Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Remco Evenepoel

RobertvD
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 dec 2019 15:23

RobertvD 27 sep 2022 08:40

i-mac schreef: 26 sep 2022 13:52 Of het in Nederland kan weet ik niet, maar luisteren naar Sporza radio en de klank van de TV uit is ideaal. De Cauwer kan ik nog hebben, maar kvn is een omhoog gevallen kwast ... Iemand die graag mee vaart met de successen van anderen.
De Cauwer is overigens geen overdreven chauvinist. In het algemeen is hij zeer positief over Nederlandse renners. Ik kan me herinneren dat hij jaren geleden al zeer lovend was over Tom Dumoulin, die toen nog niks gewonnen had (en ze bij de NOS waarschijnlijk niet eens wisten wie het was). Ook over Arensman spreekt hij al jaren positief.

En als het over Hennie Kuiper gaat, dan is het helemaal mooi.... :)

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 759
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 27 sep 2022 13:19

gede schreef: 26 sep 2022 18:18 Maar als je jezelf iedere keer laat vangen en weer ongelofelijk geschokt gaat doen omdat het wééééér gebeurt dat journalisten 'happy' gaan doen omdat een landgenoot op weg is het WK wielrennen te winnen, dan ben je toch echt een (*).

(*) Aan te vullen naar keuze met weinig flatterend zelfstandig naamwoord.
Een ... Remconiet. Een Remconiet is een persoon die de mens altijd centraal zet, die relativeert, die niet aan godenverering noch heldenverering doet, die zich bewust is van de nietigheid van hemzelf en zijn soort in het algemeen. Dit in tegenstelling tot de Remcopulist.

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 759
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 27 sep 2022 13:21

RobertvD schreef: 27 sep 2022 08:40
i-mac schreef: 26 sep 2022 13:52 Of het in Nederland kan weet ik niet, maar luisteren naar Sporza radio en de klank van de TV uit is ideaal. De Cauwer kan ik nog hebben, maar kvn is een omhoog gevallen kwast ... Iemand die graag mee vaart met de successen van anderen.
De Cauwer is overigens geen overdreven chauvinist. In het algemeen is hij zeer positief over Nederlandse renners. Ik kan me herinneren dat hij jaren geleden al zeer lovend was over Tom Dumoulin, die toen nog niks gewonnen had (en ze bij de NOS waarschijnlijk niet eens wisten wie het was). Ook over Arensman spreekt hij al jaren positief.

En als het over Hennie Kuiper gaat, dan is het helemaal mooi.... :)
Allemaal waar, maar José de Cauwer is veranderd sinds Evenepoel (mag ik dat zeggen of moet het Remco wezen?) zijn neus aan het venster heeft gestoken. En, de samenwerking met KvN doet hem ook geen goed.

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 27 sep 2022 13:30

Klein_Verzet schreef: 27 sep 2022 13:19
gede schreef: 26 sep 2022 18:18 Maar als je jezelf iedere keer laat vangen en weer ongelofelijk geschokt gaat doen omdat het wééééér gebeurt dat journalisten 'happy' gaan doen omdat een landgenoot op weg is het WK wielrennen te winnen, dan ben je toch echt een (*).

(*) Aan te vullen naar keuze met weinig flatterend zelfstandig naamwoord.
Een ... Remconiet. Een Remconiet is een persoon die de mens altijd centraal zet, die relativeert, die niet aan godenverering noch heldenverering doet, die zich bewust is van de nietigheid van hemzelf en zijn soort in het algemeen. Dit in tegenstelling tot de Remcopulist.
Als u woorden aan hem gaat toewijden, dan ben u wel echt aan het verafgoden.

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 27 sep 2022 13:32

Klein_Verzet schreef: 27 sep 2022 13:21
RobertvD schreef: 27 sep 2022 08:40
i-mac schreef: 26 sep 2022 13:52 Of het in Nederland kan weet ik niet, maar luisteren naar Sporza radio en de klank van de TV uit is ideaal. De Cauwer kan ik nog hebben, maar kvn is een omhoog gevallen kwast ... Iemand die graag mee vaart met de successen van anderen.
De Cauwer is overigens geen overdreven chauvinist. In het algemeen is hij zeer positief over Nederlandse renners. Ik kan me herinneren dat hij jaren geleden al zeer lovend was over Tom Dumoulin, die toen nog niks gewonnen had (en ze bij de NOS waarschijnlijk niet eens wisten wie het was). Ook over Arensman spreekt hij al jaren positief.

En als het over Hennie Kuiper gaat, dan is het helemaal mooi.... :)
Allemaal waar, maar José de Cauwer is veranderd sinds Evenepoel (mag ik dat zeggen of moet het Remco wezen?) zijn neus aan het venster heeft gestoken. En, de samenwerking met KvN doet hem ook geen goed.
Je hebt gewoon niet goed opgelet. Al toen Evenepoel het WK juniores reed, liet JdC al duidelijk blijken dat hij hem enorm bewondert. Vind ik ook niets mis mee. Je ziet dat op elke zender in elk land gebeuren. In dit geval 'prikt' het de Nederlanders een beetje in wat open wonden schijnbaar.

Wat overigens ook moet worden gemerkt: De Cauwer is GEEN journalist, hij hoeft ook NIET neutraal te zijn, hij zit in elke uitzending als sidekick/wielerkenner. Ik moet overigens nog horen welke verslaggever, waar dan ook, de koers beter leest dan De Cauwer dat doet (uiteraard maakt hij ook fouten, maar hij ziet het doorgaans verdomd goed).

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 759
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 27 sep 2022 13:40

Als José de Cauwer steevast alle renners bij hun achternaam noemt, maar daarmee ophoudt als Evenepoel zijn overwinningen behaalt bij de profs dan noem ik dat een significante (jammerlijke) verandering.

O ja. Iemand die ik qua intellect en koersinzicht hoger inschat is: Stef Clement.

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 27 sep 2022 13:42

Klein_Verzet schreef: 27 sep 2022 13:40 Als José de Cauwer steevast alle renners bij hun achternaam noemt, maar daarmee ophoudt als Evenepoel zijn overwinningen behaalt bij de profs dan noem ik dat een significante (jammerlijke) verandering.
Dit is al die 10x keer(zowat) dat je daarover komt zagen. Wow man, is dat nou zoooo erg? Je vergist je trouwens schromelijk. JdC zegt ook al gemakkelijk 'Wout' of 'Lampie' (i.p.v. Lampaert). Hij kent die mannen ook gewoon.

Nooit gedacht dat in 2022 iemand nog aanstoot gingen nemen aan zelfs het gebruiken van een voornaam...

Denk dat jij nog een paar moeilijke TV-jaartjes gaat hebben hoor...

RobertvD
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 dec 2019 15:23

RobertvD 27 sep 2022 13:44

Klein_Verzet schreef: 27 sep 2022 13:21 Allemaal waar, maar José de Cauwer is veranderd sinds Evenepoel (mag ik dat zeggen of moet het Remco wezen?) zijn neus aan het venster heeft gestoken. En, de samenwerking met KvN doet hem ook geen goed.
De Cauwer is bijzonder positief over Evenepoel nu, maar is in de afgelopen jaren ook al kritischer geweest. Ik vermoed dat hij ook heel enthousiast zou zijn mocht Evenepoel een andere nationaliteit hebben. Ok, dat het een Belg is maakt hem nog net wat lyrischer.

Over KVN ben ik helemaal met je eens. Die man mag van mij van de TV verdwijnen.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3340
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 27 sep 2022 13:46

Klein_Verzet schreef: 27 sep 2022 13:40 Als José de Cauwer steevast alle renners bij hun achternaam noemt, maar daarmee ophoudt als Evenepoel zijn overwinningen behaalt bij de profs dan noem ik dat een significante (jammerlijke) verandering.
De meerderheid van de journalisten/Youtubers spreekt over Remco. Dat bekt gewoon gemakkelijker dan Evenepoel.
Afbeelding

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 27 sep 2022 13:47

RobertvD schreef: 27 sep 2022 13:44
Klein_Verzet schreef: 27 sep 2022 13:21 Allemaal waar, maar José de Cauwer is veranderd sinds Evenepoel (mag ik dat zeggen of moet het Remco wezen?) zijn neus aan het venster heeft gestoken. En, de samenwerking met KvN doet hem ook geen goed.
De Cauwer is bijzonder positief over Evenepoel nu, maar is in de afgelopen jaren ook al kritischer geweest. Ik vermoed dat hij ook heel enthousiast zou zijn mocht Evenepoel een andere nationaliteit hebben. Ok, dat het een Belg is maakt hem nog net wat lyrischer.

Over KVN ben ik helemaal met je eens. Die man mag van mij van de TV verdwijnen.
Gelukkig, mensen met een nuchtere kijk hier...

Ik ben het helemaal met u eens. KVN is een man voor het tennis, daar weet hij ook meer van. Ik heb hem afgelopen weekend veel vergissingen horen maken. Renners/rensters niet herkennen, enz.. Ook toen Wout Van Aert die belachelijke actie bergop deed en JDC aangaf dat dit een tactische blunder was, probeerde hij toch nog om het als zinvolle tactiek uit te leggen... Nee, hij kent er veel te weinig van. In één van de P-R's van Boonen, riep hij op het einde ook 'hallelujaaaaa'. Ik kan het niet goed uitleggen, maar ik vond dat op één of andere manier niet passen. Het was een vorm van 'vergoddelijking' (hier vind ik de opmerking dus wel gepast), die niet hoeft.

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 759
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 27 sep 2022 13:48

gede schreef: 27 sep 2022 13:42 Denk dat jij nog een paar moeilijke TV-jaartjes gaat hebben hoor...
En met mij Renaat Schotte, die De Cauwer meermaals op zijn dweepzucht heeft gewezen.

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 27 sep 2022 13:50

Klein_Verzet schreef: 27 sep 2022 13:48
gede schreef: 27 sep 2022 13:42 Denk dat jij nog een paar moeilijke TV-jaartjes gaat hebben hoor...
En met mij Renaat Schotte, die De Cauwer meermaals op zijn dweepzucht heeft gewezen.
Daar mag jij nu meteen dan een paar letterlijke voorbeelden van geven. Ik ben benieuwd.

Plaats reactie