Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Remco Evenepoel

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15959
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 19 mei 2023 15:05

Slowracer schreef: 19 mei 2023 14:39 Maar laat 'm in de Tour starten en onbevangen een of twee weken meerijden, af en toe een etappe er tussenuit pikken waar hij los kan gaan en verder kennis laten maken met het fenomeen Tour, want dat zal grootser zijn dan Giro of Vuelta.
Stel je even voor dat hij start en in de proloog geel "pakt".
En dan?
Het laten lopen, afstappen?
Hij is nu in het roze afgestapt met covid en zelfs dat is volgens sommigen, ook hier, "laf" van het "wonderkind".
Voor sommigen, ook hier, zal hij nooit goed doen.
Ik vraag mij soms waarom sommige volwassen mensen op dit forum zich willen verlagen tot facebook of hln.be niveau.

Misschien eens twee maal nadenken, een kop koffie drinken en dan pas reageren.
Het zou het forum een pak leuker maken.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 19 mei 2023 15:13

Dus omdat je bang bent dat mensen je laf vinden niet je eigen plan durven trekken? Ik mis de logica...
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15959
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 19 mei 2023 15:26

@ernie c.

Hij is ondertussen wereldkampioen, heeft naast heel wat andere koersen ook 2 x LBL gewonnen en jij blijft maar het woordje laf gebruiken.
Maar hanteer jij vooral je eigen logica.
Ik kan perfect begrijpen dat je geen fan bent maar er wordt hier gepost dat hij dit jaar geen grote ronde gaat rijden en daar verschijnen de reacties van de usual suspects.
Daar ontgaat mij dan weer de logica van.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3107
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 19 mei 2023 15:29

Volgens Karsten Kroon zei Tom Dumoulin dat Remco nu zonder druk in de Tour zou kunnen starten. Tom is zelf echter ten onder gegaan aan de druk die hij altijd voelde door alle wielervolgers. Elke dag uitleggen waarom je niet hebt gewonnen, begint te vervelen. Aan de andere kant zouden ze dezelfde methode als TJV en DSM kunnen hanteren. De ene keer is die kopman en knechten de anderen en andersom. Alleen voor wie zou Remco moeten knechten?

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 19 mei 2023 16:00

Lcsmet schreef: 19 mei 2023 15:26 @ernie c.

Hij is ondertussen wereldkampioen, heeft naast heel wat andere koersen ook 2 x LBL gewonnen en jij blijft maar het woordje laf gebruiken.
Maar hanteer jij vooral je eigen logica.
Ik kan perfect begrijpen dat je geen fan bent maar er wordt hier gepost dat hij dit jaar geen grote ronde gaat rijden en daar verschijnen de reacties van de usual suspects.
Daar ontgaat mij dan weer de logica van.
In deze context gebruik ik jouw referentie aan het woord "laf".

Ik heb ook geen commentaar op Remco maar op de manier waarop de ploeg met hem omgaat. Ik mag tenminste hopen dat hij best een grote ronde zou durven rijden die hij ook kan verliezen.
Campagnolo Ultra Dork

hayes

hayes 19 mei 2023 16:01

De Tour zonder verwachtingen, denkt nu iemand écht dat dat kan?
Ik vind wel dat z'n programma als wereldkampioen dan wat licht uitvalt. WK, BK, Lombardije en een paar rondes van één week.

Het is intussen duidelijk dat er altijd kritiek zal zijn. Rijdt hij de ronde wel, dan komt er kritiek. Rijdt hij de Tour niet? Kritiek.
Het wordt stilaan lachwekkend.

De dag dat Roglic die 14 seconden terugnam op Evenpoel, wist deJumbo Visma nadien nog te zeggen dat hij eigenlijk slechte benen had.
Niemand gehoord nadien.
Zegt PL dat, dan is het kot te klein :roll:

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 19 mei 2023 16:15

Dat kan tactisch nog nut hebben. De onhandige uitspraken rondom het het afhaken van de hele ploeg op de eerste berg, het terugtrekken van Remco vanwege corona en nu deze weer, hebben geen enkel nut. Het klinkt alleen maar dom en de laatste ook weinig respectvol naar Remco.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5306
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 19 mei 2023 16:17

Ik snap niet waarom jullie het nu betrekken op Remco. Er is toch geen commentaar op hem. Integendeel. Er is commentaar op het statement van de ploeg. En er worden opmerkingen geplaatst over het niet starten in de Tour die in zijn belang zouden kunnen zijn. Waarom zou hij niet zonder ambities mogen proeven van het spektakel dat de Tour is? Ik zou het echt logisch vinden. En ja, als je dat vanaf het begin aangeeft, dan mag hij ook afstappen in het geel.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 mei 2023 16:35

VDP startte ook in de tour om het geel te pakken en daarna af te stappen. Gewoon duidelijk zijn in je communicatie.

En ja, wij mogen als wielerliefhebbers gewoon objectief kritiek hebben op deze situatie. Slechte communicatie en vreemde keuzes. Je wilt gewoon de sterkste renners in de tour en Remco is ee daan 1 van.
Less is bore

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7980
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 19 mei 2023 16:44

Maar die communicatie komt niet van Evenepoel maar vanuit de ploegleider dus zou het gepast zijn om het in het Lefevere topic te zetten (is die er eigenlijk, een Lefevere topic?)
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 mei 2023 16:52

Klopt, maar neem aan dat RE toch ook wel een stem daarin heeft?
Als hij nu alleen mikt op Lombardije en WK kan het een heeeeel schraal seizoen worden. Stel je voor dat het niet lukt….
Less is bore

derxx
Forum-lid
Berichten: 731
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 19 mei 2023 17:12

Kan natuurlijk ook zijn dat het team zich vooral op de sprints wilde focussen in de Tour en niet op algemeen klassement. Wat gaat RE daarbij doen dan? Knechten voor de sprinters? Gezien dat de voorbereidingen van de teams al in de winter beginnen is het ook onzinnig om nu het team om te gaan gooien voor een algemeen klassement ipv sprinttrein.
Afbeelding

Plaats reactie