Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Remco Evenepoel

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 02 sep 2022 11:46

El Pistolero schreef: 02 sep 2022 11:36
gede schreef: 02 sep 2022 09:41 Zelfs maar enkel in zijn commentaar, sommigen doen het op de fiets, in de sprint, wat ik véél erger vind als profsporter.
Je kunt het niet laten om ook nog even een steekje onder water te geven door Groenewegen erbij te halen in deze discussie.

Het is niet alleen het commentaar waardoor mensen Remco helemaal niets gunnen. Het is het totale plaatje.
Het totale plaatje?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 02 sep 2022 12:24

raven14 schreef: 01 sep 2022 12:44
Klein_Verzet schreef: 01 sep 2022 12:22 Vooralsnog zit Evenepoel bergop gemiddeld op het niveau van Kruijswijk in 2019 toen hij derde werd achter Thomas en Bernal.
Bron?

https://lanternerouge.com.au/2022/08/28 ... a-stage-9/
https://lanternerouge.com.au/2022/08/27 ... a-stage-8/
https://lanternerouge.com.au/2022/08/25 ... ge-6-2022/
De 3 linkjes in je bericht zijn géén bronvermelding. De schrijver van die webpagina's, Karlis Ozols verwijst zelf naar een twitteraar, ene MF Naichaca@NaichacaCycling. Daar waar de Fin ammattipyöräily@ammattipyoraily
de geometrische precisie van een Zwitser uurwerk nastreeft, blijkt deze rekenaar heel watt minder accuraat.

Mijn bron is dus de GPS vertaald naar de geometrische waarden door deze Fin. Ik voeg daar zelf wat wiskundig geneuzel aan toe, waarin een hoogtefactor, FTP van de menselijke limiet (6,4w/kg) en de Regel van Riegel zijn opgenomen. Zodoende concludeer ik dat Evenepoel tot nu toe in deze Vuelta het niveau van Kruijswijk in de Tour van 2019 niet overstijgt.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16216
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 02 sep 2022 12:36

fiedoo schreef: 02 sep 2022 11:46
El Pistolero schreef: 02 sep 2022 11:36
gede schreef: 02 sep 2022 09:41 Zelfs maar enkel in zijn commentaar, sommigen doen het op de fiets, in de sprint, wat ik véél erger vind als profsporter.
Je kunt het niet laten om ook nog even een steekje onder water te geven door Groenewegen erbij te halen in deze discussie.

Het is niet alleen het commentaar waardoor mensen Remco helemaal niets gunnen. Het is het totale plaatje.
Het totale plaatje?
Arrogante fietser met voornamelijk fanboys, die rijdt voor een arrogante ploeg met grotendeels fanboys op het grootste, arrogantste fanboy-fietsenmerk. Dat is de natuurlijke balans dat daar een tegenbeweging op komt.

Zolang we hem slechts figuurlijk op zijn bek willen zien gaan en niet letterlijk, is daar niks mis mee.

Het is ook niet zo dat een mislukte grote ronde die hem eventueel wordt toegewenst over de rand van de armoedegrens zal drukken. Medelijden is echt niet nodig.
Campagnolo Ultra Dork

hayes

hayes 02 sep 2022 12:55

wasbeer2006 schreef: 02 sep 2022 09:21 Je mag toch wel een keer uit je plaat gaan ook als er iets gebeurt. Dat is ook gewoon goed om even je stoom af te blazen op dat soort momenten.
Alonso vorige week heerlijk toch! Nou en nu weer vrienden en samen op de foto en toegeven dat het in de hitte van de strijd was, prima toch!

Ik vraag me echt af of sommige die dat hier allemaal bijzonder vinden zelf nooit een keer uitschieten.
Nooit een keer op iemand gescholden dat je achteraf een keer denkt, ach had ook iets minder gekund....... Nou ik wel.

Ik ben ook geen fan van EV, maar zolang ie zo rijd waardeer ik dat en mag ie van mij winnen.
Alonso is ook zo'n sympathieke kerel die met geen enkele ploegmaat overweg kan. ;)

En verder, dat Remco zo veel wrevel opwekt, is een teken dat hij relevant is en dat velen afgunstig zijn.
Wat Groenewegen betreft, die mocht van mij gewoon levenslang geschorst worden. Jakobsen heeft echt tussen leven en dood gezweefd door een bewuste beweging van Groenewegen. En het was absoluut niet de eerste laffe move trouwens. Meer uitleg hoeft daar niet bij.

En nu weer genieten van de Vuelta.
Laatst gewijzigd door hayes op 02 sep 2022 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 02 sep 2022 12:59

El Pistolero schreef: 02 sep 2022 11:36
gede schreef: 02 sep 2022 09:41 Zelfs maar enkel in zijn commentaar, sommigen doen het op de fiets, in de sprint, wat ik véél erger vind als profsporter.
Je kunt het niet laten om ook nog even een steekje onder water te geven door Groenewegen erbij te halen in deze discussie.

Het is niet alleen het commentaar waardoor mensen Remco helemaal niets gunnen. Het is het totale plaatje.
Ik zeg in het algemeen dat ik de soms hevige commentaar van Remco veel minder erg vindt dan de acties van sommigen op de fiets. En ja, dat je Evenepoel gaat negatief benaderen, maar Groenewegen dan niet o.w.v. zijn shirtje, dat kan er bij mij niet in. Nu niet en nooit niet.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3386
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 02 sep 2022 13:00

Klein_Verzet schreef: 02 sep 2022 12:24 Daar waar de Fin ammattipyöräily@ammattipyoraily
de geometrische precisie van een Zwitser uurwerk nastreeft, blijkt deze rekenaar heel watt minder accuraat.
Dat is jouw appreciatie.
De verschillen tussen de twee berekeningen zijn trouwens niet groot, zeker als je meeneemt hoe de W/kg eigenlijk wordt gerapporteerd door LanterneRouge (60kg als standaardgewicht).
Afbeelding

hayes

hayes 02 sep 2022 13:01

Ernie C. schreef: 02 sep 2022 12:36
Zolang we hem slechts figuurlijk op zijn bek willen zien gaan en niet letterlijk, is daar niks mis mee.

Het is ook niet zo dat een mislukte grote ronde die hem eventueel wordt toegewenst over de rand van de armoedegrens zal drukken. Medelijden is echt niet nodig.
Dit snap ik dus niet.
Ik supporter nooit tégen iemand. Nooit begrepen.

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 02 sep 2022 13:02

Ernie C. schreef: 02 sep 2022 12:36
fiedoo schreef: 02 sep 2022 11:46
El Pistolero schreef: 02 sep 2022 11:36
Je kunt het niet laten om ook nog even een steekje onder water te geven door Groenewegen erbij te halen in deze discussie.

Het is niet alleen het commentaar waardoor mensen Remco helemaal niets gunnen. Het is het totale plaatje.
Het totale plaatje?
Arrogante fietser met voornamelijk fanboys, die rijdt voor een arrogante ploeg met grotendeels fanboys op het grootste, arrogantste fanboy-fietsenmerk. Dat is de natuurlijke balans dat daar een tegenbeweging op komt.

Zolang we hem slechts figuurlijk op zijn bek willen zien gaan en niet letterlijk, is daar niks mis mee.

Het is ook niet zo dat een mislukte grote ronde die hem eventueel wordt toegewenst over de rand van de armoedegrens zal drukken. Medelijden is echt niet nodig.
Letterlijk al het bovenstaande is iets wat in uw hoofd leeft, iets wat u er helemaal zelf van maakt...

En nee hoor, durf als niet-Nederlander niet je ambities uit te spreken, straal geen zelfvertrouwen uit, want o wee, dan ben je persona non grata.

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 02 sep 2022 13:06

Ernie C. schreef: 02 sep 2022 12:36
fiedoo schreef: 02 sep 2022 11:46
El Pistolero schreef: 02 sep 2022 11:36
Je kunt het niet laten om ook nog even een steekje onder water te geven door Groenewegen erbij te halen in deze discussie.

Het is niet alleen het commentaar waardoor mensen Remco helemaal niets gunnen. Het is het totale plaatje.
Het totale plaatje?
Arrogante fietser met voornamelijk fanboys, die rijdt voor een arrogante ploeg met grotendeels fanboys op het grootste, arrogantste fanboy-fietsenmerk. Dat is de natuurlijke balans dat daar een tegenbeweging op komt.

Zolang we hem slechts figuurlijk op zijn bek willen zien gaan en niet letterlijk, is daar niks mis mee.

Het is ook niet zo dat een mislukte grote ronde die hem eventueel wordt toegewenst over de rand van de armoedegrens zal drukken. Medelijden is echt niet nodig.
Zoiets inderdaad.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3107
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 02 sep 2022 13:31

hayes schreef: 02 sep 2022 13:01
Ernie C. schreef: 02 sep 2022 12:36
Zolang we hem slechts figuurlijk op zijn bek willen zien gaan en niet letterlijk, is daar niks mis mee.

Het is ook niet zo dat een mislukte grote ronde die hem eventueel wordt toegewenst over de rand van de armoedegrens zal drukken. Medelijden is echt niet nodig.
Dit snap ik dus niet.
Ik supporter nooit tégen iemand. Nooit begrepen.
Dit sluit mooi aan op je reactie over Groenewegen.

hayes

hayes 02 sep 2022 13:35

EmPeHa schreef: 02 sep 2022 13:31
hayes schreef: 02 sep 2022 13:01
Ernie C. schreef: 02 sep 2022 12:36
Zolang we hem slechts figuurlijk op zijn bek willen zien gaan en niet letterlijk, is daar niks mis mee.

Het is ook niet zo dat een mislukte grote ronde die hem eventueel wordt toegewenst over de rand van de armoedegrens zal drukken. Medelijden is echt niet nodig.
Dit snap ik dus niet.
Ik supporter nooit tégen iemand. Nooit begrepen.
Dit sluit mooi aan op je reactie over Groenewegen.
Komaan, beetje intellectuele eerlijkheid asjeblieft. Heeft daar niets mee te maken. :roll:
Ik gun Groenewegen gerust z'n zeges. Ik ga niet tegen hem supporteren. Maar als sporter heeft hij afgedaan bij mij. Als je in één van de snelste sprints van het jaar iemand bewust de nadars induwt, hoef je nooit meer in een officiële koers te fietsen. Punt. Iets te veel linke boel geflikt 'in het heetst van de strijd'.

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 02 sep 2022 13:39

mao schreef: 02 sep 2022 08:26 Ik vrees dat het allemaal niet meer uit maakt mrcoffee , of Remco wint of niet.
De stelling zijn ingegraven en resultaten doen er niet meer toe.
Geen wonder dat Remco heeft aangegeven geen MSM meer te vlogen.
Mensen in dit topic hier lijken wel dieper ingegraven dan de loopgraven bij Passchendaele in hun eigen ombegrip voor elkaar.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Plaats reactie