Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Remco Evenepoel

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7825
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 03 feb 2020 23:08

Mathieu en sparen...?
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 03 feb 2020 23:33

Had ie in de Tour of Brittain misschien ook moeten doen...

Ik verwacht in ieder geval niet dat hij voor het klassement gaat rijden en Evenepoel zal zich niet in de sprints mengen. Ik zie die clash dus ook niet gebeuren. Het zou zomaar een kunnen zijn dat we beide heren sowieso niet vaak de degens zien kruisen. Ik denk dat ze toch teveel verschillend zijn en Matthieu zal wel nooit helemaal wegwielrenner worden.
Campagnolo Ultra Dork

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5208
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 04 feb 2020 00:27

Ik heb de ritprofielen eens bekeken.

Volgens mij buiten de derde rit allemaal te zwaar voor Mathieu. Eerste rit lijkt toch meer een ardennen klassieker dan een soort Amstel gold. Tweede rit eindigt op redelijke klim van 7km. Vierde rit eindigt op klim van 3 km, volgens mij ook te veel vokr Mathieu. En dan eindigt het met een tijdrit. Daar ben ik wel benieuwd wat Mathieu kan.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 20 feb 2020 19:43

Remco Evenepoel won de tweede rit in de Ronde van de Algarve en is ook de nieuwe leider.
Hier het filmpje van de demarrage en laatste hectometers van de rit van vandaag.
Lees hier een uitgebreider verslag.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 20 feb 2020 21:18

Overschot aan klasse. En niet alleen op de fiets.
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200220_04857883

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1217
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 20 feb 2020 21:42

Je zou verwachten dat die jongen wel eens een keer met de voetjes op de grond gezet word, maar iedere keer bevestigt of overtreft hij zelfs de allerhoogste verwachtingen.
Het was al super om met de besten naar de top te rijden en dan maakt hij het ook nog eens af.

hayes

hayes 20 feb 2020 21:48

Ik probeer bewust m'n enthousiasme wat te temperen, er komen nog serieuze testen aan. Maar tot nu toe bevestigt hij iedere keer z'n kunnen. Ik kijk nu al uit naar wat hij in de Giro kan, zonder te veel te verwachten.

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 20 feb 2020 22:14

Het zou mij, gezien zijn ontwikkeling niets verbazen als hij mee gaat doen voor de overwinning.

Ik kijk nergens meer van op als het over deze jongen gaat.

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 21 feb 2020 05:24

De spannendste vraag is of hij 3 weken volhoudt, aangezien hij nog erg jong is. Dat hij het talent heeft om in de toekomst voor de grote rondes mee te dingen om de prijzen lijkt me wel duidelijk.
o'7o

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 21 feb 2020 07:04

SqueeZer schreef: 21 feb 2020 06:27 Er komt een docuserie 'Ik ben Remco!'

https://www.dpgmedia.be/nl/nieuws/exclu ... -ben-remco

Op zich wel leuk maar toch altijd gevaarlijk om een talent te laten ontsporen door teveel randzaken in het pakket te gooien, plus dat het plots een mentale klik kan maken in de verkeerde richting.
Zit wel in de juiste ploeg om het kopje goed te houden en de voetjes op de grond. Daar maak ik me bij hem geen zorgen over.

Zijn winnaarsnentaliteit overheerst alles bij hem.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 21 feb 2020 07:39

Was een superjump gisteren, toen Schachmann dichterbij kwam zette ie nog eens even aan!
Ben idd benieuwd of Remco dit ook 3 weken vol kan houden, wat een kanjer!
Heeft dat voetballen bij PSV toch nog zoden aan de dijk gezet!! :like:

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 21 feb 2020 09:35

Die reacties ook weer op Wielerflits. Er hebben een paar mannen een hele winter hun frustraties op moeten kroppen om nu 'Zie je wel!!!' te kunnen roepen.

Wielerflits schreef:NVdV 20 februari 2020 om 18:19

Oei oei wat hebben er velen hier wat uit te leggen. Want had Evenepoel niet nog alles te bewijzen in het gebergte? Had hij niet altijd gewonnen omdat de tegenstanders a) b-renners waren b) hem lieten rijden?

Beide redenen waren nooit waar, maar wat las je het hier vaak.
En zou VdP hier niet even iedereen oprollen? Want die behoort volgens velen hier toch ook tot de top bergop? Hoewel hij, VdP, dat volgens mij effectief nog nooit toonde bij de profs.

Ik kan al niet wachten hoe vele nederlanders hier deze prestatie weer gaan downgraden. Of misschien over zijn karakter beginnen? Nederlanders die anderen voor arrogant uitmaken, haha, best joke ever.

Eerlijk gezegd, de prestaties van Pogacar en Evenepoel, die dit allemaal doen vele jaren (!) jonger, zetten de prestaties van VdP vind ik steeds meer in perspectief. Want hoewel VdP waarschijnlijk wel de veelzijdigste renner is omdat hij vele categorieëen rijdt, vind ik de prestaties van Pogacar en vooral Evenepoel echt wel hoger in te schatten. Ze zijn maar even een viertal jaar jonger! Of zelfs 5!
Nationaliteit doet er bij mij niet zo toe, ik ben een bewonderaar van (jong) talent, maar laten we niet vergeten dat we het hier over de ronde van weetikveel hebben waar ik tot dit jaar amper iemand over gehoord heb.

Leuk voor mannen als Evenepoel, Jakobsen en ook Quintana dat ze 'off the mark' zijn.
Laatst gewijzigd door DeletedUser02 op 21 feb 2020 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie