Pagina 1 van 3

Seasucker Talon

Geplaatst: 05 jun 2019 11:12
door Champignon33
Hallo,

Heeft iemand ervaring met de seasucker talon?
Heb helaas geen trekhaak op de auto.
Dus dit wellicht een goede optie?

Re: Seasucker Talon

Geplaatst: 05 jun 2019 13:09
door Philippos
Voor dat geld kun je dakdragers + Thule fietsdrager kopen. En op MP nog goedkoper.

Of heb je een sportwagen waar geen dakdrager op kan?
Het idee ziet er wel mooi uit.

Houd je er wel rekening mee dat de boel niet op slot kan? Een fietsdrager slotje stelt niet heel veel voor maar het kost meer tijd voor een dief. En met een kettingslot om je frame en dakdrager bij een tankstation stop, kost het nóg meer tijd om je fiets gejat te krijgen.

Het is wel zeer handig als je met je fiets vliegt en een auto huurt te plaatse (voorwaarde dat je geen harde fietskoffer gebruikt anders zit je daar weer mee). Qua veiligheid voor je fiets zal het geen problemen geven.

Re: Seasucker Talon

Geplaatst: 05 jun 2019 13:10
door havana
Volgens heeft @raven dat ding en is hij er erg tevreden over.

Re: Seasucker Talon

Geplaatst: 05 jun 2019 13:38
door raven14
Ik heb het een paar keer gebruikt en dan een andere wagen gekocht :)
Maar het werkte wel perfect... geen enkel probleem van loskomen/verplaatsen mee gehad. En installatie was zeer snel en zeer eenvoudig, eens je weet hoe het moet.

Kameraad van me heeft het systeem overgekocht met de bedoeling het op zijn Boxster te gaan gebruiken, maar ik denk dat hij nog niet geprobeerd heeft het passende te krijgen.

Re: Seasucker Talon

Geplaatst: 05 jun 2019 13:45
door DeletedUser02
Heb zelf een Seasucker Talon gehad en was er wel over te spreken. Heb hem uiteindelijk weggedaan omdat ik meestal met vrienden meerijd en als ik alleen ergens naar toe ging de fiets prima achterin paste.

Alle reviews zijn lovend, alleen let wel op met kleine krasjes als je hem niet goed genoeg vastzet (onvoldoende vochtig o.i.d.) of juist deuken als je een licht autootje met dun plaatwerk hebt. Er zitten wel indicatoren op, dus je moet al staan te dromen mocht dat gebeuren.

Verder is het de eerste keren wel ff spannend, maar heb nog nooit gelezen dat het misging.

Philippos schreef: 05 jun 2019 13:09 Voor dat geld kun je dakdragers + Thule fietsdrager kopen. En op MP nog goedkoper.
Qua prijs ontloopt het elkaar niet zoveel? Plus dat dakdragers vooral nadelen hebben? Voor een set rails + Thule dakdragers kom je op hetzelfde uit, alleen zijn ze vaak weer gebonden aan een specifieke auto, lelijk, onhandig, nemen ze relatief veel ruimte in wanneer je ze niet gebruikt, bewaar je ze niet in de kofferbak etc.

Beetje hetzelfde probleem als een auto geen trekhaak heeft en dat die fietsendragers ontzettend veel ruimte inneemt wanneer je ze niet gebruikt. De prijs van een trekhaak ben je weer kwijt als je de auto verkoopt. Ook krijg je dan het issue dat je frame kan beschadigen (mijn fietsmaat heeft laatst zijn nieuwe frame geknakt).

2e hands is er wel goedkoper aan te komen, maar dat is dan ook het enige voordeel.

Re: Seasucker Talon

Geplaatst: 05 jun 2019 15:31
door Philippos
ypuh schreef: 05 jun 2019 13:45
Philippos schreef: 05 jun 2019 13:09 Voor dat geld kun je dakdragers + Thule fietsdrager kopen. En op MP nog goedkoper.
Qua prijs ontloopt het elkaar niet zoveel? Plus dat dakdragers vooral nadelen hebben? Voor een set rails + Thule dakdragers kom je op hetzelfde uit, alleen zijn ze vaak weer gebonden aan een specifieke auto, lelijk, onhandig, nemen ze relatief veel ruimte in wanneer je ze niet gebruikt, bewaar je ze niet in de kofferbak etc.
Dat ze gebonden zijn aan een specifieke auto kan ook een voordeel zijn. Daardoor zijn er heel veel, relatief goedkope en weinig gebruikte dakdragers op MP. Voor de (dak)fietsendrager gedeelte, daar moet je een beetje geluk mee hebben, dat kan je wel meenemen naar je volgende auto.

Ik heb dakdragers + Thule OutRide kunnen kopen op MP voor bij elkaar 80,- (20,- Citroën dakdragers + 60,- Thule OutRide).

Lelijk? Zeker weten :lol:
In de kofferbak laten? Nee, waarom zou ik. Of op het dak, of in de schuur.
Ze nemen veel ruimte in beslag; valt mee, ik zet ze alle drie staand in een hoekje. Een recht opstaande, opgevouwen campingstoel neemt meer ruimte in beslag. Een trekhaak fietsendrager (ook de dure opvouwbare modellen), dat neemt wel meer ruimte in beslag in je schuur (en is zwaar)

Het heeft wel voordelen zo'n SeaSucker. Ik gok dat montage sneller is dan dakdragers. En het kan mee op vakantie voor je huurauto (maar hoeveel mensen doen dit eigenlijk?) En het is inderdaad veel kleiner in de opslag dan dakdragers. En het ziet er cool uit ;)

Ik wil alleen maar aangeven dat er andere oplossingen zijn voor minder geld die net zo praktisch zijn.

Het niet hebben van een slot of de mogelijkheid om een extra kettingslot te gebruiken, om jouw fiets vast te maken aan jouw auto, vind ik wel een groot nadeel ivm (lange) stops, vooral in het buitenland. Mijn vrouw ziet me aankomen: "ik ga een hapje eten, blijf jij even bij de auto en fiets staan?" :lol:

Re: Seasucker Talon

Geplaatst: 05 jun 2019 15:33
door Philippos
raven14 schreef: 05 jun 2019 13:38 Kameraad van me heeft het systeem overgekocht met de bedoeling het op zijn Boxster te gaan gebruiken, maar ik denk dat hij nog niet geprobeerd heeft het passende te krijgen.
Voor auto's waar een dakdrager geen optie is en een trekhaak not done is, is dit een prachtige oplossing! ;) :D

Re: Seasucker Talon

Geplaatst: 05 jun 2019 19:10
door Champignon33
Bedankt voor de reacties.
Heb de Seasucker talon zojuist aangeschaft.

Lees ook eigenlijk alleen maar positieve reviews

Re: Seasucker Talon

Geplaatst: 20 nov 2019 13:55
door Remco87
Eventjes een schopje in dit topic.

Zijn er nog meer mensen met een Seasucker talon? Ik sta op het punt deze ook te bestellen. Zijn er ook minder goede ervaringen van mensen op dit forum?

Re: Seasucker Talon

Geplaatst: 26 nov 2019 17:34
door vermeulen
Ik heb ook een seasucker, maar dan een bredere voor twee fietsen.
Hij werkt prima, ben er al een paar keer mee op vakantie geweest, oa. naar zuid Europa.

Het ding zit muurvast als de zuignappen vacuum zijn, je kunt aan de voorvork van je fiets je auto op de vering laten waggelen.
Tijdens het rijden hoor je hem wel behoorlijk ruisen, en harder dan 120 ga ik maar niet (ook nu het nog wel mag).
Ik ben in ieder geval zeer te spreken over de kwaliteit.

Het enige waar ik een beetje zenuwachtig van word is de bevestiging van het achterwiel:
Waar de voorvorken op een plank met 4 zuignappen staat (samen als het goed is genoeg om 360 kilo te houden), staat het achterwiel op één enkele zuignap.
Dit zorgt voor een "single point of failure": als één van die twee zuignappen het begeeft, of op de een of andere manier zijn vacuum verliest, staat je achterwiel ineens los op de auto.

Ik wil voorop stellen dat er bij mij nog nooit één zuignap los is gekomen, maar als zou gebeuren bij zo een achterwiel zou je fiets in een bocht ineens opzij kunnen klappen oid.

Ik had liever gezien dat ze een verbindingsstuk bij de achterwielen zouden leveren, zodat beide achterwielen samen op twee zuignappen staan. Als er dan een faalt, staan ze nog op één zuignap.

Daarnaast zit er een indicator op de zuignappen, zodat je het kan zien als het vacuum van een nap te laag is; Als je fiets op het dak staat kun je die indicator helaas niet zien, dus je hebt er in de praktijk weinig aan.

Re: Seasucker Talon

Geplaatst: 26 nov 2019 22:15
door Remco87
Thanks voor de feedback!

Re: Seasucker Talon

Geplaatst: 27 nov 2019 15:32
door robitero
Ik ben ook een tevreden gebruiker van de Seasucker Talon. Ik heb 2 stuks voor het vervoeren van 2 fietsen bovenop een mini. In het begin wel even wennen dat er iets op je dak staat met zuignappen. Fietsen staan stabiel en bij een koffiepauze controleer ik de indicator vaak even. Ik heb ze rechtstreek gekocht bij seasucker in Nederland en kreeg een offerte met een mooie korting aangeboden.