Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Siroko wielerkleding

ccc
Forum-lid
Berichten: 142
Lid geworden op: 24 feb 2011 21:24

ccc 03 sep 2022 12:52

heb mij destijds ook een M2 shirt gekocht . Het shirt sluit mooi aan rondom de armen , borst en buikstreek , maar om één of andere reden zit het gewoon niet lekker rondom de nek/schouders . Het shirt is ook tamelijk zwaar ; blijkbaar door de dikke elastiek aan de achterzakken .
Kortom : ik zal er mij geen 2de kopen .
ccc

jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 29 sep 2022 19:14

Ik heb de BX Bolzano lange broek en het J1 Furkapass jack gekocht. Zondag besteld bij de Siroko webwinkel en dinsdag is het vanuit Spanje afgeleverd door DHL Express (geen verzendkosten). Erg tevreden over de snelle afhandeling ondanks de grote fysieke afstand.
Kleding enkel een keer gepast en het voelde goed aan. Stof ook niet vervelend dik en benauwend zoals ik in het verleden winterkleding wel eens ervaren heb. Ben benieuwd hoe het straks op de fiets bevalt.

ic3d
Forum-lid
Berichten: 229
Lid geworden op: 29 jan 2017 21:58

ic3d 30 sep 2022 10:29

Ik heb behoorlijk veel zomerkleding van Siroko. Vooral over de SRX-lijn ben ik erg tevreden. In sommige gevallen heb ik het letterlijk een dag later in huis. Best bijzonder vanuit Spanje.

Ik zit nu naar winterkleding te kijken oa een J1 jasje. Ik lees dat je beter 1 maat groter kunt bestellen bij deze jasjes omdat ze minder rekbaar zijn. Ik twijfel of dat genoeg is. Buiten dat de jasjes klaarblijkelijk kleiner vallen en de stof minder rekbaar is, draag je in de herfst en vooral winter ook laagjes onder het jasje. Ik twijfel dus tussen L en XL. Normaliter heb ik een M bij Siroko, maar die zit bij mijn borst wel retestrak omdat mijn borstomvang groter is dan gemiddeld. Ik wil comfort in de winter, maar het hoeft ook geen hobbezak te zijn.

ic3d
Forum-lid
Berichten: 229
Lid geworden op: 29 jan 2017 21:58

ic3d 07 okt 2022 21:43

Ik heb het J1 jack gekocht in de maat L en het zit als gegoten. Daarnaast is het erg warm en ziet het er degelijk uit. Met een merinowollen ondershirt (ook gekocht) kun je er (denk ik) prima in de winter mee rijden. Als het echt koud is wellicht nog een extra laagje. Let wel op dat het echt een jack is en geen jersey. Het zit dus wat losser en is wat dikker. Ik had lang over de maat getwijfeld, want de ervaringen zijn zo verschillend als je de reacties op de site leest.

Verder nog een windvest gekocht. Is wat dun, maar gemakkelijk op te bergen in je shirt. Ideaal voor kleine temperatuursverschillen. Bijvoorbeeld afdalen na het klimmen, vroeg vertrekken of laat terugkomen. Het doet niet heel veel, maar helpt wat.

Als laatste nog merinowollen ondershirt en sokken. Niet getest, maar voelt prima. Geen idee of het 100% Merino is. Ik kan het nergens terugvinden.

Ik had de kortingslink van Jasper, plus een gegooglede code. De backaff code (die je krijgt als je een half uur wacht met je bestelling werkte helaas niet in combi met de gegooglede code. Toch 20% korting en na 1 dag in huis.

Gerwin89
Forum-lid
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 mar 2019 14:22

Gerwin89 15 nov 2022 08:18

Ik heb ook wat besteld bij siroko.
Een windjack in maat XL, ben zelf 1.80 en 80kg.
Windvest koste 39 euro en past goed. Ook zitten er gaten in zodat je bij de zakken van je shirt kan, dat is wel fijn.
Het ziet er ook wel goed uit.
Heb het nu 2x aan gehad en ben er tevreden over.

Ook heb ik een photochromic bril K3 besteld, met 1 clear en 1 zonnebril glas.
Ik heb nu 2 ritjes met het photochromic glas gefietst en er zitten al krassen op......
Dus ik zou deze niet aanbevelen.
De prijs is niet voor niks 39 euro denk ik.
Duur leergeld.

eric_v
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 07 aug 2009 10:33

eric_v 10 jan 2023 09:38

Ik ben 190 en 78kg heb 2 srx shirts en een longsleeve m2 shirt in maat M en een windvest in maat L.
Uiteraard via de link van jasper verkuyl en de kortingscode BACK10.
Ben het meest tevreden over de srx shirts.

martinus83
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 sep 2020 14:37

martinus83 26 mei 2023 21:54

Ik ben 1.78 en 74 kg. Taille 85 cm en schouders 97 cm.

Ik heb SRX bibshort en SRX korte mouwen shirt besteld in maat M.
De bibshort zit op zich goed, echt goed aangesloten in mijn kruis en niet te lange pijpjes.
Het shirt zit echt wel behoorlijk strak, en is misschien net wat kort dus ga beide toch omruilen voor maat L
Ook meteen maar een mouwloos ondershirt want een normaal (futurum) 2nd skin shirt onder SRX maatje M is wel vrij strak.

hayes

hayes 27 mei 2023 08:14

Lijkt me idd te kloppen.
Ik ben 1m78 en weeg82-83 kg en heb XL in shirts.

elbachon
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 11 nov 2010 14:01
Locatie: Oudsbergen

elbachon 01 jun 2023 00:21

De maattabel op de website van Siroko is allesbehalve duidelijk. Ik ben 176 cm en weg 64 kg. Borst 90 cm, taille 84 cm en heup 90 cm. Afhankelijk van het merk draag ik broek S of M. Shirts altijd S.

Welke maat zou ik bestellen?

Bvw
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jul 2020 17:23

Bvw 01 jun 2023 08:00

elbachon schreef: 01 jun 2023 00:21 De maattabel op de website van Siroko is allesbehalve duidelijk. Ik ben 176 cm en weg 64 kg. Borst 90 cm, taille 84 cm en heup 90 cm. Afhankelijk van het merk draag ik broek S of M. Shirts altijd S.

Welke maat zou ik bestellen?
Ik heb gisteren wat spulletjes binnengekregen van Siroko. 181 cm 77 kg. Ik ben wel vrij smal en dan is maat M perfect

Nizza
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 01 mar 2023 18:50

Nizza 01 jul 2023 23:11

Heb van de week ook kleding binnen gehad,
Waaronder een ondershirt srx black ice van marinowol en dat zou zijdezacht aan moeten voelen...

Hij kriebelt als een gek...
Meer mensen die daar last van hadden..

esmeew
Forum-lid
Berichten: 326
Lid geworden op: 28 sep 2021 09:12

esmeew 08 nov 2023 12:39

Iemand ervaring met de warmte van de winter thights van Siroko?

Net de SRX PRO SUPREME thuis ontvangen voor mijn vriend, maar de broek voelt erg dun.
Als ik hem bijvoorbeeld vergelijk met mijn castelli perfetto ros broek, of rapha pro winter thights, dan voelt deze broek meer aan als een herfst broek.

De pasvorm is perfect, maar ik twijfel alsnog om hem terug te sturen. Ik ben opzoek naar een echte warme semi-waterafstotende broek (siroko claimt DWR coating). Maar ik denk dat een castelli perfetto broek een stukje warmer is.

Plaats reactie