Alles over vakanties op én met de fiets

Eerste keer vogezen

patrickdo
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 06 jul 2018 12:53

patrickdo 01 aug 2019 03:39

Ik heb dit forum volgens mij al goed doorzocht en ook mijn beperkte zoekskills losgelaten op het web. Maar ik kan nog niet vinden wat ik zoek. Ik ga voor de eerste keer naar de vogezen voor een midweek om te fietsen en wat hardlopen. De voor mij perfecte overnachtingsplek zou de fietsherberg zijn. Echter wil ik graag veel dichter bij de klimmen van naam zitten. Idealiter zit ik in een hotel/herberg met een veilige plek om je fiets te stallen in een rustige omgeving. Aangezien mijn kennis van de Franse taal op zijn best slecht te noemen is, zou het handig zijn als ik er terecht kan met Nederlands of Engels. Kunnen jullie me verder helpen?

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2610
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 01 aug 2019 08:21

Wat zich fietsherberg noemt ligt niet echt centraal inderdaad (Libelloup, Gros Chene, Haute Fourche). Ik weet niet wat je "klimmen van naam" noemt maar Ballon d'Alsace, Grand Ballon, Hundsruck, Col du Bramont, Le Markstein etc val je het makkelijkst aan vanuit de vallei tussen Le Thillot en Thann. Voldoende hotels te vinden en je fiets kan je zeker wel ergens veilig stallen.

En met deze zoekopdracht op het forum ga je veel meer info vinden: search.php?keywords=vogezen&terms=all&a ... ubmit=Zoek

Gebruikersavatar
tatootje
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 24 jul 2012 13:11

Gebruikersavatar tatootje 01 aug 2019 09:36

Wij zijn een paar weken geleden in het Belgisch fietshotel Hotel du Lac des Corbeaux in La Bresse geweest, De fiets kan je hier veilig stallen, vriendelijke Belgische eigenaren, en een goed ontbijt en avond eten. En alle klimmen met naam in de buurt.

Ook nog een goed adres Les Creux in Fresse, met Nederlandse eigenaren, ook een aanrader deze zit wat dichter bij de La planche de Belle Filles.

Ik wens je veel plezier in de Vogezen, het is een fantastisch fiets gebied.

hopjes
Forum-lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 01 aug 2019 09:59

Kijk/google op La Haute Fourche.

+ Eten zeer goed. Goedkoop. Rustig. Veilig Stallen. Nederlandse eigenaar en kok.
- Slaapkamers e.d. oud maar wel schoon,

Gebruikersavatar
serbak
Forum-lid
Berichten: 1119
Lid geworden op: 07 aug 2006 15:06
Contact

Gebruikersavatar serbak 01 aug 2019 10:57

Als je van gezellig, authentiek en excentriek houdt is dit een topper: https://www.herberg-la-balance.com/

Aspide83
Forum-lid
Berichten: 728
Lid geworden op: 13 jul 2015 16:23

Aspide83 01 aug 2019 16:00

Super leuk fietsen wandelen daar. Ik was bang de weg kwijt te raken.... Alleen eerste rit verliep niet zo soepel

meuk
Forum-lid
Berichten: 1099
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 02 aug 2019 19:58

Ik heb een paar keer in Kruth gezeten op camping Le Schlossberg (ook chalets). Perfecte uitvalsbasis om te fietsen.

bever
Forum-lid
Berichten: 2103
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 02 aug 2019 21:16

Les deux Ballons is een prima camping aan de voet van de Ballon d'Alsace. Eigenaar is dol op Nederlanders en Belgen en spreekt nog een aardig woordje nerderlands

tomdumotor
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 05 sep 2017 21:33

tomdumotor 02 aug 2019 22:35

2 jaar geleden bij la haute forche geweest, gezellig, gastvrije ontvangst en het eten is ook goed, Ook mooie/gezellige ruimte. Bedden wat minder en koude kamers maar de rest prima en voor redelijke prijs

tetelacourse
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 15 mei 2016 20:32
Contact

tetelacourse 15 aug 2019 21:30

2 jaar geleden bij Libelloup geweest.Ligt misschien niet helemaal gunstig t.a.v. alle bekende beklimmingen maar voor de rest is het er helemaal top. De Nederlandse eigenaar/eigenaresse doen er alles aan om het naar je zin te maken. Routes te over!
haarspeldbochten zijn mijn specialiteit...nu die stukken en ervoor en daarna nog

Gebruikersavatar
dapoker
Forum-lid
Berichten: 557
Lid geworden op: 09 apr 2010 21:37

Gebruikersavatar dapoker 16 aug 2019 07:29

Zelf heb ik tweemaal in Munster gezeten. Wat mij betreft een perfecte uitvalsbasis voor al de bekende klimmen. Daarnaast is er tenminste nog iets te doen ‘s avonds; dit in tegenstelling tot vele andere totaal uitgestorven dorpen in de Vogezen. Buiten het fietsen is het vooral een bejaardenparadijs maar in Munster valt dat nog wel mee. :roll:
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
NiklosZ
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 apr 2009 15:33
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar NiklosZ 16 aug 2019 10:42

tatootje schreef: 01 aug 2019 09:36 Wij zijn een paar weken geleden in het Belgisch fietshotel Hotel du Lac des Corbeaux in La Bresse geweest, De fiets kan je hier veilig stallen, vriendelijke Belgische eigenaren, en een goed ontbijt en avond eten. En alle klimmen met naam in de buurt.

Ook nog een goed adres Les Creux in Fresse, met Nederlandse eigenaren, ook een aanrader deze zit wat dichter bij de La planche de Belle Filles.

Ik wens je veel plezier in de Vogezen, het is een fantastisch fiets gebied.
Helemaal eens met @Tatootje. Ik ben vorige maand een lang weekend geweest bij Hotel du Lac des Corbeaux. Je kunt gebruik maken van het hotel of de bijbehorende chalets du cycliste. Aardige eigenaren, goed ontbijt en leuke sfeer. Tijdens de TdF werd onder het genot van een speciaalbiertje 's avonds vaak met andere gasten Vive le Velo gekeken. Aanrader!
We are what we repeatedly do. Excellence then, is not an act, but a habit.

Plaats reactie