Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Siroko wielerkleding

husseler
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 mei 2020 16:33

husseler 10 sep 2021 14:30

Voor wat betreft prijs kwaliteit is Siroko wat mij betreft erg goed.
Ook altijd snelle verzending en klantenservice.
Ik heb dan ook heel wat spullen van Siroko: Shirts, broeken, bril en windstopper.
1,84, 82 kilo en maat l.

De windstopper is m'n favoriete item.
Eigenlijk heb ik deze alleen niet mee bij warm weer.

De zeem van de broeken vind ik toch net iets minder dan m'n castelli's.
Vooral bij langere ritten van 100+ neig ik toch eerder naar de (goedkopere) competizione omdat deze langer lekker blijft zitten.

gamiel
Forum-lid
Berichten: 788
Lid geworden op: 14 sep 2006 01:02

gamiel 10 sep 2021 16:39

Klopt de maatvoering met de maattabellen zoals ze op de website staan? Bv voor de SRX jersey: https://cdn.shopify.com/s/files/1/1220/ ... 8916777578

Ik vind bv de waist van 98cm nogal vreemd bij een XL als het "race fit "is.
Canyon Ultimate CF SLX, Cannondale CAAD10, Niner RLT9, Cube Reaction.

hayes

hayes 10 sep 2021 18:47

Klopt redelijk goed.
Geen ervaring met bibs, maar de tabel klopt qua shirts wel redelijk.
Ik heb borst ca. 103-104 en heb een XL.. In de maattabel staat bij XL borstomtrek 100 cm. Ik kies bij twijfel altijd de kleinste maat omdat ik een hekel heb aan flapperende shirts.

Beetje terug in het topic kan je zien hoe die me zit.

edit: Ik heb M2 shirts
Laatst gewijzigd door hayes op 10 sep 2021 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2240
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 10 sep 2021 19:18

Volgens mij geven ze de maatvoering gemeten op de kleding zelf.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

gamiel
Forum-lid
Berichten: 788
Lid geworden op: 14 sep 2006 01:02

gamiel 10 sep 2021 20:34

vincent75 schreef: 10 sep 2021 19:18 Volgens mij geven ze de maatvoering gemeten op de kleding zelf.
Had ik idd gezien. Dan moet je ook nog rekening houden met de elasticiteit van de stof. Een SRX jersey in XL met waist 98cm op het shirt gemeten wordt dan bijna baggy in mijn geval (borst 102cm, waist 89-90cm). Terwijl bij een M2 XL shirt een 83cm waist wordt opgegeven :roll: 15 cm verschil met het SRX shirt.
Canyon Ultimate CF SLX, Cannondale CAAD10, Niner RLT9, Cube Reaction.

hayes

hayes 10 sep 2021 21:53

Klopt dat dan wel?
De SRX shirts lijken net een meer race fit te hebben en de tabel lijkt dat dan weer tegen te spreken...
Gisteren m'n Hardknott pass jersey binnen gekregen :winkthumb:
Deze bolt wat meer op in de buikregio dan de andere shirts ;)

Afbeelding

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5219
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 16 sep 2021 13:51

Ik heb vandaag een srx shirt in maat L van een vriend van me gepast. Was mij veel te ruim. Mouwen sloten niet aan, om mijn middel en borst zat het los. Vallen de andere shirts net zo of is er een verschil? Ik heb van Sportful altijd maat L.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
ManuF
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 sep 2017 15:37
Contact

Gebruikersavatar ManuF 16 sep 2021 16:37

JPAR schreef: 16 sep 2021 13:51 Ik heb vandaag een srx shirt in maat L van een vriend van me gepast. Was mij veel te ruim. Mouwen sloten niet aan, om mijn middel en borst zat het los. Vallen de andere shirts net zo of is er een verschil? Ik heb van Sportful altijd maat L.
Bij Sportful wordt ook meestal aangeraden om een maat groter te nemen dan normaal, aangezien dit klein uitvalt.

Wat is eventueel uw lengte en gewicht? Het is niet verplicht om dit te delen uiteraard :-)

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5219
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 16 sep 2021 20:11

ManuF schreef: 16 sep 2021 16:37
JPAR schreef: 16 sep 2021 13:51 Ik heb vandaag een srx shirt in maat L van een vriend van me gepast. Was mij veel te ruim. Mouwen sloten niet aan, om mijn middel en borst zat het los. Vallen de andere shirts net zo of is er een verschil? Ik heb van Sportful altijd maat L.
Bij Sportful wordt ook meestal aangeraden om een maat groter te nemen dan normaal, aangezien dit klein uitvalt.

Wat is eventueel uw lengte en gewicht? Het is niet verplicht om dit te delen uiteraard :-)
Gelukkig schaam ik me daar niet voor ;) Ik ben 1,93 en op het moment 84 kg.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
ManuF
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 sep 2017 15:37
Contact

Gebruikersavatar ManuF 20 sep 2021 16:42

JPAR schreef: 16 sep 2021 20:11
ManuF schreef: 16 sep 2021 16:37
JPAR schreef: 16 sep 2021 13:51 Ik heb vandaag een srx shirt in maat L van een vriend van me gepast. Was mij veel te ruim. Mouwen sloten niet aan, om mijn middel en borst zat het los. Vallen de andere shirts net zo of is er een verschil? Ik heb van Sportful altijd maat L.
Bij Sportful wordt ook meestal aangeraden om een maat groter te nemen dan normaal, aangezien dit klein uitvalt.

Wat is eventueel uw lengte en gewicht? Het is niet verplicht om dit te delen uiteraard :-)
Gelukkig schaam ik me daar niet voor ;) Ik ben 1,93 en op het moment 84 kg.
Het lijkt me vreemd dat een L toch nog te ruim zou zitten?

Mss een rare vraag... maar het was toch een echt Siroko shirt?
Want ik heb ook al gezien dat er namaak Siroko kleding uit China in omloop is. Zoals bv https://www.2dehands.be/v/fietsen-en-br ... ousPage=lr

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5219
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 20 sep 2021 16:59

ManuF schreef: 20 sep 2021 16:42
JPAR schreef: 16 sep 2021 20:11
ManuF schreef: 16 sep 2021 16:37

Bij Sportful wordt ook meestal aangeraden om een maat groter te nemen dan normaal, aangezien dit klein uitvalt.

Wat is eventueel uw lengte en gewicht? Het is niet verplicht om dit te delen uiteraard :-)
Gelukkig schaam ik me daar niet voor ;) Ik ben 1,93 en op het moment 84 kg.
Het lijkt me vreemd dat een L toch nog te ruim zou zitten?

Mss een rare vraag... maar het was toch een echt Siroko shirt?
Want ik heb ook al gezien dat er namaak Siroko kleding uit China in omloop is. Zoals bv https://www.2dehands.be/v/fietsen-en-br ... ousPage=lr
Hij heeft zijn shirts daar rechtsstreeks besteld. Dit was het srx shirt. Die mouwen zaten mij heel ruim en rondom mijn borst ook. Het shirt is wel veel gedragen en hij is wel breder dan ik. Zijn armen zeker ook. Hij zei dat het hem nu ook niet meer zo strak zit als in het begin.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Plakzuil
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 mei 2021 15:57

Plakzuil 23 sep 2021 16:20

Ik heb recent ook wat kleding en brillen van Siroko gekocht. Ben echt zeer positief te spreken over prijs/kwaliteit. Ik houdt nogal van een race-fit en heb ondanks mijn redelijk forse afmetingen (1.89m 85kg) voor een maatje M gekozen bij het SRX shirt. Zit als gegoten, zou ik echt niet groter willen hebben. Hele fijne pasvorm en lekker lichte stof. Ben d'r echt heel blij mee voor die prijs.

De broek heb ik in maatje L gekocht en zit qua pasvorm ook prima. Ik vond alleen de zeem/padding erg tegenvallen voor een broek in deze prijsklasse. Is niet te vergelijken met wat ik gewend ben bij andere merken in dezelfde prijsklasse.

Brillen zijn echt goed, vooral weer qua prijs kwaliteit. Tuurlijk, mijn Oakley is net ff fraaier enzo maar ik heb nu letterlijk 3 brillen besteld en 2 extra lenzen (dus 3 frames, 5 lenzen) voor de helft van wat ik voor 1 oakley betaal. Dan ben ik snel klaar met kiezen. Draag mijn Oakley nooit meer.

Heb nu ook van die M2 lijn een longsleeve jersey besteld. Die schijnt qua pasvorm net wat minder strak te zitten dus ben benieuwd hoe die valt.

Als je dit wilt bestellen vooral even op social media zoeken via Jasper Verkuijl, levert je 10% extra korting op via zijn link. Snel verdient :winkthumb:

Plaats reactie