Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Voor de afvallers

Vanlimpurg
Forum-lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 jul 2019 16:32

Vanlimpurg 07 jul 2019 18:42

Hoi devries, dat snap ik, maar vincent wilde wat afvallen, dus vroeg mij af waarom jam. Aangezien brood wordt omgezet in suikers zou je eigenlijk geen extra suikers nodig hebben voor op brood toch??
Hoe lichter de fiets is, hoe minder energie het kost, hoe minder snel je dikke pens weg is

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 07 jul 2019 18:49

Je vindt jam raar? Maar pindakaas niet?
Wel appelstroop?
In je verhaaltje van gisteren schreef je ook pannenkoeken. Hoeveel?
Als het lukt om op jouw manier af te vallen, dan is dat prima, maar het komt bij mij nogal houtje touwtje over.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 jul 2019 18:53

Hoeveel jam smeer je op je brood? 15 gram ofzo? Hoeveel kcal verbrandt je met 115 km fietsen en hoeveel glycogeen heb je daar voor nodig?

Brood wordt niet omgezet in suiker, koolhydraten kunnen omgezet worden in glycogeen, maar dat is niet hetzelfde als suiker.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Vanlimpurg
Forum-lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 jul 2019 16:32

Vanlimpurg 07 jul 2019 18:59

Hoi jan 4 volkoren pannenkoeken, 2 met appel 2 met rozijn, zonder stroop of wat dan ook. Pindakaas is vrij gezond en eet ik 1 a 2 keer per week net zoals appelstroop. Jam is eigenlijk helft toegevoegde suiker bij sommige. Valt mee met houtjetouwtje hoor
Hoe lichter de fiets is, hoe minder energie het kost, hoe minder snel je dikke pens weg is

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 07 jul 2019 19:02

Vanlimpurg schreef: 07 jul 2019 18:59 Hoi jan 4 volkoren pannenkoeken, 2 met appel 2 met rozijn, zonder stroop of wat dan ook. Pindakaas is vrij gezond en eet ik 1 a 2 keer per week net zoals appelstroop. Jam is eigenlijk helft toegevoegde suiker bij sommige. Valt mee met houtjetouwtje hoor
Prima als jij dat gezond eten vindt, ik eet 's ochtends lekker beschuitje met eigengemaakte jam, met 40% suiker. En ben al 6 jaar op nagenoeg zelfde, gezonde, gewicht.

Vanlimpurg
Forum-lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 jul 2019 16:32

Vanlimpurg 07 jul 2019 19:09

Dat meisje van bizarre eters at al 10 jaar patat en witbrood met kaas en was ook slank en op gewicht. Mijn collega dronk liters cola, rookte, chips, en veel koekjes, werd niet dikker. Soms is het niet eerlijk wat andere naar binnen kunnen werken maar of het gezond is. Niet zwaarder worden betekent niet dat je gezond leeft.
Hoe lichter de fiets is, hoe minder energie het kost, hoe minder snel je dikke pens weg is

Gebruikersavatar
Carjans
Forum-lid
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 okt 2018 10:18
Locatie: Delft

Gebruikersavatar Carjans 07 jul 2019 19:49

Vanlimpurg schreef: 07 jul 2019 18:09 respecteer elkaar ook al ben je er niet mee eens.

Afvallen is vaak niet het probleem maar op gewicht blijven. Mijn eerste afvalronde was toen ik 25 was. 140 kilo was ik en binnen jaar op 89. Ik heb dit gewicht tot mijn 30 behouden, toen gestopt met sporten en aangezien ik alles lekker vind is het gewicht weer gestegen. Ik denk dat elk dieet wel werkt. Ik pak van alle dieeten wat. Soms dag geen brood, dan spelt of volkoren, soms een 8 uur dieet maar vooral afwisseling in eten en 3x per dag en geen tussendoortjes. Ik blijf mijn lichaam prikkelen in training en ga straks ook weer andere type beweging doen zodat het lichaam zich verrast blijft voelen. Misschien hebben mensen nog lekkere gezonde recepten te delen?? Wat ik lekker vind is tosti pindakaas, oftewel 1 volkorenbroodje met pindakaas, 1 volkeren met sambal, klein beetje van die gefrituurde uitjes erover, tosti klaar maken en eten met dat zure atjar.
Stuur wel wat via de PB

Janar
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 26 mei 2017 10:18

Janar 07 jul 2019 20:04

Hier heb ik 2 linkjes. Het gaat vaak niet alleen om afvallen maar om gezonder eten.

De eerste gaat over goede en minder goede diëten met nog bakken informatie over voedsel, volgens Vlaams Instituut Gezond Leven.

gezondleven.be

Het 2de link gaat over een boek maar heeft niks te maken met diëten maar wel met gezond eten.

I’m a foodie - Eet als een expert

I’m a foodie heeft ook nog een editie Eet als een Atleet.

Zelf wel problemen met gewicht maar niet serieus. Ik eet/at altijd wel aardig gezond maar gewoon niet met mate.
Wie de langzame rit niet eert, is de snelle niet weerd.

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2240
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 07 jul 2019 20:29

Vanlimpurg schreef: 07 jul 2019 18:42 Hoi devries, dat snap ik, maar vincent wilde wat afvallen, dus vroeg mij af waarom jam. Aangezien brood wordt omgezet in suikers zou je eigenlijk geen extra suikers nodig hebben voor op brood toch??
Ik merk dat ik op 100+ ritten in redelijk tempo wel suikers nodig heb om lekker te kunnen rijden en nadien niet compleet verrot de hele dag op de bank te liggen. Vandaar mijn ontbijt met jam en stroop. Dit doe ik overigens enkel voor een fietsrit, normaal alleen een bak kwark met rood fruit o.i.d.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 07 jul 2019 20:41

@Vincent, waarom expliciet rood fruit? Is er een reden om geen geel fruit te nemen? Abrikoos, nectarine, perzik!

bever
Forum-lid
Berichten: 2103
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 07 jul 2019 20:44

Avocado !

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 07 jul 2019 20:49

bever schreef: 07 jul 2019 20:44Avocado !
Is wel gezond, maar ik vind het vies.

Plaats reactie