Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Remco Evenepoel

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 28 jun 2022 10:09

Mensen kan het nou echt niet zonder dat gescheld? Hou het gewoon netjes!
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 28 jun 2022 10:14

timo2.0 schreef: 28 jun 2022 10:01 ....ben je toch echt wel een enorme lulhannes.
En zielig was ik ook al.
En de andere namen die je mij al gegeven hebt ben ik even vergeten.
Oeps, nu reageer ik toch op een post van jou.
I know myself like no one else
Nothing to defend

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 28 jun 2022 10:18

Lcsmet schreef: 28 jun 2022 10:01
Jans schreef: 28 jun 2022 08:18 Ik vind het heel veel jzonder dat iemand die net op dit forum kont kijken zo'n stempel drukt op een topic. Niet alleen op een topic maar ook op een persoon. Maar een andere mening hebben dan een grote groep brengt je in een verdomhoekje.
Jans schreef: 28 jun 2022 09:21 Ja niets persoonlijks hoor, niet meer dan een grapje. .........
Jouw post leest echt niet als een grapje.
En in deze was het geen andere mening maar gewoon "trollen" en dat heeft el pisTrollero op 26 juni ook gewoon geschreven.
Er zijn media genoeg waar je de eikel kan uithangen dat je dit forum daar niet voor moet gebruiken.
El Pistolero schreef: 26 jun 2022 00:24 Remcootje krijgt op dit forum veel aandacht omdat hier Belgen actief zijn. Ik vind het maar een irritant, arrogant, overschat kut ventje. Af en toe kom ik hier een beetje trollen, gewoon omdat het kan.
Jij hebt echt een pesthekel aan Jans zo te zien. En nee, dat is niet om te trollen maar een idee dat spontaan opkomt bij het lezen van de diverse reacties op Jans die je hier geplaatst hebt en nog steeds plaatst

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 28 jun 2022 10:50

The RowingCyclist schreef: 28 jun 2022 09:55
Ernie C. schreef: 28 jun 2022 09:30 Ik ben zelf ook geen fan van Remco en ben het grotendeels met Elpistolero eens maar bewaar die woorden voor als ik achter de tv zit en Remco iemand klopt die ik graag zie winnen :mrgreen:
Ook ik ben niet per se fan, maar ik begin wel steeds meer waardering te krijgen voor de manier waarop hij zicht terugvecht na die zware heupblessure. Hij lijkt ook verstandiger te worden, lijkt te leren van de kritiek die hij kreeg omdat hij zich vaak te snel uitsprak over dingen.
Dat uitgesprokene verdeelt de meningen en ik ben er ook niet altijd gecharmeerd van, maar je hebt zulke persoonlijkheden wel nodig. Stel je eens voor dat iedereen zulke fantasieloze interviews geeft als Pogacar - dan is de lol er wel snel af en hou je geen verhaal meer over. In de sport heb je juist verhalen nodig.
Precies, maar dat zelfde geldt voor een forum. (tot op zekere hoogte want nu wordt het hier weer niveautje brugklas)

Die interviews worden alleen maar leuker als er een beetje frustratie bij komt kijken natuurlijk :twisted: .
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2426
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 28 jun 2022 11:30

Afbeelding

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 28 jun 2022 11:34

Het is inderdaad een wat vreemde vicieuze cirkel: an sich heb ik niet zoveel tegen Evenepoel. Ja hij heeft een overvloed aan talent en durft te koersen en geeft de wedstrijden kleur. Wat hij in Luik liet zien was van een zelden geziene klasse. En ja hij doet iets te vaak domme of snoeverige opmerkingen. Hij is net geen tiener meer en vertoont het gedrag van veel voetballers die op jonge leeftijd met succes, geld en aandacht te maken krijgen en zich een zonnegod wanen. Maar juist van dat gedrag lijkt hij inmiddels terug te komen middels volwassener en doordachter gedrag.

Maar ondertussen draait "circus Evenepoel" op volle toeren. Want ja er is naar mijn smaak teveel aandacht in de Vlaamse media en sociale media. Als je het wielrennen een beetje volgt via Facebook dan word je dag in dag uit bedolven onder allerlei Remco (clickbait) berichten en lees je eenmaal één bericht dat zorgen de algoritmen ervoor dat je er steeds meer te zien krijgt. En dan word je ook al snel geconfronteerd met de Evenepoel groupies die niet alleen Remco aanbidden en torenhoge, bijkans volstrekt onrealistische verwachtingen hebben, maar die iedereen met kritiek of slechts enige realiteitszin frontaal aanvallen met jij-bakken waarin voortdurend andere toppers het moeten ontgelden. Onder de meest onbeduidende berichtjes staan honderden reactie waarin vooral de ongebreidelde haat van de Remco groupies jegens Van Aert en Van der Poel opvalt. Ze zijn herkenbaar aan de familiaire manier waarop ze over Evenepoel praten, alsof ze hem allemaal persoonlijk kennen, en hun vitriool als iemand iets over hun Remco zegt. Ja, dat soort types zie ik ook in de fanbase van andere renners maar toch echt niet in de extreme mate die ik bij de supporters van Evenepoel zie. Het is om die reden dat ik 95 procent van de wielersites op Facebook inmiddels niet meer volg.

In dit forum voltrekt dat zich in het klein. Plaats een paar kanttekeningen bij de doelen die Evenepoel zichzelf voor dit seizoen heeft gesteld en je wordt meteen als "hater" weggezet (gecombineerd met de hobby van een aantal forumleden: voor een ander bepalen wat iemand niet zegt maar wel zou bedoelen) en pagina na pagina wordt gevuld met verhit gedoe over het onrecht dat Remco wordt aangedaan door mensen die niet hard genoeg juichen bij elke scheet die hij laat.

Per saldo is daardoor de situatie ontstaan dat ik het toch bevredigend vind als Evenepoel verliest. Niet om hem persoonlijk maar omdat ik weet dat een groot deel van zijn supporters daar totaal niet mee om kan gaan. Is dat eerlijk naar Evenepoel? Vast niet, maar sport is niet eerlijk.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1330
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 28 jun 2022 11:58

Ik las ergens een artikel (ik denk Sporza), waar ook al aangekaart werd dat Evenepoel een heel peloton aan fanatieke voetbal(/Anderlecht) supporters achter zich heeft. Iets wat, toch zeker volgens dat artikel, een first off is in de wielerwereld. Misschien verklaart dat veel van het gedrag van de doorsnee fanatieke supporter?

Ik snap vooral niet waarom er zo'n torenhoge verwachtingen moeten zijn. Uiteindelijk is Evenepoel echt slachtoffer van de verwachtingen van wat de groep. Neem nu bv. de overwinning in LBL... Er zijn weinig renners die op die manier winnen én waar dat dan maar als "normaal" gezien wordt door de gemiddelde supporter.
Mijn grootste vrees is dat we hem op eenzelfde manier onder druk aan het zetten zijn als een Frans grote ronde talent. Uiteindelijk zie je die toch vooral lijden onder alle -vaak volledig absurde- verwachtingen.

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 28 jun 2022 12:06

Heeft het wielrennen geen overtal aan kleurloze renners?
Dan maar liever de VD Poel en Rev types.
Evenepoel heeft talent, velen zouden naar Compostela stappen voor een fractie van zijn kunnen en een deeltje van zijn palmares.
Wordt hij een grote ronderenner?
Ik denk persoonlijk dat dit niet het geval zal zijn, maar wie weet.
Gaat hij (nog) klassieke overwinningen behalen? Die kans lijkt me groter.
In de sport kom je wel vaker verrassende zaken tegen.

Het over en weer schelden krikt het niveau van dit forum echt niet op.
En bedenk, we hebben het over een mens van vlees en bloed, iemand met emoties en twijfels, met betere en minder goede momenten.
Net als alle andere sporters trouwens.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 28 jun 2022 12:08

Daar las ik onlangs ook iets over. Ik moest even googlen maar vond het zojuist:
https://wielerrevue.nl/artikel/555847/k ... pporteren/
Het zal zijn omdat hij jeugdvoetballer bij Anderlecht was.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 28 jun 2022 13:30

Remco Evenepoel verrast politiezone Brussel Hoofdstad Elsene: hij wordt peter van de fietsbrigade

BrusselNiemand minder dan wielrenner Remco Evenepoel zorgde voor een verrassing van formaat op de Grote Markt in Brussel. De Europees kampioen tijdrijden fietste dinsdagochtend het marktplein van de Brusselse hoofdstad op om officieel aan te kondigen dat hij peter wordt van de fietsbrigade van de politiezone Brussel Hoofdstad Elsene.
Afbeelding

Het volledige verslag op HLN
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 28 jun 2022 13:37

senior schreef: 28 jun 2022 10:18 .........Jij hebt echt een pesthekel ........
Zo erg zou ik het niet noemen.
In het echte leven kan Jans, en bij uitbreiding nog wel enkele anderen, een prachtdame zijn waar ik uren mee zou kunnen babbelen over heel uiteenlopende zaken.
I know myself like no one else
Nothing to defend

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 28 jun 2022 14:28

Lcsmet schreef: 28 jun 2022 13:37
senior schreef: 28 jun 2022 10:18 .........Jij hebt echt een pesthekel ........
Zo erg zou ik het niet noemen.
In het echte leven kan Jans, en bij uitbreiding nog wel enkele anderen, een prachtdame zijn waar ik uren mee zou kunnen babbelen over heel uiteenlopende zaken.
Dan zou je toch eens moeten overwegen dat ook hier te laten blijken. ;)

Plaats reactie