Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Remco Evenepoel

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7988
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 05 sep 2022 19:04

?
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

i-mac

i-mac 06 sep 2022 16:31

Feddy Maertens, die ooit de Vuelta won in 197, geeft zijn mening over Remco.

Zou je Remco Evenepoel een mooie opvolger vinden voor jou? “Ja, het is een mooie renner, hij zit goed.”

De 70-jarige Maertens heeft nog een beetje advies voor de 22-jarige Evenepoel. “Hij moet een klein beetje op zijn streken letten, als ik dat mag zeggen. Hij moet daarvoor niet kwaad zijn.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15963
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 06 sep 2022 17:35

Freddy Maertens, een zalige vent.
En ik vind dat hij dat mag zeggen :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5693
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 06 sep 2022 18:37

Lcsmet schreef: 06 sep 2022 17:35 Freddy Maertens, een zalige vent.
En ik vind dat hij dat mag zeggen :)
Freddy won in 1977 13 ritten in de vuelta (toen nog in het voorjaar) en daaropvolgend ook 7 ritten in de giro tot hij zwaar viel.
Het bleek later een keerpunt in zijn carriere met veel downs en enkele ups. Hij was nooit onbesproken. (WK in 1973 in Montjuich toen hij merckx ging terug halen, drankproblemen, geldproblemen door slechte beleggingen en goedgelovigheid van hem, fietsje voor zoon van Monsere waarmee dat kind verongelukte, volledige wegdeemstering en in 1981 de niet te geloven wederopstanding met 5 ritoverwinningen in de tour en WK-winst om het daaropvolgende jaar terug niks meer te presteren, ....). Maar Freddy is volgens wie hem kent altijd een goed mens geweest, te goed soms.
Ook nog meer dan 50 ritoverwinningen in een jaar, 8 of 9 ritoverwinningen in dezelfde tour, enz...
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 781
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 07 sep 2022 00:10

Evenepoel? Pfff. Ik pak even de definitie van een lekke band erbij. Hebbes. Er is sprake van een lekke band als de velg het asfalt raakt. Overigens staat de leegloper niet vermeld in het 3km-reglement, want daarop kan je gewoon thuiskomen. Sowieso zat Evenepoel al heel erg achterin te harken toen Roglic zijn demarrage plaatste. Dus die 8s is veel te weinig.

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 07 sep 2022 00:13

Freddy Maertens.Heeft nooit de erkenning gekregen die hij verdiende.Ik was een grote fan (het kan toch niet anders) maar die downs daar zat altijd weer een reukje aan en de wederopstandingen bijna mirakuleus. Maar van inborst door en door braaf en hij spreekt nog altijd niks anders dan de waarheid.

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 07 sep 2022 00:37

Ik zie het volgende scenario ; Remco meldt een leegloper aan de ploegleiding, al voor de laatste 3k, waarop de ploegleider hem vraagt door te rijden tot in de laatste 3km maar raadt hem aan voorzichtig te zijn ivm een mogelijke valpartij. Vandaar dus zijn slechte positie in het peloton.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 07 sep 2022 08:27

Ik herinner me Freddy Maertens altijd van de man met het schuim op de bakkes...

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1381
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 07 sep 2022 08:45

Lijkt me nu niet zo te zijn dat een profrenner/tijdrijder plots niet meer in een peloton comfortabel mee zou kunnen rijden. Wedstrijdjury heeft die lekke band erkend. We hoeven daar toch niet verder over te gaan speculeren?
Scenario waarbij Evenepoel mogelijk al op 3,1km lek stond en dan nog maar even door is blijven rijden tot die 3km grens is iets wat iedereen zou doen in die situatie en is eigenlijk maar een voorbeeld van de regels in je voordeel gebruiken.

EvertVdB
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 27 sep 2013 15:43

EvertVdB 07 sep 2022 08:51

Klein_Verzet schreef: 07 sep 2022 00:10 Evenepoel? Pfff. Ik pak even de definitie van een lekke band erbij. Hebbes. Er is sprake van een lekke band als de velg het asfalt raakt. Overigens staat de leegloper niet vermeld in het 3km-reglement, want daarop kan je gewoon thuiskomen. Sowieso zat Evenepoel al heel erg achterin te harken toen Roglic zijn demarrage plaatste. Dus die 8s is veel te weinig.
Dan moet hij wel heel cool zijn en ballen van roestvrij staal hebben om op zo'n moment te stoppen met rijden en te doen alsof hij plat rijdt en daarna op zijn dooie gemakje over de streep te rijden.

Dat gelooft toch geen kat? Behalve als je klein bent natuurlijk

hayes

hayes 07 sep 2022 08:57

Op beelden van een toeschouwer pakt de mechanicien de fiets over van Remco. Hij licht even het achterwiel op en je ziet bij het neerkomen héél duidelijk dat hij helemaal plat staat. Ja, hij zal tss km 3& 4 lek gereden zijn.
Als je dan je hand opsteekt, ben je écht wel een ..... (vul zelf maar in).

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 781
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 07 sep 2022 09:07

Nee hoor, die beelden zijn er niet ! En, zouden die beelden er wel zijn dan heeft Bramati eerst, buiten beeld, even pffff gedaan: fake news.
Laatst gewijzigd door Klein_Verzet op 07 sep 2022 09:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie