Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Remco Evenepoel

i-mac

i-mac 14 okt 2022 10:48

En zo wordt alles veel duidelijker :winkthumb:

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 14 okt 2022 12:47

daniel1975 schreef: 14 okt 2022 06:24 Dat sowiso ;-)

Maar dat gejengel dat Wouts seizoen niet volledig was ivm ontbreken van een monument is gewoon zielig en respectloos. Zeker vergeten dat Wout corona positief was rond de RVV?
Dat zei hij dus:

""“Maar ik had het dus over Wout. Ik hoor zeggen dat hij niet beter had kunnen doen dit jaar, maar daar ga ik dus niet mee akkoord. Het enige wat dit jaar ontbrak, is een Monument, zeggen ze dan, maar dat is ook het enige dat telt. Een coureur van zijn niveau koerst om die wedstrijden te winnen. Het is mooi dat je maandenlang de beste coureur van de wereld wordt genoemd, maar daar gaat het niet om. Wout moet klassiekers winnen. Vraag het hem zelf: hij zal ook zeggen dat dat is wat hij wil.”

“Tegelijk wil ik niet te streng zijn. Wout was bezig aan een heel mooi voorjaar en hij had de pech dat hij op een cruciaal moment, vlak voor de Ronde van Vlaanderen, uitviel door corona. Het resultaat was hard: opnieuw een kans kwijt om de Ronde of Roubaix te winnen."""

Hij was het dus niet vergeten.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 14 okt 2022 12:51

Ernie C. schreef: 14 okt 2022 10:45 Ik ben veeemd genoeg juist meer fan van Tom geworden na die incidenten (ideetje voor Remco? :mrgreen:)
Het gaf hem misschien iets menselijks.
Vergeven is het hem zeker.
Zo kan ik Wout ook prima vergeven dat hij het "slechts" tot de 2e plaats op de UCI ranking schopte ;) .

Het is vooral jammer dat Tom dat niet in het juiste perspectief weet te plaatsen.
Op zich klopt het wel dat de echt grote vissen nog wat zeldzaam zijn maar zeker dit seizoen was dat buiten zijn schuld om. Door die besmetting in het voorjaar miste hij de RVV en was hij in P-R wellicht ook niet top. Op het WK fungeerde hij als grote troef van Remco waardoor er geen echte achtervolging tot stand kwam. Dan is het een beetje lullig om hem daarop af te rekenen.
Het is niet dat Tom laagdunkend over Wout doet, in tegendeel, juist uit zijn opmerking over het """matig seizoen""" van Wout blijkt hoe hoog hij oploopt met hem! Hij zegt zelf dat Wout een betere renner dan hemzelf is.
Tom mag ook wel iets zeggen nadat je 7 monumenten en het WK won.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1330
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 14 okt 2022 13:32

Er is ook niks mis met de opmerking dat zo'n renner koerst om monumenten te winnen, als de renner dat zelf ook aangeeft. Als Van Aert op het einde van zijn carrière geen RVV of Roubaix gewonnen heeft, dan gaat niemand zeggen "ahja maar in 2022 had hij corona". De teneur gaat dan zijn dat dat ontbreekt op zijn palmares.
Op vlak van grote doelen halen is het palmares van Evenepoel beter gevuld dan dat van Van Aert. Zeker relatief gezien (waar gestart en of ze daar gewonnen hebben) staat Evenepoel net wat sterker dan Van Aert. Wat niet wil zeggen dat Van Aert een mindere renner is, want wie weet heeft hij de volgende jaren net dat de koers hem wat meezit en vult hij die gaten in zijn palmares zonder problemen op.

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 14 okt 2022 17:31

Wat een discussie; ik heb dit jaar genoten van beiden en in andere periodes van het jaar.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 15 okt 2022 02:43

Remco en wout, 2 supergoede renners. Maar dit jaar kan er geen discussie over zijn. Remco was de beste belgische renner. Volgend jaar bevestigen zal al moeilijk zijn, dit seizoen evenaren formidabel.
Wout moet nu toch stilaan de RVV of PR op zijn palmares gaan zetten, hij leek voorbestemd om , samen met mathieu, deze wedstrijden minsten 2 of 3x op zijn conto te schrijven. Ik vind wout trouwens van bouw en atletische vermogens zo goed gelijken op merckx maar daarom is het natuurlijk nog geen merckx .
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4619
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 20 okt 2022 13:22

daniel1975 schreef: 13 okt 2022 21:53 Diezelfde snijboon die vind dat het seizoen van Wout niet echt geslaagd was ivm het ontbreken van een monument?
Die snijboon zijn palmares al eens bekeken? Ondanks zijn grotere capaciteiten kan Wout daar nu al een kruis over maken.
Boonen spreekt recht voor de raap en heeft grote bewondering voor de capaciteiten van Wout, al van voor hij wegwielrenner was en hij met QS mee stages ging doen, toen al heeft Boonen gesteld dat hij straffere dingen toonde dan hij ooit gedaan heeft. Alleen toont dat zich nog maar matig in zijn erelijst. Een groene trui? Zoals Planckaert, Hoste, Pevenage etc... dat is toch maar een erg matig doel voor iemand met zo veel mogelijkheden.

Boonen geeft in het interview terecht aan dat ook de pikorde (in het Belgische team) nu definitief is veranderd. Daar waar Wout de kopman was en Remco de (luxe) helper al dan niet met vrije rol. Dat komt nooit meer weer.

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1038
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 02 dec 2022 10:48

Extra internationale erkenning: Velo d’Or

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4619
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 02 dec 2022 20:06

Ja mooi, samen met VanVleuten.

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 02 dec 2022 21:02

Ik vind dat soort verkiezingen echt lariekoek.

Hij is wereldkampioen en heeft de Vuelta, San Sebastian en LBL gewonnen. Daar gaat het om.

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 02 dec 2022 21:43

robbebopper schreef: 02 dec 2022 21:02 Ik vind dat soort verkiezingen echt lariekoek
It's the time of the year 😉
Kerstlichtjes en nominaties voor sporttrofeeën. Ondanks de energiecrisis lijken er nog steeds bij te komen.

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1038
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 03 dec 2022 00:21

robbebopper schreef: 02 dec 2022 21:02 Ik vind dat soort verkiezingen echt lariekoek.

Hij is wereldkampioen en heeft de Vuelta, San Sebastian en LBL gewonnen. Daar gaat het om.
In 1 jaar

Plaats reactie