Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Siroko wielerkleding

hayes

hayes 25 aug 2021 20:30

Het is intussen één van mijn favoriet shirts geworden. Zeker in deze frisse zomer.
En ik heb het ook gewoon gedragen in Zuid-Frankrijk, dus warm weer kan ook.

(de verplichte pose-foto)
Afbeelding


Op Instagram heeft Siroko veel ambassadeurs. Zo kan je nog 10% korting krijgen. Ik ken er wel een paar als iemand wil.

Ik heb intussen dit shirt van Siroko dat weer weg mag. Niet omwille van de kwaliteit, Ik wilde eens een wat fleuriger shirt dan ik gewoon ben, maar het ligt me toch minder. Maat XL, mag weg voor 35 of zo. Misschien drie, vier keer gedragen.

Afbeelding

Ik wacht tot XL weer voorradig is en dan vliegt deze in m'n winkelmandje.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Desertstorm
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
Locatie: Gld

Gebruikersavatar Desertstorm 26 aug 2021 12:39

Ik heb zelf een srx-shirt, een normaal shirt, een wind gilet van Siroko en een bril (die ik niet meer gebruik).

Srx-shirt. Erg fijn en licht materiaal. Mouwen zitten goed en laser-cut. Enige nadeel vind ik dat het achter wat gaat hangen als je je zakken vol hebt. En bij je nek kan het miniem gaan flapperen als je geen heel gespierd bovenlichaam hebt.

Normaal shirt is inderdaad wat dikker. Zakken zijn iets ruimer, maar overall pasvorm is voor mij perfect. Kan het in Nederland eigenlijk altijd dragen, dus tot een graadje of 27 is het prima.

Het wind-gilet heb ik al bijna een jaar onafgebroken elke rit mee. Sowieso voor als het eventueel wat afkoelt 's avonds of je onverwacht een tijd stil moet staan. Vouwt makkelijk op en heeft een intern zakje wat uit de achterzak komt. In de winter draag ik het zelfs nog over m'n gabba heen bij temperaturen tussen de 0 en 5 graden, zo kan ik veel afwisselen en afstemmen op temp wisselingen.

Een aantal maanden terug ook de SRX bibshort besteld, maar die was voor mij wat te lang. Als ik ging staan zat er ruimte tussen de pijpen en mijn knie en hij kwam mij net wat te ver tegen de knie aan.

Bril is ook prima, maar heb een ander model gevonden wat grotere/bredere glazen heeft. Vind ik persoonlijk prettiger kijken.

Ik heb van alles maat L. Man van 188cm, 78kg. Normaal postuur.

Grootste voordeel vind ik de afwisseling in kleurtjes en de prijs/kwaliteit. Enige fietsshirt waar ik 100+ voor over heb is een gabba, maar een normaal zomershirtje ga ik geen 100+ aan uitgeven.
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 26 aug 2021 12:42

@hayes: Aan je fiets te zien, ben je niet heel groot. En je draagt XL, dus dan valt het allemaal best klein?
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Tiestono
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 jul 2020 11:23

Tiestono 26 aug 2021 13:15

Ik heb met 1,79 en 75 kg 3 shirtjes in L (2 kort een lang). De mouwen zijn wel vrij lang. Ik heb relatief korte benen en dat is de reden dat ik geen broek heb gekocht. Op de foto's zijn de pijpen vrij lang, wat ook Desertstorm hierboven aangeeft.
Verder heb ik 2 brillen met mee kleurende glazen. Het is geen topkwaliteit, maar voor minder dan 40 euro kan je er nog eens een kwijtraken, wat mij helaas wel eens overkomt. Reserve glazen zijn ook niet duur.

hayes

hayes 26 aug 2021 13:21

Ik ben 1m78, nu 82 kg (dat schommelt al eens). Ik viel volgens Siroko tussen L en Xl.
Een L ging wel heel 'race fit' geweest zijn ;) Ik heb een brede borstkas, meestal zit daar mijn probleem.

Die foto lijkt een wat vertekend beeld te geven. Maar ook qua fietsen val ik meestal tussen twee maten, M en L. Voor de Sup een M gekozen.

20 jaar geleden was 1m78 voor een Belgische man zowat het gemiddelde. Ik denk dat we nu al op 1m82 zitten. En straks ga ik nog krimpen ook...

hayes

hayes 03 sep 2021 21:18

Elke morgen eens checken loont. Eéntje terug voorradig in XL.
En nu dus niet meer :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sha Kokken
Forum-lid
Berichten: 519
Lid geworden op: 28 mei 2015 23:38
Locatie: Hooglanderveen

Gebruikersavatar Sha Kokken 04 sep 2021 21:27

Ik heb een srx shirt, twee merino ondershirts, een windvest en een winterjack.
Het windvest vind ik top, gaat bijna altijd mee.
De merino shirtjes zijn prima, vraag me wel af hoe lang die mee gaan.
Het shirt vind ik erg mooi, netjes afgewerkt en draagt fijn ook tot 25 graden (daarboven nog geen ervaring). Wel lang en lange mouwen (bijna tot de elleboog).
Winterjack heb ik nog niet gebruikt.

Prijs/kwamiteitverhouding vind ik erg goed bij Siroko.

Ik ben 1,71 en 66 kg. Shirt, ondershirts en vest maat M zitten perfect, voor het jack was dat toch te klein dus dat is een L geworden.

Ruilen werkt prima, je moet alleen zelf de verzendkosten terug betalen (werd daarna weer gratis toegestuurd).

Broek ga ik volgend jaar zeker proberen, had net een verse Castelli en daar ben ik dik tevreden mee.

thunderstorm
Forum-lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 14 apr 2009 11:43

thunderstorm 08 sep 2021 15:07

Ik heb vandaag ook wat Siroko kleding ontvangen.
Maat XL voor 1m84 en 85kg;

- 2 shirts (lange en korte mouw) zitten ok
- Srx Pro elite Bib; hiervan had ik beter een L kunnen nemen.

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2239
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 08 sep 2021 15:41

Hier ook een L voor de SPX Pro Wolrld Series bib, waarbij ik van veel andere merken toch een XL draag.
188cm, 93 v.v. sprinters benen.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Den411
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2021 21:37

Den411 10 sep 2021 07:42

Hi alle,

Ik ben ook van plan een spx bibs aan te schaffen, kan er al iemand iets over kwaliteit zeggen?

Verder staat er op de site niks over het retourneren van product, enkel over ruilen. Iemand die al iets heeft terug gestuurd doordat het toch anders zit dan verwacht?

Ik heb nu bioracer spitfire bibs in maat L, kan iemand advies geven in de maten van siroko voor mij?

Dankje.

Roan123
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 jul 2012 08:33

Roan123 10 sep 2021 11:29

Ook hier heel tevreden over Siroko.
Ik heb 3 shirts (2x SRX), windstopper en bril.
Die SRX shirtjes zijn echt top die naadloze rand bij de mouwen ziet er erg gaaf uit

Ik ben trouwens 1.87m en 73 kilo, maat M is perfect

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2239
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 10 sep 2021 13:11

Den411 schreef: 10 sep 2021 07:42 Hi alle,

Ik ben ook van plan een spx bibs aan te schaffen, kan er al iemand iets over kwaliteit zeggen?

Verder staat er op de site niks over het retourneren van product, enkel over ruilen. Iemand die al iets heeft terug gestuurd doordat het toch anders zit dan verwacht?

Ik heb nu bioracer spitfire bibs in maat L, kan iemand advies geven in de maten van siroko voor mij?

Dankje.
Kwaliteit: nu een paar keer gedragen, ik pak hem als eerste uit mijn kleding rek dat zegt genoeg. Op lange termijn geen ervaring.

Retourneren kan gewoon. Je draait wel zelf op voor de verzendkosten. Bij ruil verzenden ze gratis. De retourzending is wel voor jou rekening. Tip, betaal je bestelling via PayPal. Hier is een mogelijkheid om de retourkosten vergoed te krijgen.

Bioracer L, dan zou ik blind voor M van Siroko gaan.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Plaats reactie