Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Remco Evenepoel

i-mac

i-mac 01 aug 2022 19:46

daniel1975 schreef: 01 aug 2022 19:04
i-mac schreef: 01 aug 2022 18:17
bakboord1 schreef: 01 aug 2022 18:00 Als hij wat minder communiceert zoals PL (en hijzelf deed in het verleden) en vooral zijn benen laat spreken dan wordt hij vanzelf populairder.
Dat geloof ik niet. Of hij zou al moeten naar het niveau van WvA groeien. Maar voor velen is de link tussen Remco en DQA en PL er teveel aan. Dat komt nooit meer goed. Als je niet goed in de markt ligt, komt dat zelden weer goed. En dat telt niet alleen voor Remco.
Voor wie is die link nog meer zo negatief dan?
Hoeveel renners werden al niet scheef bekeken omdat ze bij de ploeg van PL gingen rijden? Eens ze daar weg gingen, was alles weer vergeten.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37374
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 aug 2022 19:53

Naam en rugnummer graag!
Calimero gedrag kunnen we niet zoveel mee.
En als het echt zo blijkt te zijn is er blijkbaar toch iets mis met de beeldvorming rondom (m.n.) de ploegleider en zijn entourage.
Less is bore

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4618
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 01 aug 2022 19:55

daniel1975 schreef: 01 aug 2022 19:25 Smetje zal altijd blijven plakken.
Bramati was té haastig om het te pakken om niet verdacht te zijn. Voor zelfde geld was er niks loos, maar ze hebben de impact wel onderschat.
Qua impact lees je daar alleen nog iets over op nederlands fora in pogingen tot een bepaalde stemmingmakerij.
Na Wout is Remco veruit de populairste in Belgie (en dus niet alleen in Vlaanderen) en bij de jeugd is hij nog populairder dan bij de volwassenen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37374
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 aug 2022 20:05

Erik Dekker is nog steeds populair in NL ;-)
Less is bore

hayes

hayes 01 aug 2022 20:17

bakboord1 schreef: 01 aug 2022 18:00
hayes schreef: 30 jul 2022 20:31 Wat een spitsvondige reacties weer. Wordt wat zielig.
Best dat er altijd een emoji bijstaat dat het grappig zou moeten zijn ;)
Remco is 22 en heeft een palmares op u tegen te zeggen. Zellfs meer dan een Van Aert of Van der Poel op die leeftijd.

Ging Mathieu trouwens ook weer niet de Tour kleur geven? Was toch vooral vaalbruin... 😂
O ja, Remco is niet hijgend en huilend op de grond moeten vallen na z'n overwinning...
En jij vraagt je af waarom Remco niet geliefd is? Volgens mij doe jij net zo hard mee aan de polarisatie die ik bij Sporza zag ten koste van de Nederlanders.
Om je punt te maken zet je een viervoudig Europees en Wereldkampioen neer als een natte tosti.
Mathieu was een van de smaakmakers van de tour vorig jaar maar kennelijk vind jij het nodig iemand anders belachelijk te moeten maken om jouw sporter op te hemelen. Dat gaat niet bepaald uit van je eigen kracht.

Het interview van Remco afgelopen week bij VLV was prima te pruimen maar Remco heeft zijn imago nog altijd tegen. Hij was een jongen met veel potentie maar met nog meer bravoure. Zoals hij finishte afgelopen week is voor mij te overdreven. Het weggemoffelde bidonnetje in de tour icm zijn prestaties zette ook vraagtekens bij velen. PL zit bij velen in de allergie en Remco wordt met hem geassocieerd. Reputatie komt te voet en gaat te paard.
Als hij wat minder communiceert zoals PL (en hijzelf deed in het verleden) en vooral zijn benen laat spreken dan wordt hij vanzelf populairder.
Als je een beetje kan lezen, snap je dat ik dit doe als reactie op de posts over Remco. Ik meld in de volgende post trouwens dat ik heel hard apprecieer wat Matthieu doet. Maar dat kwam je misschien net iets minder goed uit? Ik bewonder hem enorm, maar ben geen fan. En ga zeker niet na elke overwinning op een forum nog maar eens dezelfde onzin herhalen.

Dat bidonnetje is een finale bidonnetje, zoals quasi iedereen dat neemt. Maar ook dat past niet goed in het anti PL kraam vermoed ik.

PL zit trouwens vooral bij Nederlanders in de allergie. :mrgreen: :D
Zoals je eigenlijk aangeeft zijn er geen rationele redenen maar "de manier waarop hij aankomt is overdreven"?? Nogmaals, moet hij gillen gieren als een varkentje en languit op de grond vallen dan?

i-mac

i-mac 01 aug 2022 20:21

daniel1975 schreef: 01 aug 2022 19:53 Naam en rugnummer graag!
Calimero gedrag kunnen we niet zoveel mee.
En als het echt zo blijkt te zijn is er blijkbaar toch iets mis met de beeldvorming rondom (m.n.) de ploegleider en zijn entourage.
Serieus? Of lees je dan bepaalde stukken van het forum niet? Je kan toch niet ontkennen dat er hier leden zijn die het totaal niet hebben begrepen op PL en bij uitbreiding iedereen die er bij fietst, of op dat moment van zijn carriere erbij fietste.

Dat er kritiek is op Remco nu, daar heb ik begrip voor. Ik heb zelf al in het verleden geschreven dat hij zijn woorden beter zou wikken en wegen. Jammer genoeg heeft de pers bloed geroken, en leggen ze hem woorden in de mond die hij beter zou laten. Daar ligt het probleem. En dat PL graag in de belangstelling staat, is geen geheim. Helaas werkt dat bij veel mensen als een rode lap op een stier.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 01 aug 2022 20:24

i-mac schreef: 01 aug 2022 20:21
daniel1975 schreef: 01 aug 2022 19:53 Naam en rugnummer graag!
Calimero gedrag kunnen we niet zoveel mee.
En als het echt zo blijkt te zijn is er blijkbaar toch iets mis met de beeldvorming rondom (m.n.) de ploegleider en zijn entourage.
.............? Je kan toch niet ontkennen dat er hier leden zijn die het totaal niet hebben begrepen op PL .......
Daar ga je daniel1975 toch niet van verdenken zeker :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37374
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 aug 2022 20:43

i-mac schreef: 01 aug 2022 20:21
Serieus? Of lees je dan bepaalde stukken van het forum niet? Je kan toch niet ontkennen dat er hier leden zijn die het totaal niet hebben begrepen op PL en bij uitbreiding iedereen die er bij fietst, of op dat moment van zijn carriere erbij fietste.
Ik moet niks van PL hebben en van dat wolfpack-gejammer.
Maar serieus: ik weet écht niet welke renners er pas in ongenade zijn gevallen nadat ze bij Patlev tekenden.
Cav moest ik daarvoor al niet (teveel fratsen uitgehaald in de sprints) en Terpstra ben ik nooit fan van geweest. Overigens wel knap wat beiden hebben bereikt.
Less is bore

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2019
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 01 aug 2022 20:45

@hayes, dat jij alles met de mantel der liefde bedekt van hem en zijn ploeg, betekent nog niet dat iedereen zo positief is. Dat jij het een finale bidon noemt en dat wil versterken door te zeggen dat iedereen dat doet geeft al aan dat je die afzwakking nodig hebt om een ander te overtuigen. Voor de wantrouwenden was het iets dat heel gericht uit zijn zak werd gehaald en weggemoffeld.

Wat iemand wel of niet moet doen voor en na de finish is niet aan mij. Het een spreekt me meer aan dan het ander. Maar ik vind het niet nodig om Mathieu af te zeiken als je hoort dat jouw idool niet bij iedereen geliefd is om de maniertjes die hij heeft. Je laatste zin is dan ook erg kinderachtig.

hayes

hayes 01 aug 2022 21:03

dubbelpost
Laatst gewijzigd door hayes op 01 aug 2022 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.

hayes

hayes 01 aug 2022 21:04

Ok, jij mag het niet leuk vinden hoe iemand viert, maar ik dus niet. Genoteerd.
Zodra QS of PL genoemd, wordt schieten er hier in overdrive.
Da's pas kinderachtig.

Iets gewoon ontkennen omdat het niet in je kraam pas, idem. Finalebidon. Geloof vooral niet dat het common practice is. Als je dat goed uitkomt.
Denk je nu echt dat QS en Remco een verboden product mee gaan nemen in de koers zelf?? Echt?

Remco is trouwens helemaal mijn idool niet.
En wat bedek ik allemaal ("alles") met de mantel der liefde?

Bijna letterlijk op iedere nieuwe post over een overwinning wordt er 'geinig' gereageerd. Keer op keer.
Staat hij je niet aan? Dan reageer je gewoon niet. Niet zo moeilijk. Dacht ik...

hayes

hayes 01 aug 2022 21:08

Wat moeten we hiervan dan denken?

Afbeelding

Ik spits het nu toe op Mathieu omdat die gewoon veel in beeld komt.
Maar wat ik niet doe is zeuren over z'n maniertjes in het Mathieu-topic... Of hoe hij altijd zegt na een klinkende overwinning claimt dat hij nog ver van top is... enzovoort... ;)

Plaats reactie