Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het beroep achter de fietser

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4226
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 17 apr 2019 20:21

Ik werk bij een grote regionale GGZ instelling, bij de Crisisdienst. Als Sociaal Psychiatrisch Verpleegkundige. En m'n dienst begint over een paar minuten!

Gebruikersavatar
razenderoeland
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
Locatie: Dronryp

Gebruikersavatar razenderoeland 17 apr 2019 20:26

Carjans schreef: 17 apr 2019 19:51
razenderoeland schreef: 17 apr 2019 19:38
kxlight schreef: 17 apr 2019 13:43 een hoop koekebakkers verwacht ik... ;)
Ik ben niet echt een koekebakker, maar banketbakker. Lijkt me op zich niks mis mee in combinatie met recreatief fietsen.

Maar ik vraag me echt af waarom je nu een hoop koekebakkers verwacht :?:
Dit is dus waarom ik de Topic heb geopend. Banketbakker, dan ga ik er vanuit dat in de nacht werkt, en wanneer zit je dan op de fiets?

Ik fietste vanmorgen langs wegwerkers/stratenmakers en vroeg me dus af; "zitten die misschien ook in hun 'vrije' tijd op de racert? hoe maak je daar dan de tijd voor vrij........... "Hoe dan"???????? best wel 'lichamelijk' zwaar beroep en dan misschien toch ook op een racefiets?
Je uitleg geeft duidelijkheid. Ik ben al 40 jaar bakker/banketbakker. Sport al vanaf dat ik jong was, en sinds m'n achttiende op de racefiets. Ik begin vroeger als de meeste mensen, maar dat houdt in dat ik ook eerder vrij ben. Meestal stap ik rond 15.00 op de racefiets(3 keer in de week) voor een rondje van zowat anderhalf uur.

Waar ik nu nog 36 uur werk in 4 dagen en vrijwel steeds de weekenden vrij ben, was er in mijn beginjaren weinig vrije tijd. Zondag vrij en dinsdagmiddag vrij. rest van de week werken van 4.00 tot halverwege de middag. Werkweken van 55-60 uur werden in het hoogseizoen regelmatig gehaald waardoor een beetje tijd om te trainen vaak ontbrak.
Hoe sterk is de eenzame fietser...

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3528
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 17 apr 2019 20:57

havana schreef: 17 apr 2019 20:03 Sinds september (weer) marketing/communicatie consultant, de 8 jaar daarvoor docent marcom in het HBO... Ben mijn carrière ooit begonnen als PR adviseur dus in zekere zin is de cirkel weer rond.
Grappig. Hier een vergelijkbaar crikeltje. Ooit IT-studie gedaan en als programmeur/ontwerper begonnen. Toen projectleider en allerlei coordinerende functies gehad. En sinds een paar jaar weer terug in de inhoud en aan de knoppen. Beste keus ooit om weer voor mijn oude liefde te kiezen.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Berrie50
Forum-lid
Berichten: 722
Lid geworden op: 09 jun 2011 12:32

Berrie50 17 apr 2019 21:11

Electromonteur,met 45 jaar dienstverband.
Nu met pensioen,en lekker veel tijd om te fietsen. :D
Laatst gewijzigd door Berrie50 op 23 apr 2019 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1012
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 17 apr 2019 21:13

Via auto's bouwen bij Nedcar (Volvo's S40 en V40 en Mitsubishi Carisma) naar development van het productieproces van halffabricaten voor de medische wereld bij DSM bijna 2o jaar gelden bij mijn huidige werkgever terechtgekomen, eerst verkoop binnendienst van chemie voor oppervlaktebehandeling van metalen, vervolgens productie-planning en tegenwoordig (omdat het management de functies verengelsd heeft) supply chain planner voor o.a. hoogwaardige industriële smeermiddelen
Zeer geleidelijk weer een beetje Slowracer

http://www.gaul.nl

MarcoV
Forum-lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 30 sep 2011 18:59
Locatie: Beverwijk

MarcoV 17 apr 2019 21:33

Carjans schreef: 17 apr 2019 19:51
razenderoeland schreef: 17 apr 2019 19:38
kxlight schreef: 17 apr 2019 13:43 een hoop koekebakkers verwacht ik... ;)
Ik ben niet echt een koekebakker, maar banketbakker. Lijkt me op zich niks mis mee in combinatie met recreatief fietsen.

Maar ik vraag me echt af waarom je nu een hoop koekebakkers verwacht :?:
Dit is dus waarom ik de Topic heb geopend. Banketbakker, dan ga ik er vanuit dat in de nacht werkt, en wanneer zit je dan op de fiets?

Ik fietste vanmorgen langs wegwerkers/stratenmakers en vroeg me dus af; "zitten die misschien ook in hun 'vrije' tijd op de racert? hoe maak je daar dan de tijd voor vrij........... "Hoe dan"???????? best wel 'lichamelijk' zwaar beroep en dan misschien toch ook op een racefiets?
Lieuwe Westra is er een voorbeeld van..

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3107
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 17 apr 2019 21:52

En Gerrie Knetemann.

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 18 apr 2019 00:39

SqueeZer schreef: 17 apr 2019 19:23 ..., dit zijn trouwens eerder studies om iets te bewijzen voor mijzelf want tegen de tijd dat het traject dat ik voor ogen heb is afgerond ben ik al in de 50.
Nou en? Mijn moeder is op haar 50ste afgestudeerd als apotheker is dan nog bijna 15 jaar apotheker geweest....

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 18 apr 2019 00:53

Dat doet me er aan denken dat dat gesprek het belangrijkste onderdeel is van de gesprekken onderweg naar Brussel. Gek genoeg ga ik er op een of andere manier er van uit dat iedereen in IT werkt. Ik ben ongelooflijk opgelucht als ik iemand tegen kom die niet in IT werkt...

Walter

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 18 apr 2019 02:25

Grappig om te lezen dat ik dus niet de enige ben met een diverse carrière.
Ik ben nu alweer 10 jaar werkzaam als Cyclotron operator/technicus, maar ben ooit op mijn 16e begonnen in een slachterij (van kind af aan ingerold), en na 12 jaar de switch gemaakt naar havenarbeider (machinist op hele grote grondverzetmachines).
Nu dus al weer 10 jaar in de productie van radio-farmaceutische producten. Vroeger dus altijd wel lichamelijk zwaar werk gedaan, maar dat trok mijn tengere lijf (1.89m en toen nog onder de 80kg) niet zo goed. Nu is het af en toe hollen, maar ook vaak stilstaan, en vandaar dat ik een jaar of 5 geleden het fietsen weer heb opgepakt. Mijn conditie was zo ver gekelderd dat ik naar lucht stond te happen als ik bovenaan een trap was
Gelukkig in 2007 al wel gestopt met roken, ineens van 2 pakjes (40st totaal) naar 0 en nooit meer gedaan.
Het enige zware dat ik nu nog heb is 5-ploegendienst, maar dit geeft ook wel weer veel bruikbare vrije tijd.
Een ander "dingetje" is nog dat ik vrij veel in een radioactieve omgeving werk (wordt wel goed gemonitord), maar wel iets waar je voorzichtig mee moet kunnen omgaan.

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2066
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 18 apr 2019 08:04

Een carriereswitch heb ik ook gehad.
Ik ben ooit afgestudeerd als politicoloog. Werk heb ik er nooit in gevonden. Ik heb eerst 20 jaar als postbode gewerkt totdat er steeds meer postbodes boventallig werden. Daarna overgestapt naar klantenservice en nu 5 jaar meertalig klantenservicemedewerker. Bang voor nog een carriereswitch ben ik niet, als het nodig is doe ik dat gewoon weer.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8545
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 18 apr 2019 08:30

Beroep?voor mij wel.Er zijn veel mensen die eigenlijk helemaal niet weten wat het inhoud.
Ik rij Italië 13x per jaar 10 dagen en het racer gaat mee.
Rij nu met een splinter nieuwe Mercedes Touringcar en de 1ste reis zit er alweer op.
Bijlagen
0EAB3904-F691-4804-B502-EDAB09D86F06.jpeg
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Plaats reactie