Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Remco Evenepoel

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 12 aug 2022 09:51

@hayes: dat is toch vaak zo? Een sympathieke underdog is toch vaak meer populair dan een winnaar? Al helemaal onder invloeD van de pers.
Less is bore

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 12 aug 2022 10:31

daniel1975 schreef: 12 aug 2022 07:18 Pogi’s communicatie is veel beter en aangenamer.
En ondanks dat Mauro Gianetti zeker geen betere CV heeft dan Patlev, blijft die wel uit de media en doet geen domme uitspraken (of dronken op tv ;-) ).
Beide heren zouden trouwens never nooit meer in de sport een rol mogen vervullen, maar dat is juridisch niet te regelen en er zijn nog steeds voldoende sponsors die dit soort figuren (10-tallen) graag in het team hebben.
REv is wat stouter in zijn uitspraken. Van mij mag dat best als kereltje van begin de 20. Dat wij als oudjes daar altijd gigantisch over moeten gaan lopen zeuren, stoort me veel harder. Laat die jongen toch zijn wie hij is. Dat hij dan een paar keer op de bek gaat, dat neemt hij er zelf ook gewoon bij. Ik bewonder hem voor zijn uitzonderlijke fysieke talent, maar ook voor zijn grote stressbestendigheid.

En dat de pers af en toe een flinke snuif kruiden erop doet, so what?? Daar kopen mensen de krant voor, denk ik. Je moet artikels lezen, niet enkel de titeltjes.

el_loco
Forum-lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 12 aug 2022 14:17

Dat hij een beetje kapsones heeft is niet erg. Dat hoort bij de jeugd enzo, prima moet kunnen. Verongelijkt zijn en andere mensen de schuld geven van dingen die niet goed gaan is wat anders, dat maakt je niet geliefd. (bijvoorbeeld al dat misbaar na een verloren sprint) Je gedragen als een grote meneer terwijl je net komt kijken staat hem gewoon niet goed. (dat deden Pogacar, vAert en vdPoel stukken beter)
De afgelopen tijd doet ie het goed (ook naar buiten toe) en daar wint ie weer wat goodwill mee (bij mij), maar ik zie hem nog steeds liever verliezen dan winnen op dit moment.

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1038
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 12 aug 2022 19:26

Als je renner liefst ziet verliezen ….☹️

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4619
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 12 aug 2022 20:21

el_loco schreef: 12 aug 2022 14:17 Verongelijkt zijn en andere mensen de schuld geven van dingen die niet goed gaan is wat anders, dat maakt je niet geliefd .........
Remco is de op een na populairste renner in Vlaanderen, loco is niet de publieke opinie, het is gewoon loco.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 12 aug 2022 20:50

el_loco schreef: 12 aug 2022 14:17 maar ik zie hem nog steeds liever verliezen dan winnen op dit moment.
Heb ik ook bij Lewis Hamilton.
Je kunt toch gewoon geen fan zijn van iemand! Ik snap het probleem niet
Less is bore

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1038
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 12 aug 2022 21:14

Jullie hadden dus liever Sivakov (2de) zien winnen in de Clásica SAN Sebastián ☹️

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 12 aug 2022 22:29

10.000-en renners maakten in het heetst van de strijd al eens misbaar in een sprint, terecht en onterecht, maar als REv het doet, dan zien we hem vanaf dan liever verliezen. 👍

Afgezien van dopinggebruikers heb ik dat gevoel nog nooit gehad, dat ik 1 of andere renner liever zie verliezen.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 12 aug 2022 23:59

el_loco schreef: 12 aug 2022 14:17 Dat hij een beetje kapsones heeft is niet erg. Dat hoort bij de jeugd enzo, prima moet kunnen. Verongelijkt zijn en andere mensen de schuld geven van dingen die niet goed gaan is wat anders, dat maakt je niet geliefd. (bijvoorbeeld al dat misbaar na een verloren sprint) Je gedragen als een grote meneer terwijl je net komt kijken staat hem gewoon niet goed. (dat deden Pogacar, vAert en vdPoel stukken beter)
De afgelopen tijd doet ie het goed (ook naar buiten toe) en daar wint ie weer wat goodwill mee (bij mij), maar ik zie hem nog steeds liever verliezen dan winnen op dit moment.
Euh, van Aert en Sagan, pogacar en vdpoel, ..? Toch ook n beetje er over,,?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 759
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 13 aug 2022 13:51

Voor zijn persoonlijke ontwikkeling is het beter dat ie inderdaad voorlopig geen grote wedstrijden wint. Op de een of andere manier willen de lessen in nederigheid bij het Belgische wonderkind maar niet geleerd worden. Eerst ligt ie languit op zijn rug, mag ie blij zijn dat ie het er levend vanaf brengt, mag ie zich gelukkig prijzen dat ie geen blijvend letsel overhoudt, maar laat ie in de media optekenen dat ie "hem gewonnen zou hebben." Vervolgens gaat ie op avontuur in het grote rondewerk, krijgt meteen het kopmanschap, en ... rijdt hem niet uit. Dan weer kan ie zich eindelijk eens meten in een 1-weekse ronde met de wereldtop dit keer wel aanwezig, en is ie kansloos voor het eindpodium.
Oke, hij wint op prachtige wijze LBL en CSS, maar dat is eendagswerk en niet waar hij als wonderkind voor is uitgevlogen. De Vuelta uitrijden lijkt me al een uitstekende leerschool; 3 weken top blijven is niet voor alle talenten weggelegd en is al helemaal geen vanzelfsprekendheid; is niet "evident" zoals de Belgen zeggen.

hayes

hayes 13 aug 2022 15:24

Klein_Verzet schreef: 13 aug 2022 13:51 Voor zijn persoonlijke ontwikkeling is het beter dat ie inderdaad voorlopig geen grote wedstrijden wint. Op de een of andere manier willen de lessen in nederigheid bij het Belgische wonderkind maar niet geleerd worden. Eerst ligt ie languit op zijn rug, mag ie blij zijn dat ie het er levend vanaf brengt, mag ie zich gelukkig prijzen dat ie geen blijvend letsel overhoudt, maar laat ie in de media optekenen dat ie "hem gewonnen zou hebben." Vervolgens gaat ie op avontuur in het grote rondewerk, krijgt meteen het kopmanschap, en ... rijdt hem niet uit. Dan weer kan ie zich eindelijk eens meten in een 1-weekse ronde met de wereldtop dit keer wel aanwezig, en is ie kansloos voor het eindpodium.
Oke, hij wint op prachtige wijze LBL en CSS, maar dat is eendagswerk en niet waar hij als wonderkind voor is uitgevlogen. De Vuelta uitrijden lijkt me al een uitstekende leerschool; 3 weken top blijven is niet voor alle talenten weggelegd en is al helemaal geen vanzelfsprekendheid; is niet "evident" zoals de Belgen zeggen.
Laat ie in de media optekenen.
Je hoeft toch echt geen insider te zijn om te kunnen raden dat zo'n uitspraken uitgelokt worden.

Journalist "Zou je hem kunnen gewonnen hebben?"
REV: "Geen idee, ik voelde me wel sterk, dus misschien wel ja. Maar dat gaan we nooit weten"
Krant: Remco: " Ik zou gewonnen hebben".

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7824
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 13 aug 2022 15:27

Lessen in nederigheid zijn niet iets voor grote kampioenen.
Natuurlijk moet d’n Remco eerst nog maar eens bewijzen dat ‘m een groot kampioen is maar volgens mij heeft ie her en der al wel wat lesjes geleerd.
Wat mij betreft wordt het juist eens tijd dat hij zijn -al dan niet vermeende- kwaliteiten aanspreekt in de komende Vuelta. Laat maar eens zien dat je een grote man bent!
Do or don’t, there is no try

Plaats reactie