Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Remco Evenepoel

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 25 sep 2022 14:53

Ernie C. schreef: 25 sep 2022 13:23 De exacte woorden weet ik zo niet maar er werd toch een aardige paragraaf aan vermeende Nederlandse anti-Belgische sentimenten gewijd.

En kwetsbaar? Ik vind zo'n vingertje gewoon minachting naar iederen die ooit terechte kritiek heeft gegeven. Dat geldt ook voor Nederlanders die dat doen.

Ik heb toch echt de indruk dat periode waarin Nederlanders met oa Terpstra, Dumoulin, van Baarle en vd Poel veel wonnen (meer grote koersen dan België?) heel zwaar is geweest voor een aantal Belgen en dat de huidige successen als wraak worden gezien terwijl dat in Nederland totaal niet leeft. Wij zijn al 100 jaar gewend dat België meer wint in het wielrennen dan "wij ".
Welke terechte kritiek? Iemand die 3 jaar prof is en nog maar van zijn 16de op zijn fiets zit kritiek geven omdat hij de ronde van Italië niet kan winnen of andere grote ritten? En dan nog na een ernstige val in een ravijn met een bekkenbreuk.

Als dat terechte kritiek is dan gaan er niet genoeg uren op een dag zijn om kritiek te beginnen spugen op iedereen.

Gewoon idioten die niets kennen van fietsen en dankzij internet een mening kunnen verkondigen. Het grote vergif van deze maatschappij.

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1038
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 25 sep 2022 14:54

Ernie C. schreef: 25 sep 2022 13:23 De exacte woorden weet ik zo niet maar er werd toch een aardige paragraaf aan vermeende Nederlandse anti-Belgische sentimenten gewijd.

En kwetsbaar? Ik vind zo'n vingertje gewoon minachting naar iederen die ooit terechte kritiek heeft gegeven. Dat geldt ook voor Nederlanders die dat doen.

Ik heb toch echt de indruk dat periode waarin Nederlanders met oa Terpstra, Dumoulin, van Baarle en vd Poel veel wonnen (meer grote koersen dan België?) heel zwaar is geweest voor een aantal Belgen en dat de huidige successen als wraak worden gezien terwijl dat in Nederland totaal niet leeft. Wij zijn al 100 jaar gewend dat België meer wint in het wielrennen dan "wij ".
Geen enkele van de geciteerde NL renners heeft een TOP-jaar gekend als Remco in 2022.

i-mac

i-mac 25 sep 2022 15:04

El Pistolero schreef: 25 sep 2022 14:46 Alle Remco fans gefeliciteerd. Blij dat ik me vanmorgen nog even heb omgedraaid in bed.
Dus omdat Remco mee fietst, kijk je niet? Ik ben geen Remco fan, wel een wielerliefhebber.

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 25 sep 2022 15:18

i-mac schreef: 25 sep 2022 15:04
El Pistolero schreef: 25 sep 2022 14:46 Alle Remco fans gefeliciteerd. Blij dat ik me vanmorgen nog even heb omgedraaid in bed.
Dus omdat Remco mee fietst, kijk je niet? Ik ben geen Remco fan, wel een wielerliefhebber.
Dat zeg ik toch niet. Had geen zin om al zo vroeg uit bed te gaan. Zou het later gaan terugkijken maar dat is nu niet meer nodig.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

i-mac

i-mac 25 sep 2022 15:21

El Pistolero schreef: 25 sep 2022 15:18
i-mac schreef: 25 sep 2022 15:04
El Pistolero schreef: 25 sep 2022 14:46 Alle Remco fans gefeliciteerd. Blij dat ik me vanmorgen nog even heb omgedraaid in bed.
Dus omdat Remco mee fietst, kijk je niet? Ik ben geen Remco fan, wel een wielerliefhebber.
Dat zeg ik toch niet. Had geen zin om al zo vroeg uit bed te gaan. Zou het later gaan terugkijken maar dat is nu niet meer nodig.
Dat zeg je niet, maar he komt wel zo over. Als je niet kijkt omwille van de winnaar, dan vraag ik me af of je wel een wielerliefhebber bent. De koers is toch meer dan een winnaar alleen? Een WK is en blijft een ploegenspel, en deze keer trok België aan het kortste eind. Blijkbaar hebben ze lessen getrokken uit het tegenvallende WK van vorig jaar.

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2019
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 25 sep 2022 15:51

Trokken ze maar aan het kortste eind. Met een winst trokken ze duidelijk aan het langste eind.
Ik had het iedereen gegund behalve Evenepoel.
Sommige mensen hebben die gunfactor nu eenmaal niet en anderen juist wel.

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 25 sep 2022 16:11

bakboord1 schreef: 25 sep 2022 15:51 Trokken ze maar aan het kortste eind. Met een winst trokken ze duidelijk aan het langste eind.
Ik had het iedereen gegund behalve Evenepoel.
Sommige mensen hebben die gunfactor nu eenmaal niet en anderen juist wel.
Hier gaan we weer met de gunfactor. Hier zitten er een paar die beter thuis zouden zijn in 1 of andere hooligansport. Als je dit niet kan 'gunnen' heb je helemaal niets met de wielersport. Simpel.

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 25 sep 2022 16:16

Had ik al gezegd dat Evenepoel bij mij de gunfactor niet heeft?🤪

Z'n vervelende gebaartjes bij de finish bevestigen dat maar weer eens.

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 25 sep 2022 16:23

SiO2 schreef: 25 sep 2022 16:16 Had ik al gezegd dat Evenepoel bij mij de gunfactor niet heeft?🤪

Z'n vervelende gebaartjes bij de finish bevestigen dat maar weer eens.
Had je al gezegd ja :-)... Vind ik knap, dat je een atleet niet kan waarderen omdat hij even het vingertje voor de mond houdt als signaal naar de haters toe... Gekke jaloers mensen hier :winkthumb:

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 25 sep 2022 16:26

galileo2 schreef: 25 sep 2022 14:54
Ernie C. schreef: 25 sep 2022 13:23 De exacte woorden weet ik zo niet maar er werd toch een aardige paragraaf aan vermeende Nederlandse anti-Belgische sentimenten gewijd.

En kwetsbaar? Ik vind zo'n vingertje gewoon minachting naar iederen die ooit terechte kritiek heeft gegeven. Dat geldt ook voor Nederlanders die dat doen.

Ik heb toch echt de indruk dat periode waarin Nederlanders met oa Terpstra, Dumoulin, van Baarle en vd Poel veel wonnen (meer grote koersen dan België?) heel zwaar is geweest voor een aantal Belgen en dat de huidige successen als wraak worden gezien terwijl dat in Nederland totaal niet leeft. Wij zijn al 100 jaar gewend dat België meer wint in het wielrennen dan "wij ".
Geen enkele van de geciteerde NL renners heeft een TOP-jaar gekend als Remco in 2022.
Ik denk geen enkele renner in het huidige peloton maar dat was het punt niet dat ik maakte.
Campagnolo Ultra Dork

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 25 sep 2022 16:34

i-mac schreef: 25 sep 2022 15:21
El Pistolero schreef: 25 sep 2022 15:18
i-mac schreef: 25 sep 2022 15:04
Dus omdat Remco mee fietst, kijk je niet? Ik ben geen Remco fan, wel een wielerliefhebber.
Dat zeg ik toch niet. Had geen zin om al zo vroeg uit bed te gaan. Zou het later gaan terugkijken maar dat is nu niet meer nodig.
Dat zeg je niet, maar he komt wel zo over. Als je niet kijkt omwille van de winnaar, dan vraag ik me af of je wel een wielerliefhebber bent. De koers is toch meer dan een winnaar alleen? Een WK is en blijft een ploegenspel, en deze keer trok België aan het kortste eind. Blijkbaar hebben ze lessen getrokken uit het tegenvallende WK van vorig jaar.
Klopt als iemand anders had gewonnen had ik het teruggekeken nu niet.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 25 sep 2022 16:36

El Pistolero schreef: 25 sep 2022 16:34
i-mac schreef: 25 sep 2022 15:21
El Pistolero schreef: 25 sep 2022 15:18
Dat zeg ik toch niet. Had geen zin om al zo vroeg uit bed te gaan. Zou het later gaan terugkijken maar dat is nu niet meer nodig.
Dat zeg je niet, maar he komt wel zo over. Als je niet kijkt omwille van de winnaar, dan vraag ik me af of je wel een wielerliefhebber bent. De koers is toch meer dan een winnaar alleen? Een WK is en blijft een ploegenspel, en deze keer trok België aan het kortste eind. Blijkbaar hebben ze lessen getrokken uit het tegenvallende WK van vorig jaar.
Klopt als iemand anders had gewonnen had ik het teruggekeken nu niet.
Worden ook voor jou nog een paar heel droevige wielerjaren in de toekomst :-)

Plaats reactie