Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Remco Evenepoel

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1324
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 20 jun 2022 11:11

Ik vind het allemaal moeilijk om in te schatten. Ronde van Zwitserland is toch zo'n typische laatste voorbereiding op de tour? Geen idee waar Remco op dit moment staat in zijn voorbereiding, maar gezien de Vuelta het hoofddoel is, zal hij wel op een ander punt van zijn vormpiek zitten dan de renners die naar de tour gaan. Ik blijf bij mijn standpunt: zo lang hij geen grote ronde finisht, weiger ik om te vergelijken met Pogacar/Roglic/Vingegaard/Bernal/Mas/... Alles op zijn tijd, dat is al meer dan moeilijk genoeg.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4612
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 20 jun 2022 12:58

Ik ben het wel met je eens, alleen zou ik Mas niet in dat rijtje zetten (voor zover ik me herinner heeft die behalve een rit in de Vuelta nog nooit een koers gewonnen).
Misschien is ook het uitgangspunt van je standpunt gewoon fout, misschien moeten we Remco gewoon niet vergelijken met andere renners en gewoon genieten van de geweldige zeges die hij op jonge leeftijd al behaald heeft (waar voor mij de rit in de Ronde van Polen en LBL erboven uit steken).

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 20 jun 2022 19:07

lugosi schreef: 19 jun 2022 17:27Waar heb je dat gelezen dat dit totaal niet verwacht is? Elfde in Zwitserland is een behoorlijke prestatie, misschien heeft hij wat rust nodig na reeds 40 koersdagen. Toch nog redelijke tijdrit gereden :D . (sterk van Thomas ook)
De Vuelta als een doel lijkt me niet echt te passen bij zijn profiel, een top tien lijkt me daar ook niet haalbaar.
Het blijft wel een leuk kereltje om naar te kijken.
https://sporza.be/nl/2022/01/10/seizoen ... de-vuelta/
"Evenepoel werkt toe richting een eerste belangrijk luik met Tirreno, het Baskenland en de koersen in de Ardennen. Na een pauze staat alles in het teken van de Vuelta.
De rondes in de WorldTour, zoals Tirreno, Baskenland en Zwitserland, daar wil ik meedoen voor de top 5, het podium of hopelijk eindwinst. Dat zijn belangrijke stappen richting het presteren in de grote rondes."
https://www.wielerflits.nl/nieuws/remco ... ng-vuelta/
“Ik ben op een hoog niveau teruggekeerd van mijn pauze. Dat is bemoedigend, omdat dit het begin is van het tweede deel van het seizoen, en ik op weg ben richting de Vuelta a España.”
“Eenmaal op de fiets wil ik er het maximale uithalen. Een zege is altijd goed voor het kopje, zeker richting de Ronde van Zwitserland”, aldus Evenepoel, die van de Zwitserse koers ook een groot doel heeft gemaakt.
https://sporza.be/nl/2022/06/11/remco-e ... 957491499/
Noorwegen toonde ik al dat ik een groot vermogen kan trappen over een langere periode. Nu wil ik zien of ik dat elke dag en gedurende 8 dagen kan doen. Dit is iets als één week van een grote ronde. Ik hoop te ontdekken dat ik ook top kan zijn boven de 2.000 meter.”
Het zwaartepunt van de Tour de Suisse - met Daniel Martinez, Adam Yates en Aleksandr Vlasov als voornaamste concurrenten - ligt sowieso in de slotdriedaagse. Met twee koninginnenritten en een afsluitende tijdrit op zondag.
Het perfecte scenario is dan ook duidelijk voor Evenepoel: “Als er een kans is om te winnen in de eerste dagen zullen we dat zeker niet laten liggen, maar in een ideale wereld spaar ik in het begin zoveel mogelijk energie. Tijdens de twee bergritten hoop ik geen tijd te verliezen tegenover de beste klimmers om dan zondag in de tijdrit het verschil te maken.”
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15821
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 20 jun 2022 19:35

De verwachtingen van de journalisten voor Remco zijn zo hoog dat hij enkel kan falen.
Laat ons gewoon genieten van het talent dat hij wel degelijk heeft/is.
I know myself like no one else
Nothing to defend

hayes

hayes 20 jun 2022 20:30

timo2.0 schreef: 20 jun 2022 19:07
lugosi schreef: 19 jun 2022 17:27Waar heb je dat gelezen dat dit totaal niet verwacht is? Elfde in Zwitserland is een behoorlijke prestatie, misschien heeft hij wat rust nodig na reeds 40 koersdagen. Toch nog redelijke tijdrit gereden :D . (sterk van Thomas ook)
De Vuelta als een doel lijkt me niet echt te passen bij zijn profiel, een top tien lijkt me daar ook niet haalbaar.
Het blijft wel een leuk kereltje om naar te kijken.
https://sporza.be/nl/2022/01/10/seizoen ... de-vuelta/
"Evenepoel werkt toe richting een eerste belangrijk luik met Tirreno, het Baskenland en de koersen in de Ardennen. Na een pauze staat alles in het teken van de Vuelta.
De rondes in de WorldTour, zoals Tirreno, Baskenland en Zwitserland, daar wil ik meedoen voor de top 5, het podium of hopelijk eindwinst. Dat zijn belangrijke stappen richting het presteren in de grote rondes."
https://www.wielerflits.nl/nieuws/remco ... ng-vuelta/
“Ik ben op een hoog niveau teruggekeerd van mijn pauze. Dat is bemoedigend, omdat dit het begin is van het tweede deel van het seizoen, en ik op weg ben richting de Vuelta a España.”
“Eenmaal op de fiets wil ik er het maximale uithalen. Een zege is altijd goed voor het kopje, zeker richting de Ronde van Zwitserland”, aldus Evenepoel, die van de Zwitserse koers ook een groot doel heeft gemaakt.
https://sporza.be/nl/2022/06/11/remco-e ... 957491499/
Noorwegen toonde ik al dat ik een groot vermogen kan trappen over een langere periode. Nu wil ik zien of ik dat elke dag en gedurende 8 dagen kan doen. Dit is iets als één week van een grote ronde. Ik hoop te ontdekken dat ik ook top kan zijn boven de 2.000 meter.”
Het zwaartepunt van de Tour de Suisse - met Daniel Martinez, Adam Yates en Aleksandr Vlasov als voornaamste concurrenten - ligt sowieso in de slotdriedaagse. Met twee koninginnenritten en een afsluitende tijdrit op zondag.
Het perfecte scenario is dan ook duidelijk voor Evenepoel: “Als er een kans is om te winnen in de eerste dagen zullen we dat zeker niet laten liggen, maar in een ideale wereld spaar ik in het begin zoveel mogelijk energie. Tijdens de twee bergritten hoop ik geen tijd te verliezen tegenover de beste klimmers om dan zondag in de tijdrit het verschil te maken.”
Ik wil meedoen voor is niet hetzelfde als ik ga winnen. Of kan ik plots niet meer lezen?
Dan is er eens een Belg die z'n ambitie luidop durft uitspreken, en wordt die er meteen keihard op afgerekend.
Op zijn leeftijd en dat palmares, hoeveel doen het er hem voor?

Ik lees ook dat hij eerst eens moet bewijzen dat hij meekan met Pogi en Roglic. Noem dan meteen maar de beste ronderenners van de laatste jaren. :roll: Als dat de maatstaf is, dan zijn er héél veel prutsrenners.

Hij sen zal nooit een rasklimmer zijn. Hij lijkt me als klimmer een type Ulrich. Alles op eigen tempo.

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 20 jun 2022 22:49

Alles op eigen tempo. Lijkt mij een correcte analyse alleen moet hij dat tempo nog wat kunnen optrekken.

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 21 jun 2022 00:33

Remco doet me al meer denken aan de broertjes Yates en ook het Belgische voetbalelftal.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1324
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 21 jun 2022 09:40

El Pistolero schreef: 21 jun 2022 00:33 Remco doet me al meer denken aan de broertjes Yates en ook het Belgische voetbalelftal.
En dat is toch helemaal geen probleem op die leeftijd?

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 21 jun 2022 10:35

hayes schreef: 20 jun 2022 20:30Ik wil meedoen voor is niet hetzelfde als ik ga winnen. Of kan ik plots niet meer lezen?
Ik denk dat laatste want waar heb ik het over winnen? Ik schreef:
timo2.0 schreef: 19 jun 2022 11:01 Ik begreep dat zijn Ronde van Zwitserland de grote generale repetitie moest worden voor de Vuelta. Nu maakt hij een reële kans om vandaag de tijdrit te winnen maar wat moeten we denken over de rest van zijn optreden de afgelopen dagen. Mijn indruk is dat het, na de hosannasfeer die in Noorwegen ontstond, totaal niet is wat ervan werd verwacht.
En wat je ook vond van het optreden van Evenepoel in Zwitserland, hij had inderdaad een reële kans om de tijdrit te winnen maar van meedoen voor het podium of zelfs maar de top 5 was absoluut geen sprake. Hij kon bergop nooit echt meekomen en werd elfde in de uitslag ondanks het wegens corona uitvallen van heel veel renners die boven hem stonden in het klassement.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 21 jun 2022 12:44


Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5698
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 21 jun 2022 12:56

Ik kan het artikel niet lezen omdat ik geen abonnee ben maar uit het wel zichtbare stukje haal ik het volgende;
"Op de slotdag haalde hij vernietigend uit in de tijdrit".
Volgens mij was het drie seconden op Thomas, niet echt "vernietigend" in mijn ogen.
Mede door dit soort opmerkingen in de media, en zijn eigen bravoure, is het verwachtingspatroon zeer hoog.
Wat ik zeer jammer vind.
Laat dit soort talenten rustig door de tijd rijpen.

hayes

hayes 21 jun 2022 13:30

timo2.0 schreef: 21 jun 2022 10:35
hayes schreef: 20 jun 2022 20:30Ik wil meedoen voor is niet hetzelfde als ik ga winnen. Of kan ik plots niet meer lezen?
Ik denk dat laatste want waar heb ik het over winnen? Ik schreef:
timo2.0 schreef: 19 jun 2022 11:01 Ik begreep dat zijn Ronde van Zwitserland de grote generale repetitie moest worden voor de Vuelta. Nu maakt hij een reële kans om vandaag de tijdrit te winnen maar wat moeten we denken over de rest van zijn optreden de afgelopen dagen. Mijn indruk is dat het, na de hosannasfeer die in Noorwegen ontstond, totaal niet is wat ervan werd verwacht.
En wat je ook vond van het optreden van Evenepoel in Zwitserland, hij had inderdaad een reële kans om de tijdrit te winnen maar van meedoen voor het podium of zelfs maar de top 5 was absoluut geen sprake. Hij kon bergop nooit echt meekomen en werd elfde in de uitslag ondanks het wegens corona uitvallen van heel veel renners die boven hem stonden in het klassement.
Ik lijk wat van de oorspronkelijk tekst te missen... :|

Soit, hate him or love him, maar hij brengt wel wat teweeg in wielerland en heeft respect van z'n mederenners.
Vooral wielerkenners achter het keyboard hem moeite met dat menneke...

Plaats reactie