard al naar deze cijfers gegoogled maar niets gevonden. De rest van je reactie is een herhaling van zetten (oordeel over de zin cq onzin van een vraag). In een topic over het niet uitzenden van een wedstrijd mag het mijns inziens best over het nut van alles uitzenden gaan.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15962
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 12 aug 2019 07:46

timo2.0 schreef: 12 aug 2019 07:08 Wie is Timothy?
De top 20 van de kijkcijfers (zowel per dag/week/maand als jaar te raadplegen) in Vlaanderen staan op deze site.
Cim.be
De ronde van Romandië staat er niet in,

De kijkcijfers van de volledige maand juli geven een frappant beeld, Vive le Velo staat op 1 staat en nog eens 9 ritten van de Ronde van Frankrijk staan in de maand top 20. 50% van de programma's in de top 20 van de maand juli gaan dus over de koers.

Om een ander voorbeeld te geven, alle uitzendingen van de ritten uit Parijs-Nice staan in de dag top 20.

Nu heb je nog altijd niet je antwoord op hoeveel er naar de ronde van Romandië kijken maar in het licht van bovenstaande is dat plots een pak minder relevant.
I know myself like no one else
Nothing to defend

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 12 aug 2019 07:55

De cijfers over Parijs-Nice zijn interessant waarvoor dank. Tour de France dan weer niet (zie mijn voorgaande berichten: de Tour is geen kleine doordeweekse wedstrijd en VlV is een avondprogramma). In het voorjaar halen blijkbaar enkel de Vlaamse voorjaarskoeren de Top 20
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15962
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 12 aug 2019 08:00

timo2.0 schreef: 12 aug 2019 07:55 De cijfers over Parijs-Nice zijn interessant waarvoor dank. Tour de France dan weer niet (zie mijn voorgaande berichten: de Tour is geen kleine doordeweekse wedstrijd en VlV is een avondprogramma). In het voorjaar halen blijkbaar enkel de Vlaamse voorjaarskoeren de Top 20
Ach,
Parijs Nice wordt inderdaad in het najaar georganiseerd. :mrgreen: :mrgreen:
I know myself like no one else
Nothing to defend

bve
Forum-lid
Berichten: 1170
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:09

bve 12 aug 2019 08:16

timo2.0 schreef: 12 aug 2019 07:55 De cijfers over Parijs-Nice zijn interessant waarvoor dank. Tour de France dan weer niet (zie mijn voorgaande berichten: de Tour is geen kleine doordeweekse wedstrijd en VlV is een avondprogramma). In het voorjaar halen blijkbaar enkel de Vlaamse voorjaarskoeren de Top 20
:lol:
En ik maar denken dat jij serieus was. Nice. :winkthumb:

Plaats reactie