Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Remco Evenepoel

i-mac

i-mac 29 sep 2022 15:08

War er tussen PL en zijn (ex) renners gebeurt weten we niet. Zij die mistevreden zijn spuwen hun gal en omgekeerd. Zij die wel tevreden zijn/waren hoor je zelden. En veel oud renners zij wel vol lof over PL. De waarheid zal zoals altijd wel ergens in het midden liggen.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5698
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 29 sep 2022 15:42

i-mac schreef: 29 sep 2022 14:51 PL werkt al heel erg lang samen met diverse wielerploegen in België wat jeugd betreft. Het is in één van die teams dat Tom Boonen werd ontdekt. Maar een witte merel vinden is iets waar elke ploeg van droomt.
Ik zit er niet zo heel diep in maar Tom Boonen is zijn carièrre toch bij US Postal begonnen?
En na zijn podiumplek in Parijs-Roubaix toch pas begeerd door Lefevre?

i-mac

i-mac 29 sep 2022 15:58

Theo V schreef: 29 sep 2022 15:42
i-mac schreef: 29 sep 2022 14:51 PL werkt al heel erg lang samen met diverse wielerploegen in België wat jeugd betreft. Het is in één van die teams dat Tom Boonen werd ontdekt. Maar een witte merel vinden is iets waar elke ploeg van droomt.
Ik zit er niet zo heel diep in maar Tom Boonen is zijn carièrre toch bij US Postal begonnen?
En na zijn podiumplek in Parijs-Roubaix toch pas begeerd door Lefevre?
Daarvoor zat hij in een West-Vlaamse ploeg. Daar boekte hij veel overwinningen. US postal was toen idd de ploeg die hem een contract aanbood. De naam van de W-Vl ploeg ontsnapt me.

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 29 sep 2022 16:04

mao schreef: 29 sep 2022 14:23
Opleidings ploeg noem ik geen jeugd, dat is meer eigen belang.
De 2de link is zeker goed nieuws, daar kunnen andere prof ploegen ( zeker in Nederland) een voorbeeld aangegeven. :like:
Tot en met de junioren zijn het de clubs en ouders die overal voor opdraaien, in ieder geval in Nederland.
Tegenwoordig wil zowat elke zichzelf respecterende profploeg al een vinger in de pap hebben bij de junioren.

Quick step heeft nu een samenwerking opgezet met Acrog Tormans, dit was al een behoorlijke juniorenploeg maar nu krijgen ze nog wat meer armslag, ondersteuning met materiaal/ personeel en startgelegenheid in heel veel leuke buitenlandse koersen.
Ook is er een soort van opvolging met o.m. tests en ze stippelen ook voor iedere renner een programma en seizoensindeling uit.

Er zijn ondertussen al veel van dergelijke sattelietploegen bij het internationale juniorenpeloton :

AG2R
EOLO
Auto Eder (=Bora)
Uno X
Toitures Crabbé = vanaf volgend jaar verbonden met Lotto Dstny.
Team Cannibal = wordt opleidingsploeg Bahrein
FdJ, is geen ploeg maar ondersteunen individuele renners met materiaal.
Total Energies

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 29 sep 2022 16:06

i-mac schreef: 29 sep 2022 15:58
Theo V schreef: 29 sep 2022 15:42
i-mac schreef: 29 sep 2022 14:51 PL werkt al heel erg lang samen met diverse wielerploegen in België wat jeugd betreft. Het is in één van die teams dat Tom Boonen werd ontdekt. Maar een witte merel vinden is iets waar elke ploeg van droomt.
Ik zit er niet zo heel diep in maar Tom Boonen is zijn carièrre toch bij US Postal begonnen?
En na zijn podiumplek in Parijs-Roubaix toch pas begeerd door Lefevre?
Daarvoor zat hij in een West-Vlaamse ploeg. Daar boekte hij veel overwinningen. US postal was toen idd de ploeg die hem een contract aanbood. De naam van de W-Vl ploeg ontsnapt me.
De Groeninge Spurters Kortrijk

i-mac

i-mac 29 sep 2022 16:12

Dat is de naam die ik zocht. Daar maakte Tom furore, en werd er ontdekt door US Postal.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5212
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 29 sep 2022 16:26

daniel1975 schreef: 29 sep 2022 08:55 Slecht systeem, ben ik in eigenlijk alle arbeidsverbanden zwaar op tegen. Een bonus moet een extraatje zijn, niet een substantieel onderdeel van het salaris. Iemand moet gewoon op een normaal vast salaris zijn arbeid volwaardig uitvoeren.
Te vaak zie je dat bij hoge bonussen de persoon kiest voor snel scoren, minder teamgevoel en egoisme.
Helemaal mee eens. Triggert een verkeerde motivatie.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

i-mac

i-mac 29 sep 2022 16:46

Bij sport is dat veel zo.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5698
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 29 sep 2022 17:09

i-mac schreef: 29 sep 2022 15:58
Theo V schreef: 29 sep 2022 15:42
i-mac schreef: 29 sep 2022 14:51 PL werkt al heel erg lang samen met diverse wielerploegen in België wat jeugd betreft. Het is in één van die teams dat Tom Boonen werd ontdekt. Maar een witte merel vinden is iets waar elke ploeg van droomt.
Ik zit er niet zo heel diep in maar Tom Boonen is zijn carièrre toch bij US Postal begonnen?
En na zijn podiumplek in Parijs-Roubaix toch pas begeerd door Lefevre?
Daarvoor zat hij in een West-Vlaamse ploeg. Daar boekte hij veel overwinningen. US postal was toen idd de ploeg die hem een contract aanbood. De naam van de W-Vl ploeg ontsnapt me.
Duidelijk. :winkthumb:
Ik dacht dat je bedoelde dat Tom Boonen ontdekt was in een door Lefevre gesteunde jeugdploeg.
Vandaar mijn vraag.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3338
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 29 sep 2022 17:12

Nog vroeger reed Tom bij Balense BC. Die juniorenploeg heeft vandaag een samenwerkingsakkoord met Lefevere.
Afbeelding

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 759
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 29 sep 2022 17:28

Ongewild kwam de schaduwzijde van Lefevere in de documentaire Het Scheldepeloton aan het licht. Dat hij nu met een zweem van zelfgenoegzaamheid een ontvangen app-bericht "Patrick, congrats, what a rider! If you want to sell him, call me" van David Brailsford in Het Nieuwsblad laat optekenen kan op verschillende manieren uitgelegd worden.
1. Wij van QSA hebben een ronderenner die zelfs door Ineos gewild is.
2. De aandacht voor de nationale vedette blijft op deze manier in de schijnwerpers
3. Het ego van die vedette krijgt een nog dikkere laag vernis (op z'n Akkermans "Ja, mijn naam wordt genoemd ja.")
4. De sponsorcontracten gaan wellicht een nieuwe ronde in.
5. De QSA-baas is sowieso net zo mediageil als zijn poulain: als er maar over ons gepraat wordt ...

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15821
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 29 sep 2022 17:57

Klein_Verzet schreef: 29 sep 2022 17:28 Ongewild kwam de schaduwzijde van Lefevere in de documentaire Het Scheldepeloton aan het licht. Dat hij nu met een zweem van zelfgenoegzaamheid een ontvangen app-bericht "Patrick, congrats, what a rider! If you want to sell him, call me" van David Brailsford in Het Nieuwsblad laat optekenen kan op verschillende manieren uitgelegd worden.
1. Wij van QSA hebben een ronderenner die zelfs door Ineos gewild is.
2. De aandacht voor de nationale vedette blijft op deze manier in de schijnwerpers
3. Het ego van die vedette krijgt een nog dikkere laag vernis (op z'n Akkermans "Ja, mijn naam wordt genoemd ja.")
4. De sponsorcontracten gaan wellicht een nieuwe ronde in.
5. De QSA-baas is sowieso net zo mediageil als zijn poulain: als er maar over ons gepraat wordt ...
Je zou het ook eens anders kunnen bekijken.
1- Ook Ineos ziet in Evenepoel een rondewinnaar.
2- Ook de internationale media heeft interesse in het reilen en zeilen van Evenepoel
3- Evenepoel is blij met de internationale erkenning
4- Mogelijk komt er nu extra sponsorgeld om de ploeg rond Evenepoel verder uit te bouwen
5- Voor QSA is deze publiciteit mooi meegenomen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie