Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Remco Evenepoel

hayes

hayes 01 mei 2022 09:55

Populariteit in het peloton en populariteit bij 'het volk' is ook niet hetzelfde.
Cfr. Sagan ;)

zeddleppelin
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 17 okt 2018 09:16

zeddleppelin 02 mei 2022 20:44

Pelep schreef: 29 apr 2022 18:58
zeddleppelin schreef: 29 apr 2022 14:06
TL@ schreef: 28 apr 2022 13:35 Dus geen enkele gewone Vlaming? Enkel de mensen die in bed liggen met Nuyens (of hem voor het 1 of ander nodig hebben). Als renner was hij ook al niet bepaald de meest populaire bij zijn collega's.
Reken mij dan maar als uw eerste 'gewone Vlaming' die 'de kant' van Nuyens kiest. Ik heb hier indertijd het arrest gepost van het Arbeidshof en sec juridisch bevestigde het enigszins mijn vermoeden hoe de vork aan de steel zat en WvA het spel ook niet zo correct heeft gespeeld (lees: zich verkeerdelijk heeft laten adviseren door een advocaat die er duidelijk niet veel kaas van gegeten heeft of zich gewoonweg mispakt heeft). Pacta sunt servanda (of er moet boter bij de vis komen, boter die Wout bij Jumbo heeft gehaald).

Denk overigens dat de rol van Jumbo-Visma niet onderschat moet worden, aangezien de kans wel reëel is dat zij de vergoedingen waartoe hij veroordeeld werd/wordt zullen ophoesten.
Juridisch je gram halen staat niet meteen gelijk aan de sympathie van 'het volk' halen. Na de berichten over Nuyens door idd Leukemans en Van Aert, zal die zijn fanclubje toch wel heel klein en regionaal zijn.
De opmerking was dat niemand 'de kant' van Nuyens koos. Of dat nu op juridisch vlak of vlak van sympathie is, speelt m.i. eigenlijk geen rol (en wat mij betreft ging de discussie over het juridisch geschil tussen Nuyens en van Aert).

De manier waarop Wout (lees: zijn advocaat die bij ons toch ook wel de reputatie heeft van zeer mediageil te zijn) gemeend heeft de zaak in de media te moeten uitsmeren en bepaalde onbewezen/niet-gevolgde zaken te moeten verkondigen (die dan nadien van tafel werden geveegd), heeft bij verschillende mensen die ik weet de perceptie van Nuyens doen veranderen.

Ik denk dat je van het merendeel van het peloton wel verhalen kan opfrissen om die zwart te maken (waarmee ik niet wil zeggen dat Nuyens geen lul is). Feit is dat van Aert zijn hand m.i. wat overspeeld heeft in die procedure (bijv. https://www.hln.be/veldrijden/nieuw-hoo ... ~a070bedc/)

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12466
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 03 mei 2022 08:20

Op een gegeven moment wordt in dit soort zaken vaak door beide partijen de realiteit uit het oog verloren.
En in de rechtspraak werkt vaak iets toegeven of sorry zeggen vaak als schuld bekennen....... (lees je leasecontract er maar op na als je die hebt).

Wie er gelijk krijgt heeft nog geen gelijk. De rechtspraak is vaak heel oneerlijk en gaat alleen uit van pure bewijsbare feiten.
Logisch, maar daardoor kom je er vaak niet uit en krijg je mijn bovenstaande zinnetje.

Nuyens kan een mafkees zijn, maar hij heeft toch ergens iets om een zaak te beginnen, net als Wout.
Advocaten hebben maar wat graag zo'n zaak en de (freelance) media kan ook lekker weer zijn zakken vullen.
Het geld wat er in zo'n hele zaak om gaat is misschien wel 50X waar het in de rechtszaal om gaat.

zeddleppelin
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 17 okt 2018 09:16

zeddleppelin 03 mei 2022 09:29

wasbeer2006 schreef: 03 mei 2022 08:20 Wie er gelijk krijgt heeft nog geen gelijk. De rechtspraak is vaak heel oneerlijk en gaat alleen uit van pure bewijsbare feiten.

(...)

Advocaten hebben maar wat graag zo'n zaak en de (freelance) media kan ook lekker weer zijn zakken vullen.
Het geld wat er in zo'n hele zaak om gaat is misschien wel 50X waar het in de rechtszaal om gaat.
Als je weet welke bedragen er over en weer gevorderd werden, denk ik niet dat de erelonen in deze zelfs nog niet één op één zouden bereiken. Het zijn geen Amerikaanse firma's (en dan nog, zelfs die komen daar niet aan) én in België is de advocatuur nog relatief goedkoop, hoewel WVS gekend staat als een dure vogel. Waarom van Aert hem genomen heeft, gaat mijn verstand nog steeds te boven en daar schuilt m.i. ook deel van de antipathie: de man is een penalist en meende het proces namens van Aert op die manier in de media te moeten voeren, waar je in het sociaal recht zaken die je inroept, moet bewijzen . Als je dat niet kan, heb je een zwakke zaak (en begin je er niet aan), punt aan de lijn. Dan moet je niet hoog van de toren gaan blazen.

Herlees het arrest gewoon eens: de dingen waarvan Nuyens (Sniper Cycling) beschuldigd werd, konden niet hard gemaakt worden. En dan moet je m.i. ofwel het contract uitdoen, ofwel een oplossing onder volwassenen proberen vinden.

https://www.rechtbanken-tribunaux.be/si ... ebsite.pdf

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4612
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 03 mei 2022 15:46

Als een rechtbank bepaalde verklaringen negeert is dat niet hetzelfde dan 'niet hard kunnen maken' , zie de verklaringen van Albert en mecanicien. Daar waar dit in eerste aanleg dit niet werd genegeerd. Het is dus een keuze, een appreciatie van de feiten door de rechtbank, geen feitelijkheid.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15822
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 03 mei 2022 16:38

Ik heb echt geen flauw idee wat Remco Evenepoel, want dit is toch echt wel zijn topic, te maken heeft met de rechtszaak tussen Van Aert en Nuyens.
I know myself like no one else
Nothing to defend

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4612
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 03 mei 2022 19:35

Tja volgens een samenzweringstheorie van Nederlands oorsprong zou PatLev de rechter van het hof van beroep omgekocht hebben met een dosis doping die ze nog liggen hadden van Ibarguren om zo Wout pootje te lappen voor zijn uitspraken over Remco na de mislukte WK -taktiek in Leuven

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 04 mei 2022 09:24

Verzin je die nou ter plekke? :oops: :mrgreen:

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 04 mei 2022 16:01

de missing link hierbij = ironische humor. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8291
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 04 mei 2022 17:47

ottorongo schreef: 04 mei 2022 16:01 de missing link hierbij = ironische humor. :mrgreen:
Maar wel even gezegd zodat het niet vergeten wordt.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4612
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 24 mei 2022 21:14

Nog eentje voor Remco, de openingsetappe van de de ronde van Noorwegen. Leuk decor ook om in te fietsen.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3339
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 24 mei 2022 21:19

... en deze keer meer als puncheur. Mooi.
Afbeelding

Plaats reactie