Fietsendrager voor achter op de auto
Schopje, ik twijfel tussen de Spinder en de Diamant TG, in basis dezelfde drager voor zover ik kan zien. Alleen de Spinder heeft een tweetal verstelbare armen in het midden en de Diamant TG een hekje met klemmen. Ik heb nog een zwik bonnen van de bekende bolle winkel en daar hebben ze die Diamant TG. De Spinder zou ik elders moeten bestellen. Is het systeem van de TG zo slecht of is die Spinder gewoon erg goed?
Mn pa had zo een met je armpjes van ondere. Een van die dingen is wel eens ongelukkig naar beneden geklapt. Ook kan je op weinig punten klemmen. Hoewel de zitbuis vaak voldoende is.
Het hekje is op mn halpro laat mijn fietsen waaonder ook een e bike of omafietsen minder zwiepen bij verkeersdrempels
Het hekje is op mn halpro laat mijn fietsen waaonder ook een e bike of omafietsen minder zwiepen bij verkeersdrempels
Wij hebben 2 Thules ingeruild voor een Spinder (Explorer S?) waar we erg blij mee zijn. Klemming op de zadelpennen heeft grote voordelen bij onze fietsen. Ook staan de goten lekker breed uit elkaar waardoor de MTBs niet tegen elkaar staan. De andere genoemde ken ik niet.
Niet zijken maar reiden !
Daar snap ik helemaal niets van... Die armpjes van de Spinder vind ik juist super. Naar beneden klappen zie ik niet gebeuren gezien de constructie, en door de armpjes kun je de klem juist bijna overal krijgen waar je wil.
Maar misschien had jouw pa een ander type dan ik.
Er is een ouder model Spinder waar bij die armpjes idd van onderen zaten, ik denk dat hij die bedoelt.
De lange armen van Spinder zijn IMHO onovertroffen.
De lange armen van Spinder zijn IMHO onovertroffen.
Dank allemaal voor de reacties. Ik zat nog een filmpje te kijken van de Pro User Diamant TG en daar bevestigen ze een MTB aan de schuine buis, hoogte niet genoeg voor de zadelpen (of het deel waar de zadelpen in zit). Ik denk dat ik voor de Spinder ga. Snelkoppeling, opvouwbaar, kantelbaar en dus zadelbuisbevestiging mogelijk. Meer te wensen heb ik eigenlijk niet (behalve dat de fiets er op blijft staan en het spul achterop de trekhaak blijft zitten )
Bikers are not alone
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12661
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat was echt een prima ding, behalve dat ik niet voor het eerst in mijn leven "echte uitlaten" heb.
Dus dat wordt hem niet meer, zie pagina hiervoor.
Voor elk andere auto, zeker elektrisch is het een voordeel want het scheelt je echt wel flink in verbruik als je fiets goed achter de auto staat.
Dus dat wordt hem niet meer, zie pagina hiervoor.
Voor elk andere auto, zeker elektrisch is het een voordeel want het scheelt je echt wel flink in verbruik als je fiets goed achter de auto staat.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless