Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Siroko wielerkleding

rovi
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 mar 2007 20:54

rovi 08 jun 2019 15:24

Heeft er iemand ervaring met de wielershirts van Siroko? Hoe zijn ze kwalitatief en hoe vallen ze qua maatvoering? Ik kom hier op het forum alleen berichten tegen over de zonnebrillen maar niet over hun shirts...

Gebruikersavatar
Desertstorm
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
Locatie: Gld

Gebruikersavatar Desertstorm 05 okt 2020 12:21

Verleden week een shirt en windjack (mouwloos) besteld. Nog met een extra korting via de sociale media. Uiteindelijk net 80 euro betaald in totaal.

Zeer te spreken over beide. Shirt voelt kwalitatief goed aan en zit lekker. Strak genoeg, maar niet zo strak dat je niks meer in je zakken krijgt. Het windjack bevalt ook goed.

Ik heb beide in L besteld. Ben 188cm, 80kg. Normaal postuur.

De designs van de shirts vind ik erg leuk, dus ik denk dat ik voor volgend jaar nog wat meer ga bestellen.

Edit: enige aandachtspunt is de lengte van de mouwen. Deze komen tot een cm of 5 boven m'n elleboogplooi. Persoonlijk vind ik dat prima, maar als je veel andere shirts hebt kan het je tanlines natuurlijk vreselijk verkloten :lol:
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."

hayes

hayes 05 okt 2020 15:17

Ik heb ze ook al zien passeren middels gesponsorde berichten op sociale media. De shirts zien er wel leuk uit.

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 20 nov 2020 15:20

Ik heb ook de sprong gewaagd en eerder deze week hun Bavaria longsleeve besteld. De website heeft een aardige tool om je maat te bepalen. In mijn geval was dat M. Daar was ik een beetje huiverig voor omdat ik normaal S nodig heb, 71kg/1.86m.

Het is shirt is binnen en de maat is spot on. De verpakking zou je eerder verwachten bij merken als Rapha (netjes dus). De lengte is ook meer dan in orde. Normaal vallen strak zittende shirtjes bij mij kort, deze lijkt gemaakt te zijn voor de Noord Europese man. Ook de lengte van de mouwen is goed.

Dan de stof. Niet slecht, maar ook niet bijzonder. Voorzijde en zijpanelen zijn van standaard materiaal en lijken iets dikker. De achterzijde is licht geperforeerd zodat je goed warmte kwijt kan. Onder de achterzakken zit nog beter ventilerende stof. Prima voor een shirt van € 60,00. De naden zijn plat. Het shirt is netjes afgewerkt. Achter de rits zit nog een flap, die de wind daar ook weghoudt. Een extra zakje met ritssluiting (naast de standaard 3) is er voor een bankpas e.d.

Al met al tevreden over deze impulse aanschaf.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

hayes

hayes 14 dec 2020 14:23

Shirts staan nu aan 49 euro, dus ook maar eentje besteld.
Ik ben 1m78 en 84 kg.
Zat op de wip tussen Xl en L. Ben voor de Xl gegaan.

het is deze geworden

Afbeelding

Gebruikersavatar
Desertstorm
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
Locatie: Gld

Gebruikersavatar Desertstorm 15 dec 2020 22:28

Ik zie dat als je via de instagram van JasperVerkuijl besteld, je nog 5% extra korting krijg. Kom je op 44 euro uit voor een shirt. Begint wel erg te kriebelen zo om nog wat te bestellen. :lol:
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."

hayes

hayes 16 dec 2020 09:09

Ik had een 10% kortingscode op internet gevonden :winkthumb:
Verzending vanuit Spanje was dan wel weer 7 euro.

hayes

hayes 21 dec 2020 15:28

Shirtje is binnen.
Het is geen shirt voor hoogzomer. Het is ietsjes dikker dan ik gewoon ben van shirts.
De stof is ook niet mat, maar lichtjes... glanzend is het niet maar er ligt een minieme schijn op.

Verder wel kwalitatief afgewerkt, mooie naden en stiksels.
Testen zal voor de lente zijn.

Freek053
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 dec 2013 09:36

Freek053 12 mar 2021 18:16

Ook maar de gok gewaagd, en twee shirtjes en armstukken besteld (werden aanbevolen en a. mijn huidige armstukken zijn wel een keer aan vervanging toe en 2. voor 12 euro....)

Ben heel benieuwd.

Wel jammer dat een hoop kleding niet in XL meer te bestellen is. Als het goed is ga ik een hoop mailtjes krijgen wanneer het weer binnen is... :P
vrijwilliger Mountainbike Museum, Arnhem

Freek053
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 dec 2013 09:36

Freek053 16 mar 2021 18:19

Update: vandaag de kleding al binnengekregen (met DHL Express verzonden, niets extra voor betaald overigens).

Afbeelding
Verpakking ziet er netjes uit!

Afbeelding
Uit de verpakking ziet het er netjes uit. Stiksels zitten netjes, bedrukking is strak, rits is van degelijke kwaliteit

Afbeelding
Pasvorm is netjes (ik heb een XL, ben 1m90 en heb iets overgewicht


De maatvoering van de armstukken is niet helemaal lekker, de M/L is mij te klein, dus bij een volgende bestelling (want het lijkt erop dat ik nog wel een keer een windjack ga bestellen) bestel ik een maat groter.
vrijwilliger Mountainbike Museum, Arnhem

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2240
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 25 aug 2021 09:57

Ik wil een Siroko SRX bibshort bestellen en ben zoals gewoonlijk weer aan het dubben over de maat. Meeste van mijn broeken zijn XL maar van Rapha heb ik dan weer een L.
De maattabel van Siroko kan ik niet bijster veel mee, maten zijn gebaseerd op afmetingen die rechtstreeks van het kledingstuk zijn genomen. Beetje lastig met stretch stoffen....
Iemand ervaring met de maatvoering van deze broeken?
Op de vraag als ik beide maten bestel en retour doe wat niet past, krijg ik van Siroko geen antwoord. Iemand ervaring met het retourneren van goederen naar Siroko, wat zijn ca. de kosten?
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

marsman
Forum-lid
Berichten: 2332
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 25 aug 2021 11:41

Ik vond deze Youtube video. Aan het einde wordt er ook een maatadvies gegeven. Ook nog een kortingscode in de comments. Is uiteraard een commercieel videootje, maar als je dan toch wil gaan bestellen....

https://www.youtube.com/watch?v=wqpsBP_AghA

Ben wel benieuwd naar de kwaliteit. Prijs is wel interessant tov andere bekende merken. Iemand wat hands on ervaring inmiddels uit de comments hierboven van vorig jaar?
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Plaats reactie