Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 530

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 07 mei 2019 11:23

Navigeren door een lijntje te volgen werkt in theorie prima. In de praktijk valt het me met mijn 520 toch vaak tegen, en wel om de volgende redenen:
(1) de positie op de kaart loopt eigenlijk steeds een meter of 30 achter en update om de paar secondes, waardoor ik nog wel eens een afslag mis (zeker het geval bij MTB trails)
(2) in- en uitzoomen is nogal een gedoe (kaart -> menu -> set zoom level -> in- of uitzoomen -> OK, ipv dedicated zoom knopjes zoals op mijn good-old 705)

Ik neem aan dat probleem (1) geen issue meer met de snellere processor op de 530, maar hoe zit dat met probleem (2). Als ik afga op de review van DC rainmaker, dan lijkt 'map browsing' wel beter opgelost te zijn, maar dat is alleen echt het geval als deze manier van door een kaart scrollen en zoomen ook direct beschikbaar is zodra je de kaart selecteert. Iemand een idee?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 07 mei 2019 11:44

DonVino84 schreef: 07 mei 2019 09:19 Oprechte vraag: waarom heb je dan een device met native mappen en turn by turn nodig?
Zodat, wanneer ik genoeg heb gefietst, ik vanop het apparaat kan instellen om me terug naar huis/auto te brengen. Dat gebruik ik toch wel al eens. (of naar de start van een MTB-toertocht in de winter, gebruik ik ook redelijk veel omdat ik meestal heet eerste stuk wel weet maar het 2de stuk dan weer niet)
Afbeelding

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 07 mei 2019 13:04

Als ik ze nog had zou ik hier eens een routebeschrijving van jaren geleden plaatsen. Dát was pas puzzelen al dan niet i.c.m. verkeerd rijden. Daarbij zijn al die huidige GPS-apparaten wonderen van nauwkeurigheid.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15823
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 07 mei 2019 18:02

SqueeZer schreef: 06 mei 2019 20:31 .............Maar ik heb het onderhand al door, op dit forum heeft men groepjes om op elkaar te bashen wat belangrijker is dan objectief blijven.
Waarom schrijf je dit nu weer?
Als ik schrijf dat wij met onze groep die allemaal, op die ene Polar na, met diverse Garmin toestellen rijden, heel zelden tot nooit verkeerd rijden zegt dat gewoon dat het wel degelijk kan, juist rijden met een groep zonder dat er iemand een Wahoo toestel heeft.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
wouterf
Forum-lid
Berichten: 863
Lid geworden op: 13 aug 2006 23:14

Gebruikersavatar wouterf 07 mei 2019 18:16

De Garmin <> Wahoo discussie gaat nu ook wel ver ja. Volgens mij gaat het meer om de gebruiker dan het apparaat: Beide apparaten hebben hun eigenaardigheden, leer je daar als gebruiker mee om gaan dan gaat het prima. Ik heb juist de laatste tijd wat Wahoo gebruikers de verkeerde kant op zien rijden, maar dat kwam meer door onervarenheid met de Wahoo denk ik, dan dat ik daarmee direct de Wahoo afschiet.

scheurneus
Forum-lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 29 sep 2012 10:48
Locatie: Amsterdam, Leusden en Internet
Contact

scheurneus 07 mei 2019 19:41

Niet te vergeten dat de discussie meer op een ICT niveau zich begint af te spelen. Heel veel mensen hebben geen feeling en intresse met deze gps techniek en zijn allang blij dat er een route getoond word en bij fouten ff een alternatief berekend. En ze weer thuis komen.

En ze doen niets fout, apparaten en kaarten zijn nog niet gebruiksvriendelijk genoeg. Is al heel veel verbetert, maar we zijn er nog lang niet.

Ik vermoed dat als bv Google Maps ook fietspaden zou bevatten met diverse keuze profielen, dat de cloud het gaat winnen.
Marco :)

Gebruikersavatar
wouterf
Forum-lid
Berichten: 863
Lid geworden op: 13 aug 2006 23:14

Gebruikersavatar wouterf 07 mei 2019 20:11

scheurneus schreef: 07 mei 2019 19:41 Niet te vergeten dat de discussie meer op een ICT niveau zich begint af te spelen. (...)
Ik vermoed dat als bv Google Maps ook fietspaden zou bevatten met diverse keuze profielen, dat de cloud het gaat winnen.
Ik zie dat jij idd geen affiniteit met ICT hebt :winkthumb:

Verder kan ik het met je eens zijn als je zegt dat je wat handig moet zijn om het uiterste uit die apparaten te halen. Maar als je als gebruiker gewoon je aangeleverde routes wil afrijden, heb je geen ICT kennis nodig, alleen kennis en ervaring met je apparaatje. De discussie de afgelopen dagen gaat ook vooral daar over, ik zie geen ICT technische aspecten in die discussie.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 08 mei 2019 12:15

Ik zie vooral dezelfde discussie als Apple-Android, iedereen is er zo heilig van overtuigd dat zijn apparaat het beste is :D

Dat terwijl ieder normaal denkend mens toch weet dat Android en Garmin het beste is :mrgreen: :lol:
Afbeelding

scheurneus
Forum-lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 29 sep 2012 10:48
Locatie: Amsterdam, Leusden en Internet
Contact

scheurneus 08 mei 2019 16:47

Kaart en kompas? Route op bolletje/pijl?

Owh voor de iOS mensen, er bestaat iAndroid...... nu nog een wGarmin?

:mrgreen: :lol:
Marco :)

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1136
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 08 mei 2019 17:02

Was er maar een "Apple" fietscomputer......dan had ik al dat geklooi niet nodig :D!
Canyon Aeroad
Canyon Grail

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 08 mei 2019 17:14

Dat zou voor de Apple fans idd een uitkomst zijn. De combinatie fietscomputer en Apple zijn niet altijd even gelukkig.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 08 mei 2019 20:20

tomtom schreef: 08 mei 2019 17:02 Was er maar een "Apple" fietscomputer......dan had ik al dat geklooi niet nodig :D!
En dan was je fietscomputer ineens duurder dan je hele fiets :mrgreen:
Afbeelding

Plaats reactie