Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Remco Evenepoel

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 21 sep 2022 00:14

Moet je nu echt fan van iemand zijn om hem te verdedigen als je vindt dat er bepaalde onjuiste, veronderstelde of lasterlijke zaken over hem beweerd worden?
Ik heb hier al (heel) dikwijls QS en PL verdedigd en toch, de enige QS-er waar ik fan van geweest ben is Tom Boonen.
Ik heb het hier ook al opgenomen voor remco maar als ik iemand het liefst WK zie worden zal het Mathieu zijn of Hermans (quinten dan, niet Margriet) is ook goed.
Wie zie ik niet graag WK worden? Niemand eigenlijk, behalve moest Biniam weer de hele wedstrijd in Mathieu zijn wiel hangen, dan die zeker niet. Anders, als hij of wie dan ook een keigoede wedstrijd rijdt is 't okee voor mij.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 21 sep 2022 00:31

Eens.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1330
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 21 sep 2022 08:49

Ik vind het vooral opmerkelijk dat er ongelofelijk veel mensen zijn die naar een sportwedstrijd kijken en verbeten blijven supporteren voor een sporter/team. Ik begin misschien wel met hoop op een specifieke winnaar, maar als dan een ander écht een knalprestatie neerzet dan wordt ik naarmate de wedstrijd vordert net supporter van degene die de prestatie aan het neerzetten is. Ik vind het zelfs moeilijk om te begrijpen dat je jezelf sportliefhebber noemt, wanneer je die reflex niet hebt.

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 21 sep 2022 08:54

bartdr schreef: 21 sep 2022 08:49 Ik vind het vooral opmerkelijk dat er ongelofelijk veel mensen zijn die naar een sportwedstrijd kijken en verbeten blijven supporteren voor een sporter/team. Ik begin misschien wel met hoop op een specifieke winnaar, maar als dan een ander écht een knalprestatie neerzet dan wordt ik naarmate de wedstrijd vordert net supporter van degene die de prestatie aan het neerzetten is. Ik vind het zelfs moeilijk om te begrijpen dat je jezelf sportliefhebber noemt, wanneer je die reflex niet hebt.
Zo ben ik ook. Ik ben van niemand echt fan, ik ben vooral fan van grote prestaties, wie dat dan ook doet... Maar een deel van dit forum schijnt dat niet te kunnen capteren... Je moet echt persé extreem voor of tegen iemand schijn schijnbaar... dat is zooo... jaren '90...

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15822
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 25 sep 2022 08:41

Knalprestatie van Remco Evenepoel.
22 Jaar en wereldkampioenop de weg bij de profs.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2426
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 25 sep 2022 09:51

Een klassieker, een grote ronde en het WK in één en hetzelfde seizoen. Dat is van Bernard Hinault in 1980 geleden. Maar Belgisch gezien was Merckx de laatste die dit deed. In 1971 won hij naast Milaan-Sanremo, Luik-Bastenaken-Luik, de Ronde van Lombardije ook de Tour en werd hij wereldkampioen in Mendrisio. Precies 51 jaar geleden.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 25 sep 2022 10:25

Eigenlijk 2 klassiekers.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1038
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 25 sep 2022 13:05

Luik Bastenaken Luik
SAN Sebastian
Nationaal kampioen tijdrijden
Vuelta
Brons WK tijdrijden
WK

Noem eens een renner die dit heeft voor gedaan?

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 25 sep 2022 13:11

Het viel mij op dat het commentaar op de Belgische TV ook redelijk anti-Nederlands was. Blijkbaar zit er iets heel diep bij onze zuiderburen.

En dat dat misselijke vingertje bij de finish. Waar was dat goed voor?
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2426
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 25 sep 2022 13:15

@Ernie
inderdaad, dat vingertje was nergens voor nodig. Nog een beetje voetbal-manieren die er waarschijnlijk nooit uit zullen geraken.
Ik heb enkel de laatste 40km van de koers gezien, maar het anti-nederlandse, dat is me niet opgevallen.

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 25 sep 2022 13:15

Ernie C. schreef: 25 sep 2022 13:11 Het viel mij op dat het commentaar op de Belgische TV oom redelijk anti-Nederlands was. Blijkbaar zit er iets heel diep bij onze zuiderburen.

En dat dat misselijke vingertje bij de finish. Waar was dat goed voor?
Hopla en toch weer gezaag. Wat kan je toch enorm klein zijn...

1) redelijk anti-Nederlands? Bewijs je stelling.

2) Misselijke vingertje? Hij had wel een punt. Hij zei tegen mensen als u dat ze eens mogen stoppen met alle kritiek op hem.

Nooit geweten dat Nederlanders, met zelf zo'n grote mond, zo kwetsbaar waren...

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 25 sep 2022 13:23

De exacte woorden weet ik zo niet maar er werd toch een aardige paragraaf aan vermeende Nederlandse anti-Belgische sentimenten gewijd.

En kwetsbaar? Ik vind zo'n vingertje gewoon minachting naar iederen die ooit terechte kritiek heeft gegeven. Dat geldt ook voor Nederlanders die dat doen.

Ik heb toch echt de indruk dat periode waarin Nederlanders met oa Terpstra, Dumoulin, van Baarle en vd Poel veel wonnen (meer grote koersen dan België?) heel zwaar is geweest voor een aantal Belgen en dat de huidige successen als wraak worden gezien terwijl dat in Nederland totaal niet leeft. Wij zijn al 100 jaar gewend dat België meer wint in het wielrennen dan "wij ".
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie