Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Wahoo ELEMNT Roam

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3339
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 02 okt 2022 22:31

rene schreef: 08 sep 2022 19:38
De snelheid die ik aflees op mijn Wahoo Roam is absoluut niet gelijk met de snelheid die ik zie in BigRing op mijn MacBook.

Beide pakken de snelheid van de Kickr Core , en zou volgens mij hetzelfde moeten zijn ?!
Hoe het in BR zit, weet ik niet zeker, maar bij Zwift is dat ook zo.

Zwift berekent een in-game snelheid op basis van de power die je levert, je persoonsgegevens en de virtuele omgeving (ondergrond, hellingsgraad). De Roam geeft de snelheid weer van je 'achterwiel' op de Kickr. Die twee komen niet noodzakelijk overeen. Denk alleen al maar aan de 'trainer difficulty' factor die sowieso voor grote verschillen tussen die 2 kan zorgen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
SqueeZer
Forum-lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 06 jan 2022 21:59

Gebruikersavatar SqueeZer 05 okt 2022 06:58

Nieuwe Roam:

https://eu.wahoofitness.com/devices/bik ... t-roam-buy

en al een artikel op dc rainmaker https://www.dcrainmaker.com/2022/10/wah ... eview.html

Grootste wijzigingen voorlopig:

Hardware:

- Multi-band/Dual Frequency GPS toegevoegd (van Sony)
- Scherm met 64 kleuren toegevoegd (zelfde als BOLT V2, was voorheen 16 kleuren)
- Uitbreiding tot 32 GB opslagruimte (was voorheen 4 GB)
- Knoppen zijn verhoogd in plaats van verdiept
- Overgestapt op USB-C oplaadpoort
- Dezelfde batterijduur van 17 uur gehandhaafd
- Prijs stijgt licht van 379 naar 399 euro

Software:

- Toegevoegd Wahoo SYSTM Outdoor Workout Sync (verwant aan wat al bestaat voor TrainerRoad/Today's Plan)
- Wahoo ROAM back-up/herstel via Wahoo cloud toegevoegd.
- Integratie van Supersapiens-sensoren toegevoegd

Gebruikersavatar
luvene
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 15 jul 2014 12:10
Locatie: Eygelshoven

Gebruikersavatar luvene 01 nov 2022 12:37

Hoi hoi,

Sinds gisteren merkte ik dat bij het navigeren het bekende pijltje waar je je bevindt niet meer onderaan het scherm maar in het midden van het scherm staat.....ik heb de "oude" Roam dus niet degene die pas is uitgekomen. Misschien is het de volgende keer weer OK als ik ga fietsen maar ben er niet blij mee. Ik mis nu een half scherm qua grootte van waar ik naartoe moet fietsen.

Vraag me af of anderen dat ook hebben? Mogelijk te maken met een update?

Op 2 november weer een ritje gereden en toen was alles weer OK. Blijft vreemd maar het werkt!

Groet,
Johan

e.elsinga@planet.nl
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 dec 2022 12:06

e.elsinga@planet.nl 02 dec 2022 12:17

weet iemand hoe ik meer vrije ruimte op de wahoo roam krijg? Ik heb nog maar 96 MB vrij en kan dus niet updates laden. Verwijderen van routes via de app wil ook niet lukken...

Gebruikersavatar
luvene
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 15 jul 2014 12:10
Locatie: Eygelshoven

Gebruikersavatar luvene 02 dec 2022 14:54

Op het toestel staan héél wat kaarten voorgeprogrammeerd die je nooit gebruikt.
Via de element app kan je selecteren welke kaarten op het toestel moeten staan.
overbodige kaarten verwijderen en je zal zien dat er ineens veel opslagruimte bij is gekomen.

Gebruikersavatar
jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1658
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

Gebruikersavatar jwkeij 02 dec 2022 15:07

SqueeZer schreef: 05 okt 2022 06:58 Nieuwe Roam:

- Integratie van Supersapiens-sensoren toegevoegd
Zou dat ook voor Freestyle Libre sensoren werken...? Dat zou wel een uitkomst zijn, zeg.
Die Supersapiens sensoren zijn leuk... maar zijn het toch net niet.
WiND 56 - 2020

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5808
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 23 mei 2023 21:42

Een van de oortjes ( bevestiging) van mijn Roam is afgebroken….. gekocht bij 12gobiking. Toestel is 8 maanden oud. Nu maar hopen dat ik garantie heb.

Ze zouden contact opnemen met de leverancier ?? Dit nadat ik toch duidelijk gemeld had dat ik een koop overeenkomst heb met 12gobiking, en niet met hun leverancier !!

I’ll keep you posted.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Woutoro32
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 18 jun 2020 21:22

Woutoro32 23 mei 2023 23:22

rene schreef: 23 mei 2023 21:42 Een van de oortjes ( bevestiging) van mijn Roam is afgebroken….. gekocht bij 12gobiking. Toestel is 8 maanden oud. Nu maar hopen dat ik garantie heb.

Ze zouden contact opnemen met de leverancier ?? Dit nadat ik toch duidelijk gemeld had dat ik een koop overeenkomst heb met 12gobiking, en niet met hun leverancier !!

I’ll keep you posted.
Ik snap het we van 12gobiking. Ondanks natuurlijk de garantie, is 8 maanden gebruik, heel wat anders dan bijv. 20 dagen. Blindelings omruilen lijkt mij voor 12gobiking ook niet logidch dan.

Checken bij de leverancier of dit vaker voorkomt of dat het inderdaad een standaard garantie ding is.

Of gaan ze vaststellen of het door bijv. lomp gebruik is.. of laten vallen of... etc. je snapt denk ik wel wat ik bedoel.

Ik hoop voor je dat het snel en makkelijk wordt opgelost. Maar kan maar zo zijn dat het een iets lastiger verhaal wordt.

Jaren geleden bij een audiozaak gewerkt. Kwam er een man binnen met luidsprekers van 5 maanden oud, bij ons gekocht. Kapot. Bleek hun zoontje allemaal spullen (brood/speelgoed) in de basspoort te proppen. Intern daardoor wat kapot gegaan. Garantie claimen? Helaas niet. Coulance vanuit leverancier en ons.. ja dat wel.. maar niet omdat dit per se moest. Maar omdat dit ook klanten bindt.

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2426
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 24 mei 2023 09:11

rene schreef: 23 mei 2023 21:42 Een van de oortjes ( bevestiging) van mijn Roam is afgebroken….. gekocht bij 12gobiking. Toestel is 8 maanden oud. Nu maar hopen dat ik garantie heb.

Ze zouden contact opnemen met de leverancier ?? Dit nadat ik toch duidelijk gemeld had dat ik een koop overeenkomst heb met 12gobiking, en niet met hun leverancier !!

I’ll keep you posted.
Oortjes die afbreken, ik dacht dat dit exclusief een Garmin dingetje was, nog nooit eerder gehoord bij een Wahoo.
Anders dogears, als ze het niet willen vervangen in garantie https://www.dogearsgps.com
Afbeelding

Flipmoehoe
Forum-lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 28 mei 2015 10:00

Flipmoehoe 24 mei 2023 12:01

Heb hetzelfde gehad met mijn wahoo bolt V1. dit was 3 weken geleden.
Toestel 5 jaar geleden gekocht (bij Futuremshop) en ook brak opeens een oortje af na het uit de houder halen.

Contact opgenomen met Wahoo via Facebook of er nog iets aan te repareren viel.
Dit was niet het geval, achterkant bestaat uit 1 geheel. Ik moest foto maken van de achterkant (serienummer) en aankoopbewijs laten zien.
Zou uit service kosteloos een vervangend toestel krijgen.

Op dinsdag contact gehad met Wahoo, donderdags werd de kapotte opgehaald door een koeriersdient.
Dagen erna geen track en trace ontvangen wat ik binnen enkele dagen zou krijgen. Na ruim een week weer contact opgenomen.
Bleek dat de V1 niet op voorraad was in hun warehouse, ze wachten nog op een nieuwe levering.
Maar daar wilden ze niet op wachten. Daarom wilden ze hem upgraden naar de Bolt V2.

Deze lag dan ook de dag erop in de bus, compleet nieuw in verpakking incl. stuurhouder etc.
En dit zonder ook maar iets hoeven bij te betalen.
Dat noem ik nog een service!

Ook met een vervangend toestel van de bolt v1 was ik blij geweest, of 50% bijbetalen oid.
Erg netjes afgehandeld door Wahoo :D

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1253
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 24 mei 2023 12:57

Het bovenstaande herken ik wel, zelf ook een garantie gevalletje gehad.
Binnen een paar dagen super opgelost met een nieuw exemplaar.
Chapeau Wahoo.!
...

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5808
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 24 mei 2023 16:12

Net gemaild door 12Gobiking , toestel valt onder de garantie - dus nieuwe Wahoo komt er aan !! Goede service dus !
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Plaats reactie