Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Remco Evenepoel

Gebruikersavatar
jakkel
Forum-lid
Berichten: 2260
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

Gebruikersavatar jakkel 17 jan 2023 09:49

kxlight schreef: 17 jan 2023 08:56 probeerde REv die gast nou te lossen door een versnelling maar lukte dat niet?

Overigens natuurlijk bloed irritant dat iemand met hartslag 180 in t wiel gaat zitten hijgen.
Een beetje flauw van Evenepoel, vind ik. Versnel dan nog eens een keertje als het u zo enorm irriteert, hé. Kerel zat op hartslag 182 en heeft bijna een halve minuut tussen de 500 en 600 Watt getrapt. Die had er echt niet meer lang aangehangen hoor.

i-mac

i-mac 17 jan 2023 10:08

Dit is natuurlijk heerlijk voor de groep mensen die het niet hebben voor Remco. Waarom zou hij moeten versnellen? Ik mag ervan uit gaan dat hij daar is om te trainen. Dus zal hij zich moeten houden aan hetgeen de ploegeleiding opgeeft. Tegenwoordig wordt alle dat van de renners minutieus uitgelezen en bestudeerd. Dus zal een kleine versnelling misschien uit den boze zijn.

Maar eerlijk is eerlijk, voor je eigen ego is het altijd leuk als je eens een heel klein stukje kan mee rijden met een prof. Maar mochten ze me vragen of afstand te houden, zou ik het wel doen. Het is een publieke figuur, geen publiek bezit. Ook al ben je op de openbare weg.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 17 jan 2023 10:35

Die Remco kan nog geen amateur losrijden, wat een pannenkoek wereldkampioen onwaardig...

... ;) Zo hebben we dat ook weer gehad. Of je nu prof bent of niet, het is altijd irritant als een wildvreemde in het wiel blijft hangen. Als je dan ook nog gaat filmen wordt het helemaal triest.
Campagnolo Ultra Dork

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5015
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 17 jan 2023 10:50

Ernie C. schreef: 17 jan 2023 10:35 Die Remco kan nog geen amateur losrijden, wat een pannenkoek wereldkampioen onwaardig...

... ;) Zo hebben we dat ook weer gehad. Of je nu prof bent of niet, het is altijd irritant als een wildvreemde in het wiel blijft hangen. Als je dan ook nog gaat filmen wordt het helemaal triest.
Ik vind dat ook schijtirritant. Ben ik lekker aan het fietsen, haal ik iemand in die beduidend langzamer fietst en dan toch sneller gaan om aan te pikken. Dat is dan nog prima als je het even aangeeft ofzo (kan dan altijd nog beslissen of ik dat prettig vind) maar de meesten gaan zitten en zeggen niets. De enige overeenkomst is dat we hebben is dat we beide op een racefiets zitten. Verder ken ik zo iemand totaal niet. Ik begrijp daar nooit iets van.

Gebruikersavatar
jakkel
Forum-lid
Berichten: 2260
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

Gebruikersavatar jakkel 17 jan 2023 10:57

Ik heb er helemaal geen erg in dat er iemand in m'n wiel komt hangen. En als ze wat verkeerd zitten, als de wind van opzij komt bijvoorbeeld, dan geef ik soms zelfs nog aan waar ze zich het beste kunnen positioneren. En... als iemand in je wiel zit, dan levert dat zelfs voor u nog een voordeel op.

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1328
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 17 jan 2023 11:04

Er is wel een verschil tussen eens bij iemand in het wiel plakken en bij een prof in het wiel gaan plakken om er dan een youtube filmpje van te maken voor eigen gewin. Dat laatste is toch echt onsmakelijk?
Zo'n renner als Evenepoel heeft dan al zoveel tijd voor de camera's, kan me perfect inbeelden dat zoiets als dit dan nog eens extra storend is.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 17 jan 2023 11:08

In ieder geval vinden veel mensen het irritant. Dan is het wel zo netjes om even te vragen of er bezwaar is.
Je gaat tenslotte wel een stukje "bumperkleven" wat de veiligheid van die persoon ook niet ten goede komt.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3339
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 17 jan 2023 11:11

Ik vind het toch ook een kwestie van beleefdheid om even te vragen of je mag blijven hangen. Maar verder irriteert het me niet. Ik heb 1 keer gevraagd aan de plakker om af te haken, toen het erg winderig was en ik met de TT fiets aan het zeilen was. Kwestie van geen risico's te nemen.
Afbeelding

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 17 jan 2023 12:10

Ik heb ooit eens twee vrouwelijke rensters ingehaald die aan het trainen waren voor een triathlon.(langs de schelde).
Ik vroeg of ze het konden verdragen dat een ex-wereldkampioen in hun wiel kwam te zitten. Ze vroegen me zelfs om een handtekening. Na een kleine minuut of zo ernaast gaan rijden (3 naast elkaar) en een gezellige babbel (zelfs een beetje pikant) gedaan. Ze vroegen zelfs om bij hen in de club te komen. Hilarisch. :like:

hayes

hayes 17 jan 2023 12:13

Bewijst eens te meer hoe alles wat hij doet onder een vergrootglas bekeken wordt.
Of hoe 'nieuws' gemaakt wordt.

En af en toe komt er ook iemand in m'n wiel hangen. Altijd leuk om op z'n minst even aan te geven dat je daar zit. Want als ze echt aan je wiel hangen en je hebt dat niet door, wordt het gevaarlijk als je uitwijkt voor een put, of gewoon even opzij kijkt.

En ik denk dat er heel veel proberen even bij REV in z'n wiel te zitten. Hij reageert 99 keer vriendelijk, maar die 1e keer lezen we meteen overal natuurlijk. Al bij al, hij wordt toch niet boos? Je ziet dat hij wat geïrriteerd is, meer niet.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37363
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 17 jan 2023 12:16

hayes schreef: 17 jan 2023 12:13 Bewijst eens te meer hoe alles wat hij doet onder een vergrootglas bekeken wordt.
Of hoe 'nieuws' gemaakt wordt.

.

En ik denk dat er heel veel proberen even bij REV in z'n wiel te zitten. Hij reageert 99 keer vriendelijk, maar die 1e keer lezen we meteen overal natuurlijk. Al bij al, hij wordt toch niet boos? Je ziet dat hij wat geïrriteerd is, meer niet.
Niks aan toe te voegen :winkthumb:
Less is bore

hayes

hayes 17 jan 2023 12:17

:mrgreen: Dit staat nu bij filmpje :mrgreen:


Artem Shcherbyna
1 uur geleden
Hello everyone✌. Video will be deleted tomorrow on request of someone who is presented on the video🤷‍♂

Plaats reactie