Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Remco Evenepoel

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 26 sep 2022 01:10

Het gaat weer hard in de atletiek en daar heb ik altijd vragen bij. En als het in de atletiek hard gaat ..... maar geen fixering op bepaalde personen-prestaties daarom...
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1334
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 26 sep 2022 08:55

2:01:09 is nog een wereld van verschil met door die 2u grens breken. Daar kunnen we in 1 keer de lijn doortrekken naar Evenepoel zijn WK prestatie. Alle 2 die dingen hebben een redelijk hoog gehalte aan tegenstanders declasseren an sich.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12485
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 26 sep 2022 09:31

Pelep schreef: 25 sep 2022 19:06
patrickvb schreef: 25 sep 2022 19:04 Eventjes door de WK, Remco en Matthieu topics gelezen.
Man, man, man, hoe zielig is dat hier tegenwoordig.
Dacht dat hier sport- en wielerliefhebbers in het bijzonder, aanwezig zijn.
Voor sommigen is kritiek geven blijkbaar het enige dat van tel is.

De klavierriddertjes geven van jetje. Proficiat!
Ik kon het niet beter verwoorden. Heb het al eens gepost - volgens mij zijn hier geen moderatoren meer.
Ik vind dat dan ook wel weer heel negatief. Er staan ook prima reacties tussen.
Je doet nu gewoon mee aan hetzelfde, alleen via de andere kant. Ik hoop wel dat je dat door hebt.
Blijf gewoon bij jezelf.

Iedereen kijkt er anders tegenaan. Heel veel mensen kunnen niet tegen mensen die zelfverzekerd zijn of een grote mond hebben (en dan ook nog eens succes). Dat zit nou eenmaal in de mens en juist de mensen die dat niet kunnen hebben reageren.
Dat is overal zo.

Ik vond het vorig jaar ook een irritant mannetje, grote mond en nog niet zo heel veel gepresteerd, nare uitspraken af en toe, denigrerend naar anderen.

Dit jaar vind ik dat anders.
De prestaties zijn er. Hij uit zich toch ook wel anders vind ik.
Ik vond het mooi om te zien hoe koel die in de Vuelta bleef als er werd aangevallen.
Dan heb je wel een stap gemaakt. En hij heeft wel het karakter van een kampioen.

Ben benieuwd hoe het zich ontvouwt.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 26 sep 2022 10:33

bartdr schreef: 26 sep 2022 08:55 2:01:09 is nog een wereld van verschil met door die 2u grens breken. Daar kunnen we in 1 keer de lijn doortrekken naar Evenepoel zijn WK prestatie. Alle 2 die dingen hebben een redelijk hoog gehalte aan tegenstanders declasseren an sich.
Ik wou geen enkele individuele prestatie op zich in vraag stellen dus niet van deze marathon en al zeker de prestatie van remco niet. Maar als er globaal door teveel personen buitengewoon gepresteerd wordt kun je je wel eens vragen stellen zonder alle prestaties in twijfel te gaan stellen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

paliri
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 31 jul 2012 22:25

paliri 26 sep 2022 10:43

patrickvb schreef: 25 sep 2022 20:15 En we doen lustig verder.
Zucht!
Moderator, grijp in aub.

Wisten jullie dat vandaag het wereldrecord op de marathon werd aangescherpt?
Ik lees mee op dit forum. Leuk en interessant. Echter de laatste tijd is het niet meer aantrekkelijk. Ik heb dit fenomeen mee gemaakt op een andere forum (geen fietsforum) en dat ging uit als een nachtkaars.... lees eerst de tekst nog eens door voordat je hem plaatst :-) volgens mij komt het dan wel goed en kunnen wij ook weer fijn mee lezen.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 26 sep 2022 11:02

bartdr schreef: 26 sep 2022 08:55 2:01:09 is nog een wereld van verschil met door die 2u grens breken. Daar kunnen we in 1 keer de lijn doortrekken naar Evenepoel zijn WK prestatie. Alle 2 die dingen hebben een redelijk hoog gehalte aan tegenstanders declasseren an sich.
Veel meer Afrikanen hebben tegenwoordig de mogelijkheden om top sport te bedrijven,
Beter begeleidingen , voeding , trainingen, enz...
En de nieuwe schoenen schijnen ook veel uit te maken, 2% is best wel veel
https://www.allesoversport.nl/thema/top ... pschoenen/

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 759
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 26 sep 2022 13:10

"Er zullen vandaag veel twijfelaars overstag zijn gegaan."

"Als de Hollanders niet tegen chauvinisme kunnen dan gaan ze toch naar de NOS."

Zomaar een tweetal uitspraken van het duo JDC en KvN. Wat is dat toch als een landgenoot een fantastische prestatie neerzet waar de hele wereld zich aan kon laven om dan vanuit een miskend perspectief verslag te doen?

Als Stef Clement het commentaar had mogen geven had ik zeker op hem afgestemd: deskundig, kritisch en ter zake. Maar de keuze tussen Dijkstra/Ducrot en Eurosport met al die reclames is feitelijk geen optie, dus dan maar naar dat al maar mindere Sporza, die hun vedette als een quasi god vereren: gij zult geen andere dan onze Remco aanbidden. Zo jammer, deze gekte.

Later nog even de strandscène bij Studio Sport met Dumoulin opgepikt, waarin de mens met de voeten in het koude zeewater werd gezet. Mooi !

i-mac

i-mac 26 sep 2022 13:52

Of het in Nederland kan weet ik niet, maar luisteren naar Sporza radio en de klank van de TV uit is ideaal. De Cauwer kan ik nog hebben, maar kvn is een omhoog gevallen kwast ... Iemand die graag mee vaart met de successen van anderen.

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1334
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 26 sep 2022 14:31

mao schreef: 26 sep 2022 11:02 Veel meer Afrikanen hebben tegenwoordig de mogelijkheden om top sport te bedrijven,
Beter begeleidingen , voeding , trainingen, enz...
En de nieuwe schoenen schijnen ook veel uit te maken, 2% is best wel veel
Ik zeg niet dat het niet kan. Ik zeg dat 1min sneller lopen op een marathon op topniveau een wezenlijk verschil is. Recent is ook het 24urenloop record van Kouros gebroken, daar is ook lang van gezegd dat dat nog tientallen jaren zou staan.
Ik vermoed dat technologische vooruitgang in veel sporten wel de grootste winst nog zal zijn.

Doet me er aan denken: zou zo'n uurrecord eigenlijk niks voor Evenepoel zijn? Aero voordeel moet toch veel opleveren?

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6059
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 26 sep 2022 15:11

Ondertussen schaatst de 15 jarige Angel Daleman naar een 1.58.75 op de 1500m. Snelste tijd ooit voor een juniore B in Thialf ...

Welk volgende record zullen we hier in het Remco topic zetten? :mrgreen:
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 sep 2022 18:08

Mijn eerste gedachte is eerder “kunnen ouders nu niet eens normale namen verzinnen voor hun kinderen”. ;-)
Less is bore

bever
Forum-lid
Berichten: 2103
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 26 sep 2022 18:11

in Spaanstalige landen is het een hele normale naam, maar gaat het hier om een jongen of een meisje ? (mag ik dit überhaupt vragen ? :twisted: )

Plaats reactie