Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

Racefietsdag voor dames bij DTC de Mol

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 05 apr 2019 12:52

Hoi,

Bij mijn fietsclubje ontstond een tijdje geleden spontaan het idee van een paar dames om een fietsdag speciaal voor vrouwen op de racefiets óf die nog nooit op een racefiets gezeten hebben maar het wel eens willen proberen te organiseren, Het idee erachter was; fietsen is zo leuk, jammer dat niet veel meer vrouwen weten hoe leuk dat is. Ok, dan gaan we daar wat aan doen.
Nu weet ik dat de forumpopulatie hier voornamelijk reeds doorgewinterde fietskerels betreft maar wellicht kennen jullie een dame die dit leuk vind of lees je nu mee omdat je je nog aan het oriënteren bent. (zoals ik zelf jaren geleden).
Ben je wel al een spijkerhard trainende dame dan kan je meedoen met Lucinda Brand voor een pittige workout. Meer informatie over de invulling van het programma, met diverse workshops en lezingen staat op de website van de Mol.

Op 11 mei is bij fietsvereniging De Mol in Dordrecht een dag speciaal voor alle vrouwen die iets met een racefiets hebben. Dus fiets je al of ben je nieuwsgierig of een racefiets iets voor je is? Dan is deze dag voor jou! Het maakt niet uit of je oud bent of jong, veel fietst of weinig, alleen of samen, al jaren of nog maar kort – of misschien nog nooit op een racefiets hebt gezeten maar dat wel een keer wil uitproberen.

Wees welkom!
De fietsdag vindt plaats op en bij de wielerbaan van De Mol. Er zijn allerlei activiteiten, zowel voor beginnende als gevorderde fietsters. We weten het programma nu nog niet in detail, maar we denken aan: trainingen op verschillende niveaus, workshops over trainen, voeding, blessures en onderhoud, een korte tocht; kramen met kleding, fietsen en ander materiaal.

Je kunt dus kennismaken met de fietssport, maar ook als je al langer fietst kun je dingen opsteken en uitproberen. Meekomende partners en kinderen hoeven zich niet te vervelen: ook voor hen zijn activiteiten. We willen je op de fietsdag ook laten kennismaken met De Mol. We vinden het leuk als je dan lid wordt, want er mogen nog best meer vrouwelijke leden bij, vinden wij.

Aan de vrouwendag wordt meegewerkt door fietsfabrikant Giant. Van hun vrouwenmerk Liv zullen verschillende fietsen aanwezig zijn, zodat je die kunt uitproberen – en kunt zien hoe mooi ze zijn. Verder zal Giant zorgen voor een volgauto bij de tocht en clinics geven over fietsonderhoud.

En wat zou de vrouwendag zijn zonder het boegbeeld van de Mol: Lucinda Brand. Zij werd in januari Nederlands kampioen veldrijden en heeft ook op de weg grootse prestaties neergezet. Ze zal er op 11e mei bij zijn en pas maar op: haar enthousiasme is aanstekelijk!

We zijn bezig met het programma, en er is nog ruimte voor meer, dus als je ideeën of wensen hebt, neem dan contact met ons op – .
https://www.fietsclubdemol.nl/programma/ddfd-2019-1
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
Carjans
Forum-lid
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 okt 2018 10:18
Locatie: Delft

Gebruikersavatar Carjans 06 apr 2019 13:33

Hallo,

Leuk dit :like: ga het ff in overweging nemen. Lid worden van de club, dat wordt 'm helaas niet dit i.v.m de afstand :( maar deze dag lijkt mij helemaal geweldig. Ga het ook even vragen aan mijn fiets vriendinnen :like:

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 06 apr 2019 17:43

Hoi,

Leuk! Je hoeft geen lid te worden hoor. Je bent, met vriendinnen, welkom om een dag fietsplezier te hebben.:)
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 06 apr 2019 18:00

Jammer dat het zo ver weg is van Venlo.😥
Ghost Nivolet 6LC

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3068
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 06 apr 2019 18:12

2 uurtjes treinen....
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

JoFa
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 feb 2019 10:18
Locatie: Zevenbergen

JoFa 08 apr 2019 13:59

:like: Goed initiatief

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8290
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 21 apr 2019 15:17

Is het nog een geslaagde dag geworden? Ik hoop het wel voor zo'n initiatief.

louise
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 25 jul 2007 14:07
Locatie: Rotterdam
Contact

louise 22 apr 2019 15:34

't Is pas op 11 mei - nog 3 weken! Dus wie nog wil komen: wees welkom!

Louise (ook betrokken bij die dag - ik geef een paar workshops)
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8290
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 22 apr 2019 16:22

louise schreef: 22 apr 2019 15:34 't Is pas op 11 mei - nog 3 weken! Dus wie nog wil komen: wees welkom!

Louise (ook betrokken bij die dag - ik geef een paar workshops)
Sorry, ik was, zonder op te letten, uitgegaan van vorige week. Maar ik hoop voor jullie goed weer en veel interesse.

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 23 apr 2019 16:36

Ja dat hopen wij ook.:) Hoe meer hoe beter, en leuker. Al hebben ze maar 1 toffe gedag met de racefiets gehad dan is het al geslaagd.
Veni. Vidi. Fietsie.

louise
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 25 jul 2007 14:07
Locatie: Rotterdam
Contact

louise 26 apr 2019 19:22

Over de workshops trouwens, die van mij: de ene gaat over hoe je je eigen trainingsschema kunt maken, en de andere over vrouw-specifieke fietsblessures, -kwalen, -pijntjes en -ongemakken en verhoogde risico's. Van zadelpijn tot overtraind raken! En dan vooral over het voorkomen en oplossen daarvan.

Louise
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 12 mei 2019 13:21

Voor hen die het nog willen weten, het was gisteren een erg geslaagde dag. Er waren wel wat weeffouten in de organisatie, een training met Lucinda Brand tegelijkertijd met workshops betekend natuurlijk geen publiek voor de workshops. Niet zo slim over nagedacht...Maar verder was het gezien de blije en glunderende gezichten van bezoeksters een succes. We hadden grofweg drie trainingsgroepen, 1 totale beginners (met leenfietsen en iemand met een rugbyshirt), een groep die wel al zelf een fiets had en de gevorderden die met Lucinda vertrokken om een stevige klimtraining te doen in de Kiltunnel.
De andere twee groepen bleven op de baan en kregen een training van onze eigen trainers, Erna werden de workshops van oa Louise bezocht, door een helaas een handjevol maar wel enthousiaste mensen. Er was een hele toffe loterij, ik verbaasde mij waar alle prijzen vandaan kwamen, je kon zelfs een proefles motorrijden en een gesigneerd kampioensshirt van Lucinda winnen. met een lootje van 1 euro,.:)

Ik ben maar zijdelings betrokken geweest bij de organisatie maar ik ben best trots op hoe het er allemaal uit zag en het plezier dat mensen beleefd hebben. Dames die voor het eerst op een racefiets langs reden met een grote grijns op het gezicht en "dit is zooo leuk!"" Daar doe je het toch voor,:)

En gelukkig zat het weer 100% mee. Dat was niet verwacht gezien de voorspellingen maar het was top buitensportweer.


Sweety2008 schreef: 06 apr 2019 18:00 Jammer dat het zo ver weg is van Venlo.😥
Btw, er was iemand uit Maastricht, 8-)
Veni. Vidi. Fietsie.

Plaats reactie