Bkool smart pro 2 trainer blijft staan in hoogste weerstand

Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden
JoeyvEde92
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 jun 2019 08:17

JoeyvEde92 14 jun 2019 08:23

Beste fietsers,

Ik heb sinds kort een Bkool smart pro 2 trainer, echter krijg ik het niet voor elkaar om de trainer van de hoogste weerstand af te krijgen.

Wanneer ik Zwift of de Bkool simulator start worden alle sensoren gevonden en gekoppeld, echter wanneer ik wil starten met rijden is het bijna onmogelijk om de trappers rond te krijgen.

Ik heb van alles geprobeerd: firmware update gegeven, sensoren opnieuw gekoppeld, trainer opnieuw gekoppeld aan de stroom etc. maar ik krijg het niet voor elkaar.

Iemand tips om dit op te lossen?

Groeten

remmiedepemmie
Forum-lid
Berichten: 813
Lid geworden op: 01 feb 2011 14:40

remmiedepemmie 14 jun 2019 11:40

Je zegt niet dat je de trainer hebt gekalibreerd.

JoeyvEde92
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 jun 2019 08:17

JoeyvEde92 14 jun 2019 11:43

Kalibreren bij de Bkool smart pro 2 trainer is ook niet mogelijk. Hij lijnt zichzelf uit. Via de Bkool software is het ook niet mogelijk om dit wel zelf te doen...

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1080
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 14 jun 2019 11:48

Het is de pro -editie ..een echte prof traint altijd met de hoogste weerstand.

JoeyvEde92
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 jun 2019 08:17

JoeyvEde92 14 jun 2019 11:49

1200 Watt wegtrappen als standaard is geen pretje :D

remmiedepemmie
Forum-lid
Berichten: 813
Lid geworden op: 01 feb 2011 14:40

remmiedepemmie 14 jun 2019 12:40

Ik ken de BKool niet, maar check het volgende:

Zorg ervoor dat alle bluetooth verbindingen met de BKool zijn verbroken, uiteraard behalve degene die nodig is voor bijvoorbeeld Zwift. Bluetooth ondersteunt maar één connectie per device.

Als jouw trainer in Zwift in de device lijst meerdere keren voorkomt, kies dan degene met FE-C in de naam.

In Zwift kun je kalibreren, al weet ik niet of dat voor jouw trainer geldt. Kies de (kleine) steeksleutel in het device koppelen scherm, rechtsonder de trainer.

Is jouw gewicht in de BKool app juist ingevuld?

Wimmie77
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 jul 2017 20:46

Wimmie77 14 jun 2019 20:41

Je kan via bkool support ticket openen. Zij kunnen dmv teamviewer sessie inloggen op unit via pc. Heb zelfde soort issue gehad. En na opnieuw inlezen kalibratie tabel was het weer in orde. Vermoedelijke oorzaak was tijdens firmware update connectie verbroken. Ik heb bkool pro zwarte variant met ant+ en geen bluetooth.

JoeyvEde92
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 jun 2019 08:17

JoeyvEde92 17 jun 2019 12:00

Hartelijk dank voor je antwoord. Heb voor morgenavond een afspraak staan met de support afdeling van Bkool om inderdaad via teamviewer op mijn pc te laten in loggen. Hopen dat alles dan gaat werken!

Wimmie77
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 jul 2017 20:46

Wimmie77 17 jun 2019 20:59

Cool ben benieuwd.
De duur van inlog sessie was bij mij nog geen 5 min.
En toen was issue gefixed.
Helaas heb ik niet de tool meer kunnen restoren nadat ze uitgelogt waren. :(
Die hadden gewiped vanaf de pc.

JoeyvEde92
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 jun 2019 08:17

JoeyvEde92 19 jun 2019 08:37

Helaas geen oplossing gevonden gisteravond. Trainer wordt nu opgehaald door Bkool om te repareren...

Wimmie77
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 jul 2017 20:46

Wimmie77 13 jul 2019 18:38

Heb je de bkool al terug? Wat was de issue.?

JoeyvEde92
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 jun 2019 08:17

JoeyvEde92 15 jul 2019 08:41

Yes, heb hem vorige week keurig terug gekregen. Was een onderdeel stuk wat de weerstand dient te regelen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast