Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Remco Evenepoel

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 02 sep 2022 16:10

k33z schreef: 02 sep 2022 16:07 Waarom ik vind dat je niet moet testen zonder klachten? Omdat het niet houdbaar is, omdat 'wij' als normale burgers dat ook niet meer doen? Waarom moet een prof wielrenner dat dan wel doen?

Corona kan gevaarlijk zijn zoals een aantal hier zeggen, maar gelukkig in de meeste gevallen niet. Maar ik wil niet in een discussie terecht komen over de gevaren van Corona, want daar denkt iedereen (ook de data) toch anders over.

Feit is dat wij wereldwijd ongeveer richting een model gaan waar we alleen nog testen bij klachten. Dat is dus exact wat ik aangeef.
Een profrenner moet dat doen omdat hij die kennis nodig heeft. Hij kan namelijk zijn kopman aansteken waardoor een grote zege in zijn carrière hem kan ontvallen... Voor die mensen is het belang om het te weten veel en veel groter dan voor de doorsnee werkman en -vrouw.

Dus zoals ik al zei: Soms is een gedifferentieerde en doordachte aanpak zeer nuttig. Waarom moet het altijd alles of niets zijn? De wereld van vandaag lijkt tussenwegen niet meer te kunnen 'processen'.

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 02 sep 2022 16:12

Jans schreef: 02 sep 2022 16:07 Oh die masseur mag je wel besmetten? En hoe moet dat de volgende dag dan, zonder masseur?
Ik dacht dat vrouwen door konden zeuren...
U begrijpt mijn punt niet. Als ik bij de masseur ga, besmet ben maar het niet weet, zou het zomaar kunnen dat kopman X na mij bij de masseur komt en door het in het lokaal aanwezige virus wordt besmet.

Is dit allemaal zo complex om te begrijpen? Jij mag dat zeuren vinden, maar zo lang mensen niet kunnen/willen begrijpen dat de huidige strategie best zinvol is, tsja, dan mag ik toch moeite doen om mijn visie te geven of niet?

k33z
Forum-lid
Berichten: 345
Lid geworden op: 17 sep 2008 12:26

k33z 02 sep 2022 16:16

Hoeveel wielrenners hebben een race in rook zien opgaan door een positieve test zonder dat ze echt klachten hadden en hoe vaak heeft een wielrenner een race moeten verlaten omdat hij (of zij) daadwerkelijk echt klachten had en niet door kon fietsen?

Ik heb daar wel een gevoel bij, maar heb de data niet. Er zitten niet alleen voordelen aan testen, exact gelijkt aan in de normale maatschappij waar de hele arbeidsmarkt in was gestort omdat iedereen met milde of geen klachten maar wel met positieve test thuis zat.

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 02 sep 2022 16:19

k33z schreef: 02 sep 2022 16:16 Hoeveel wielrenners hebben een race in rook zien opgaan door een positieve test zonder dat ze echt klachten hadden en hoe vaak heeft een wielrenner een race moeten verlaten omdat hij (of zij) daadwerkelijk echt klachten had en niet door kon fietsen?

Ik heb daar wel een gevoel bij, maar heb de data niet. Er zitten niet alleen voordelen aan testen, exact gelijkt aan in de normale maatschappij waar de hele arbeidsmarkt in was gestort omdat iedereen met milde of geen klachten maar wel met positieve test thuis zat.
Ik kan mezelf alleen maar herhalen: Als je het hebt, kan je het beter wél dan niet weten. En daarna neem je gewoon maximaal je maatregelen om te vermijden dat anderen het overnemen en dan eventueel wél zwaar ziek worden. Complexer dan dat is het niet.

k33z
Forum-lid
Berichten: 345
Lid geworden op: 17 sep 2008 12:26

k33z 02 sep 2022 16:22

gede schreef: 02 sep 2022 16:19
k33z schreef: 02 sep 2022 16:16 Hoeveel wielrenners hebben een race in rook zien opgaan door een positieve test zonder dat ze echt klachten hadden en hoe vaak heeft een wielrenner een race moeten verlaten omdat hij (of zij) daadwerkelijk echt klachten had en niet door kon fietsen?

Ik heb daar wel een gevoel bij, maar heb de data niet. Er zitten niet alleen voordelen aan testen, exact gelijkt aan in de normale maatschappij waar de hele arbeidsmarkt in was gestort omdat iedereen met milde of geen klachten maar wel met positieve test thuis zat.
Ik kan mezelf alleen maar herhalen: Als je het hebt, kan je het beter wél dan niet weten. En daarna neem je gewoon maximaal je maatregelen om te vermijden dat anderen het overnemen en dan eventueel wél zwaar ziek worden. Complexer dan dat is het niet.
Daar verschillen wij dan fundamenteel van mening, jouw mening is zeker geen feit :)

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 02 sep 2022 16:28

k33z schreef: 02 sep 2022 16:22
gede schreef: 02 sep 2022 16:19
k33z schreef: 02 sep 2022 16:16 Hoeveel wielrenners hebben een race in rook zien opgaan door een positieve test zonder dat ze echt klachten hadden en hoe vaak heeft een wielrenner een race moeten verlaten omdat hij (of zij) daadwerkelijk echt klachten had en niet door kon fietsen?

Ik heb daar wel een gevoel bij, maar heb de data niet. Er zitten niet alleen voordelen aan testen, exact gelijkt aan in de normale maatschappij waar de hele arbeidsmarkt in was gestort omdat iedereen met milde of geen klachten maar wel met positieve test thuis zat.
Ik kan mezelf alleen maar herhalen: Als je het hebt, kan je het beter wél dan niet weten. En daarna neem je gewoon maximaal je maatregelen om te vermijden dat anderen het overnemen en dan eventueel wél zwaar ziek worden. Complexer dan dat is het niet.
Daar verschillen wij dan fundamenteel van mening, jouw mening is zeker geen feit :)
Dan denk ik dat u niet uw plaats zou hebben in het wielerpeloton. Daar weten renners en staff liefst zo veel mogelijk over de gezondheid van hun renners.

Heb je nu al veel renners zwaar horen klagen omdat ze onterecht uitgesloten zijn? Ik niet. Dat zegt toch alles?? Het gebeurt dus gewoon in overleg.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 02 sep 2022 16:39

gede schreef: 02 sep 2022 16:12
Jans schreef: 02 sep 2022 16:07 Oh die masseur mag je wel besmetten? En hoe moet dat de volgende dag dan, zonder masseur?
Ik dacht dat vrouwen door konden zeuren...
U begrijpt mijn punt niet. Als ik bij de masseur ga, besmet ben maar het niet weet, zou het zomaar kunnen dat kopman X na mij bij de masseur komt en door het in het lokaal aanwezige virus wordt besmet.

Is dit allemaal zo complex om te begrijpen? Jij mag dat zeuren vinden, maar zo lang mensen niet kunnen/willen begrijpen dat de huidige strategie best zinvol is, tsja, dan mag ik toch moeite doen om mijn visie te geven of niet?
Is het zo complex om te bedenken dat je die masseur dan toch nog kunt besmetten en de volgende dag een masseur met corona hebt? En dus geen masseur hebt die kan werken?

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 02 sep 2022 16:44

Jans schreef: 02 sep 2022 16:39
gede schreef: 02 sep 2022 16:12
Jans schreef: 02 sep 2022 16:07 Oh die masseur mag je wel besmetten? En hoe moet dat de volgende dag dan, zonder masseur?
Ik dacht dat vrouwen door konden zeuren...
U begrijpt mijn punt niet. Als ik bij de masseur ga, besmet ben maar het niet weet, zou het zomaar kunnen dat kopman X na mij bij de masseur komt en door het in het lokaal aanwezige virus wordt besmet.

Is dit allemaal zo complex om te begrijpen? Jij mag dat zeuren vinden, maar zo lang mensen niet kunnen/willen begrijpen dat de huidige strategie best zinvol is, tsja, dan mag ik toch moeite doen om mijn visie te geven of niet?
Is het zo complex om te bedenken dat je die masseur dan toch nog kunt besmetten en de volgende dag een masseur met corona hebt? En dus geen masseur hebt die kan werken?
Zucht **** Het gaat om het maximaal BEPERKEN van het risico. Als de renner er niks meer te zoeken heeft én je wil elk risico 100 % uitsluiten, stuur hem dan naar huis. Wanneer je beslist dat het nuttig is om hem te laten rijden, ga je hem toch moeten verzorgen hoor...

Het was overigens maar één van de voorbeelden die ik aanhaalde om aan te tonen wat je als ploeg kan doen als iemand asymptomatisch positief is... En dan zeggen ze dat ik zaag.. amai jongens...

k33z
Forum-lid
Berichten: 345
Lid geworden op: 17 sep 2008 12:26

k33z 02 sep 2022 16:46

Gede je bent in held in het verkondigen van een mening als een feit, geen enkele zin om daarmee een discussie te voeren. Succes ermee :)

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 02 sep 2022 16:58

k33z schreef: 02 sep 2022 16:46 Gede je bent in held in het verkondigen van een mening als een feit, geen enkele zin om daarmee een discussie te voeren. Succes ermee :)
Zoals ik eerder al aangaf: Ik heb een grote voorliefde voor wetenschap. Ik ken het verschil tussen 'feit' en 'mening'. Het FEIT dat ik voor mijn MENING uitkom, maakt die mening nog lang geen feit.

Maar het is wel een FEIT dat voor wielrenners in het bijzonder hun gezondheid van waanzinnig groot belang is. Daarom begrijp ik niet dat sommigen niet willen inzien dat dit betekent dat er op sommige vlakken anders met wielrenners wordt omgegaan dan dat men met 'gewone mensen' (niet-professioneel sporters) omgaat.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 02 sep 2022 17:27

k33z schreef: 02 sep 2022 16:46 Gede je bent in held in het verkondigen van een mening als een feit, geen enkele zin om daarmee een discussie te voeren. Succes ermee :)
+1

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 02 sep 2022 17:33

Jans schreef: 02 sep 2022 17:27
k33z schreef: 02 sep 2022 16:46 Gede je bent in held in het verkondigen van een mening als een feit, geen enkele zin om daarmee een discussie te voeren. Succes ermee :)
+1
+2

Dit gaat nergens over wmb.

Plaats reactie