Dat "geen man overboord" en "verloren" is voornamelijk de kleur die de pers er aan geeft. Volgens mij heeft geen enkele niet-Tourwinnaar ooit al "verloren" omdat hij "maar 3de" eindigde in een grote ronde. Volgens mij is de enige "juiste" keuze degene waar hij zelf het hardst voor wil werken. Hij wil ze graag alle 3 winnen, dus kort door de bocht kan hij geen foute keuze maken als het om Tour of Giro gaat.
Ik vraag me vooral af of hij ook nog andere doelen heeft WK? WK tijdrijden? Klassiekers? Uurrecord? Kortere rittenkoersen? Dat zal de lange termijn puzzel alleen maar complexer maken.
Remco Evenepoel
Ze hebben al aangegeven: No change of plans, we blijven bij Giro 2023, Tour 2024. Ik vind dat niet persé onverstandig, maar laten we zien wat er gaat gebeuren...
Langs de andere kant moet je in een sportleven oppassen om dingen te veel uit te stellen. 1 automobilist op training kan ervoor zorgen dat je carrière erop zit.
Remco zal in geen enkele ronde bezwijken aan de druk maar is hij al klaar voor de hektiek van de tour. 3 weken lang steeds vooraan in het peleton, vechten voor zijn plaatsje vooraan in het peleton, vermijden van allerlei in Frankrijk overvloedig aanwezig zijnde obstakels iedere rit, vermijden van een lekke band voor de laatste 3 km , de vele interviews, veel meer kans in de tour op valpartijen, grotere tegenstand ook natuurlijk en zijn nog altijd iets te zwakke ploeg tegenover o.a. het jumboblok.
Neem maar de giro, ik denk niet dat hij met een ereplaats daarover zou afgemaakt worden. Hij is (voorlopig toch) nog altijd geen Merckx. Daar kan hij wschlk ook nog zich eens in het echte hooggebergte testen en op de zwaarste cols.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Het belang van de ploeg wordt in vele situaties overschat in mijn ogen, zo lang de kopman de concurrentie blijft volgen bergop is er weinig aan de hand. Het probleem kan enkel ontstaan wanneer hij ergens in een vallei op achterstand en zonder ploegmaats komt... Maar ik denk dat als de kopman bergop heel goed is, dat je eigenlijk zonder de beste ploeg te hebben je ook een ronde kan winnen.
Pogacar dit jaar en Roglic in 2020 hebben beide de Tour verloren.
Allez, volgens de journalisten
Ja, maar bij Pogacar snap ik wel dat dat dit jaar zo ervaren wordt. Hij was torenhoog favoriet met 2 achtereenvolgende Tourzeges. Dat zal volgend jaar voor Evenpoel niet het geval zijn, de druk zal toch minder zijn.
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 7980
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Maar Evenepoel gaat volgend jaar nog geen Tour rijden dus dat wordt geen probleem.
Afhankelijk van het parcours en zijn voorbereiding wordt het de giro of de Vuelta, of wellicht beide.
Eerst maar eens een Tourploeg om hem heen smeden voordat hij die uitdaging aan kan gaan.
Daar zijn ze aan aan’t werken bij DQS maar geef het wat tijd..
Afhankelijk van het parcours en zijn voorbereiding wordt het de giro of de Vuelta, of wellicht beide.
Eerst maar eens een Tourploeg om hem heen smeden voordat hij die uitdaging aan kan gaan.
Daar zijn ze aan aan’t werken bij DQS maar geef het wat tijd..
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"
…"
Dat kost veel geld.
Wat zou het jaarloon van McNulty + Mjaka + Almeida + Bjerg + Hirshi + George Bennet zijn?
Daar kun je een volledige ProTour ploeg mee kopen.
En sponsors die effe 5 miljoen storten, lopen niet dik. Toch niet in ons Belgenlandje.
Wat zou het jaarloon van McNulty + Mjaka + Almeida + Bjerg + Hirshi + George Bennet zijn?
Daar kun je een volledige ProTour ploeg mee kopen.
En sponsors die effe 5 miljoen storten, lopen niet dik. Toch niet in ons Belgenlandje.
Klopt. En het resultaat was?
Zet bij de bestaande ploeg Alaphilppe terug. Een gezonde Tim Declerk voor de eerste 150km. En misschien nog een sterke knecht, al zal bv Van Wilder snel stappen zetten.
Misschien zou één sterke knecht/klimmer nog kunnen.