Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Remco Evenepoel

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16199
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 02 sep 2022 13:55

gede schreef: 02 sep 2022 13:02

Letterlijk al het bovenstaande is iets wat in uw hoofd leeft, iets wat u er helemaal zelf van maakt...

En nee hoor, durf als niet-Nederlander niet je ambities uit te spreken, straal geen zelfvertrouwen uit, want o wee, dan ben je persona non grata.
Blijkbaar niet alleen in mijn hoofd maar al zou dat zo zijn, is dat mijn beleving van de sport.

Hetzelfde geldt voor de manier van communiceren van Remco/Patlev/Sinyard. Ik vind het niet prettig dus ik zie liever een ander winnen. Om die ander te laten winnen, zullen zij toch echt moeten verliezen. Zo werkt een wedstrijd.
Campagnolo Ultra Dork

barverme
Forum-lid
Berichten: 377
Lid geworden op: 25 jun 2019 10:34

barverme 02 sep 2022 14:31

JPAR schreef: 02 sep 2022 08:22 Stel dat RE nu corona oploopt in de Vuelta. En hij is, zoals ze dan zeggen, a-symptomatisch en het is nog niet bekend in het peleton. Zou Patlev hem dan terugtrekken?
Intussen is je hypothese wat actueler geworden: Ayuso (5e in het algemeen klassement) heeft corona opgelopen, is asymptomatisch en start toch vandaag.
(En dan zijn ze verwonderd dat er zo veel besmettingen in het peloton zijn)

k33z
Forum-lid
Berichten: 345
Lid geworden op: 17 sep 2008 12:26

k33z 02 sep 2022 14:43

Je zou als je asumptomatisch bent niet eens moeten weten dat je Corona hebt. Stop met testen, alleen bij klachten.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5292
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 02 sep 2022 14:52

k33z schreef: 02 sep 2022 14:43 Je zou als je asumptomatisch bent niet eens moeten weten dat je Corona hebt. Stop met testen, alleen bij klachten.
Waarom vind je dat? Je kunt namelijk wel iemand anders besmetten die vervolgens wel heel ziek kan worden. En al wordt diegene er ook niet ziek van, dan kan diegene ook weer iemand anders besmetten etc. Dat is hoe het werkt. Inmiddels is men er wel achter dat Corona blijvende beschadigingen aanricht. Afhankelijk van de persoon verschilt de plek. Daardoor hebben sommige mensen praktisch geen last en anderen wel. Maar bij iedereen blijft er een beschadiging achter.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4525
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 02 sep 2022 14:59

JPAR schreef: 02 sep 2022 14:52
k33z schreef: 02 sep 2022 14:43 Je zou als je asumptomatisch bent niet eens moeten weten dat je Corona hebt. Stop met testen, alleen bij klachten.
Waarom vind je dat? Je kunt namelijk wel iemand anders besmetten die vervolgens wel heel ziek kan worden. En al wordt diegene er ook niet ziek van, dan kan diegene ook weer iemand anders besmetten etc. Dat is hoe het werkt. Inmiddels is men er wel achter dat Corona blijvende beschadigingen aanricht. Afhankelijk van de persoon verschilt de plek. Daardoor hebben sommige mensen praktisch geen last en anderen wel. Maar bij iedereen blijft er een beschadiging achter.
Misschien willen we niet elke dag to het oneindige blijven testen?….
Deden we vroeger ( 2jaar geleden) toch ook niet.

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 02 sep 2022 15:08

k33z schreef: 02 sep 2022 14:43 Je zou als je asumptomatisch bent niet eens moeten weten dat je Corona hebt. Stop met testen, alleen bij klachten.
Dat vind ik een beetje de 'kop in het zand steken' tactiek. Zolang je het niet weet, is het er zogezegd niet.

De mogelijkheid om te testen is er, dus waarom zouden we het niet doen? Mensen die de mogelijkheid zonder al te grote gevolgen hebben om in quarantaine te gaan, moeten dat gewoon doen. Dat je een half jaar traint voor een ronde en goed staat in het klassement, dat je dan besluit om verder te rijden, ik kan dat aanvaarden als goede reden. Ze zullen heus verder wel goede voorzorgen nemen naar verdere verspreiding toe.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5292
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 02 sep 2022 15:43

Ik snap dat jij dat zegt met het oog op je oogappel, RE. Maar het klopt natuurlijk niet. Of iedereen fietst ermee door of iedereen gaat eruit bij besmetting. Daarnaast blijkt dat ze qua voorzorgen niet kunnen voorkomen dat de besmettingen plaatsvinden. Zijn er nu al zoveel besmet en afgestapt.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 02 sep 2022 15:50

JPAR schreef: 02 sep 2022 15:43 Ik snap dat jij dat zegt met het oog op je oogappel, RE. Maar het klopt natuurlijk niet. Of iedereen fietst ermee door of iedereen gaat eruit bij besmetting. Daarnaast blijkt dat ze qua voorzorgen niet kunnen voorkomen dat de besmettingen plaatsvinden. Zijn er nu al zoveel besmet en afgestapt.
De onzin rond wat jij over Evenepoel zegt, laat ik even terzijde. Hij is verre van mijn oogappel.

U en vele anderen gaan uit van een totaal verkeerde premisse: Dat niet iedereen gelijk wordt behandeld. Dat is een foutief uitgangspunt. De behandeling is voor iedereen exact hetzelfde: Bij een positieve coronatest ZONDER symptomen is de afspraak dat er een overleg tussen artsen plaatsvindt, waaronder ook de teamarts. De teamarts zal hierbij ongetwijfeld het gevoel van de renner en het belang van de renner en de ploeg meenemen. Als je al dagen hangt te zwalpen rond de 150ste plek is dat wat anders dan dat je je kiplekker voelt en 5de staat.

En ik kan me in die aanpak best vinden. Dus 'iedereen fietst door of gaat eruit' is opnieuw zo een verhaal van 'het moet persé zwart-wit zijn anders kunnen we het mentaal niet verwerken'. We zijn heus nog in staat om met gezond verstand bepaalde situationele keuzes te maken hoor.

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 02 sep 2022 15:56

Maar waarom zou je je als QS-renner zonder symptomen dan überhaupt laten testen?

(Dat ik er ook nog serieus op reageer :roll: )

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 02 sep 2022 15:59

SiO2 schreef: 02 sep 2022 15:56 Maar waarom zou je je als QS-renner zonder symptomen dan überhaupt laten testen?

(Dat ik er ook nog serieus op reageer :roll: )
Zodat als je asymptomatisch positief bent, en dus de besmettingskans relatief klein is, je kan besluiten om te blijven MAAR je wel in staat bent om doorgedreven maatregelen te nemen (afstand van teammaten buiten de wedstrijd, plekje afgezonderd aan tafel, laatst bij de masseur, ...)?

k33z
Forum-lid
Berichten: 345
Lid geworden op: 17 sep 2008 12:26

k33z 02 sep 2022 16:07

Waarom ik vind dat je niet moet testen zonder klachten? Omdat het niet houdbaar is, omdat 'wij' als normale burgers dat ook niet meer doen? Waarom moet een prof wielrenner dat dan wel doen?

Corona kan gevaarlijk zijn zoals een aantal hier zeggen, maar gelukkig in de meeste gevallen niet. Maar ik wil niet in een discussie terecht komen over de gevaren van Corona, want daar denkt iedereen (ook de data) toch anders over.

Feit is dat wij wereldwijd ongeveer richting een model gaan waar we alleen nog testen bij klachten. Dat is dus exact wat ik aangeef.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 02 sep 2022 16:07

Oh die masseur mag je wel besmetten? En hoe moet dat de volgende dag dan, zonder masseur?
Ik dacht dat vrouwen door konden zeuren...

Plaats reactie